Gravatar

#51 filmz-jannikn-rottweiler 16 år siden

davenport <- jeg vil give dig 150% ret i den første besked du skriver ang kamphunde fordi det er bevist og fortalt af en hunde psykolog at hunde som pittbulls og amstaff er avlet og FØDT med en brist i hjernen og det er ikke noget som en dyrelæge kan ordne og det er IKKE noget man kan opdrage hunden fra! og det med at slå hunde er bestemt en dårlig ting da de husker ALT og de blir måske ik sure men de tager helt sikkert hævn, og hvis du heldig er din hund så god i sinden (meget meget sjældent) at den bare affinder sig med det !!!

og så skal det vist lige siges til folk som ik har hjernen på plads ang hunde ; En MUSKELHUND er IKKE det sammen som en kamphund .. en muskelhund er en brugshund / hyrde hund, som fek.s en rottweiler, dobbermann, amerikansk bulldog, boxer, labradore .. og en st bernhard er en REDNINGS hund dvs også en brugshund.
Og hvis jeg helt personligt selv skal sige det syntes jeg at KAMPHUNDE (pittbulls og amstaff osv) skal aflives, trist men det bedste.. for ik nok med at de angriber små børn og andre hunde men de har det med at blive kørt mere op jo mere smerte de føler, så i tv at en kamphund blev SKUDT 15 gange af politiet før den lagde sig ned og døde af det !! og så kan man jo selv tænke sig til hvor meget man kan gøre som ejer, mor/far eller anden hunde ejer når en kamphund angriber ;)

PS . OBS OBS OBS OBS ..
Alt det pis folk har kørende med at rottweilere & dobbermann er kamphunde og farlige er løgn .. jeg har lige fået en rottweiler hvalp og han er nu 11 uger gammel, men jeg var på et tidspunkt i frederikssund med ham hvor jeg gik med ham i mine arme fordi han ikke ville gå og jeg mødte en gammel dame som spurgte mig forsigtet "er det ikke sådan en farlig hund som æder folk" og jeg måtte stille og roligt fortælle hende som jeg os fortæller jer nu ; AT en rottweiler og dobbermann er ikke en kamphund men en brugshund/vagthund, det er IKKE en familie hund men kan godt blive det så længe man viser dem hvem der bestemmer, selvfølgelig kan det slå klik men det sker ikke tit .. så alt det man hører omkring rotter og dobbermann er for det meste overdrivelse eller folk som ik har haft styr på deres hunde ..

// Til de familier som ulykken er ramt hos (børn & andre hunde) PGA kamphunde, i har min dybeste medfølelse <3
Gravatar

#52 filmz-jannikn-rottweiler 16 år siden

Plus at jeg er OPVOKSET med både, boxer, rottweilere og amerikanske bulldogs så jeg ved hva jeg snakker om (:
Gravatar

#53 Tommy Kristensen 16 år siden

...hvis man havde været advokat, så var det nok nu man skulle sige: "I rest my Case"
Gravatar

#54 HonoDelLoce 16 år siden

jannikn-rottweiler (51) skrev:
og det med at slå hunde er bestemt en dårlig ting da de husker ALT og de blir måske ik sure men de tager helt sikkert hævn, og hvis du heldig er din hund så god i sinden (meget meget sjældent) at den bare affinder sig med det !!!

Lad mig da bare lige slå fast, at jeg da på ingen måde synes, man skal udøve vold over for sin hund (eller andre kæledyr eller medmennesker, for den sags skyld :) )

Men det der er desværre noget fis.. En hund føler ingenlunde noget der bare så meget som kunne minde om hævntørst..

En hund kan sagtens have noget imod et givent individ, det være sig både mennesker og andre dyr, men det vil altid ses som en umiddelbar reaktion, og aldrig en indebrændthed - og slet ikke noget, der kan udmønte sig i noget, der kan kaldes for en hævnakt..

Hvis du slår din hund, og den ikke giver noget negativt modsvar med det samme, så er det fordi den føler sig dig underdanig og underkaster sig din vilje og magt. Det er selvfølgelig ikke ensbetydende med, at den altid vil gøre det samme, men der skal en ny situation til, før den vælger at f.eks. fare i flæsket på dig.. På den måde husker en hund ikke en ond handling. Du kan ikke slå en hund, og så den lægger sig ned for bare at hoppe på dig et par timer siden.. Derfor kan det da selvfølgelig godt være, at den hopper på dig et par timer senere alligevel - men det er af en anden grund.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#55 davenport 16 år siden

Liderlighed fx?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#56 PredatorX 16 år siden

davenport (55) skrev:
Liderlighed fx?

Ja det man jo få en til at kaste sig over hvad som helst hehehe
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#57 PredatorX 16 år siden

PredatorX (56) skrev:
Ja det kan jo få en til at kaste sig over hvad som helst hehehe
Gravatar

#58 PredatorX 16 år siden

hov
Gravatar

#59 davenport 16 år siden

Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#60 HonoDelLoce 16 år siden

Precious ! :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: