Gravatar

#21 Slettet Bruger [1358182888] 11 år siden

For lige at gå lidt off topic, tror jeg bestemt, at biograferne kunne redde sig en del indtægt, netop på børnefamilier.

Størstedelen af Danmarks befolkning har i dag en fladskærm, en god portion har deres anlæg sat sammen med tv'et på en eller anden måde, så lav en streamingtjeneste med biograffilm. Lad det ske i et samarbejde med biograferne i Danmark, så alle tjener på det, lej filmen i 24 timer og tag fx. 100 kr. for en film og gør filmene til rådighed en uges tid efter de har haft premiere i biograferne.

Den løsning giver også flere mennesker mulighed for at se mindre film, som aldrig kommer ud til de små biografer i provinsen.

Så kan børnefamilierne også fede deres ungerne op med kilovis af slik fra den lokale Netto, hvis det virkelig er så stort et problem, at man ikke må tage sit eget slik med. :)
Gravatar

#22 the_paki_don 11 år siden

Men Bruno, hvordan hjælper det biograferne, at biograffilm kan ses derhjemme?

Det er jo netop det, at de skal træde ind i biografen, der gør, at biograferne kan tjene penge? :)
Gravatar

#23 Slettet Bruger [1358182888] 11 år siden

the_paki_don (22) skrev:
Men Bruno, hvordan hjælper det biograferne, at biograffilm kan ses derhjemme?

Det er jo netop det, at de skal træde ind i biografen, der gør, at biograferne kan tjene penge? :)

En fysisk biograf kræver:

Et stort lokale
Et lærred
Biografsæder
Fremviser
Lydanlæg
Ansatte
Ect.

Det koster, kort sagt, pænt mange penge at holde en biograf kørende, især hvis man fx. ligger på en af de største gader i centrum af København og kun kan vise én film ad gangen, cirka én gang hver tredje time, mellem kl. 10.00 og 24.00, når vi taler en helt normal forestilling.

En streamingtjeneste, som et alternativ til biografen og administreret af biograferne, med biografaktuelle film kræver væsenligt færre penge at få til at løbe rundt. Jo, det kræver udvikling, det kræver et lokale, noget serverværk, internetforbindelse osv. Men i modsætning til Netflix, man kan jo også sagtens tillade sig at tage et langt større beløb for tjenesten, da det netop er film, som man skal betale måske 80-120 kr. at se i biografen.

Biografernes problem er jo, at de reelt ikke tilbyder ret meget, som folk ikke kan få derhjemme, bortset fra "oplevelsen", som jo er særdeles subjektiv og ikke specielt håndgribeligt.

Jeg går fx. ikke i biografen for "oplevelsen", jeg får typisk fordi der er film, jeg gerne vil se hurtigst muligt.

I USA er man faktisk begyndt at eksperimentere med dette, hvor en portion film er kommet på iTunes, meget kort tid efter, de har været i biografen og lang tid før, de kommer på hjemmemarkedet ellers.
Gravatar

#24 the_paki_don 11 år siden

Men er det ikke filmstudierne, der tjener penge på de streaming tjenester eller er de lavet sådan, at biograferne også får en bid af kagen?
Gravatar

#25 MOVIE1000 11 år siden

Bruno (21) skrev:
For lige at gå lidt off topic, tror jeg bestemt, at biograferne kunne redde sig en del indtægt, netop på børnefamilier.

Størstedelen af Danmarks befolkning har i dag en fladskærm, en god portion har deres anlæg sat sammen med tv'et på en eller anden måde, så lav en streamingtjeneste med biograffilm. Lad det ske i et samarbejde med biograferne i Danmark, så alle tjener på det, lej filmen i 24 timer og tag fx. 100 kr. for en film og gør filmene til rådighed en uges tid efter de har haft premiere i biograferne.

Den løsning giver også flere mennesker mulighed for at se mindre film, som aldrig kommer ud til de små biografer i provinsen.

Så kan børnefamilierne også fede deres ungerne op med kilovis af slik fra den lokale Netto, hvis det virkelig er så stort et problem, at man ikke må tage sit eget slik med. :)

Tror at piratkopiering bliver mere udbredt, hvis man kan se biograffilm i hjemmet.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#26 Slettet Bruger [1358182888] 11 år siden

the_paki_don (24) skrev:
Men er det ikke filmstudierne, der tjener penge på de streaming tjenester eller er de lavet sådan, at biograferne også får en bid af kagen?

Hvad jeg foreslår, eksisterer ikke (mig bekendt), så ingen tjener pengene nu. :)

Men som jeg skriver, hvis tjenesten administreres af biograferne, er det jo naturligt, at biograferne tjener penge også. Selvfølgelig skal noget tilbage til filmselskaberne, det sker jo også, når vi køber billetter.

Idéen er netop, at det skal være et alternativ til biografen, administreret af biograferne selv, men da det naturligvis ikke vil give nogen mening at undergrave biografernes eksistens, kan man jo passende præsentere filmene i Dolby Digital 5.1 og 720p - hvis man vil have én på hatten mht. billed og lyd, kan man i stedet gå i biografen.
Gravatar

#27 Slettet Bruger [1358182888] 11 år siden

MOVIE1000 (25) skrev:
Tror at piratkopiering bliver mere udbredt, hvis man kan se biograffilm i hjemmet.

Og hvad baserer du det på? Alt peger netop på det modsatte med de eksisterende tjenester.
Gravatar

#28 MOVIE1000 11 år siden

Bruno (27) skrev:
Og hvad baserer du det på? Alt peger netop på det modsatte med de eksisterende tjenester.

Det er lettere at smugle et kamera ind i ens daglig stue end i en biograf.
Gravatar

#29 Slettet Bruger [1358182888] 11 år siden

MOVIE1000 (28) skrev:
Det er lettere at smugle et kamera ind i ens daglig stue end i en biograf.

Ja, og de mennesker der ikke vil betale for at se en film, vil stadig ikke betale for at se en film, med mindre alle filmselskaberne begynder at tilbyde dem gratis, men det er en lille minoritet.

Giver man til gengæld folk lette løsninger, går det pludselig den anden vej, som fx. iTunes, Netflix, Spotify mv.

Så hvorfor skulle mennesker, der benytter sig af ovenstående, lovlige løsninger, pludselig beslutte sig for at downloade dårligt optagede biograffilm, i stedet for at betale for dem, når det ovenikøbet (hypotetisk) er billigere end at gå i biografen og lettere...?
Gravatar

#30 MOVIE1000 11 år siden

Bruno (29) skrev:
Ja, og de mennesker der ikke vil betale for at se en film, vil stadig ikke betale for at se en film, med mindre alle filmselskaberne begynder at tilbyde dem gratis, men det er en lille minoritet.

Giver man til gengæld folk lette løsninger, går det pludselig den anden vej, som fx. iTunes, Netflix, Spotify mv.

Så hvorfor skulle mennesker, der benytter sig af ovenstående, lovlige løsninger, pludselig beslutte sig for at downloade dårligt optagede biograffilm, i stedet for at betale for dem, når det ovenikøbet (hypotetisk) er billigere end at gå i biografen og lettere...?

Fordi kvaliteten bliver bedre mhs til piratkopiering end hvis den stammer fra en biograffilm, og der får man også den nyeste film der lige er udkommet. Jeg kan ikke se meningen med at se biograffilm i hjemmet, så er det da bedre at vente til den film kommer på netflix eller lignende.

Skriv ny kommentar: