Gravatar

#1 El vez 21 år siden

Hejsa folkens, nu vil jeg bede om jeres hjælp igen :)

Jeg leger lidt med tanken om at benytte mig af Hifiklubbens tilbud og købe en større receiver.

Den jeg har i øjeblikket er Denon AVR-1604, den jeg overvejer at erhverve mig er Denon AVR-2803.

Jeg har dette Gale højtalersystem, pånær baghøjtalerne, hvor jeg bruger nummeret større.

Spørgsmålet er, om det ville give en væsentlig forbedring af lyden at skifte receiveren ud, eller om det svageste led i mit setup er højtalerne.

Ja, jeg ved ikke om tingene hænger sådan sammen, jeg ved stort set intet om hifi - jeg synes mit anlæg spiller udmærket, men hvis jeg kunne opnå en væsentlig forbedring ved at skifte til 2803, var det noget jeg ville overveje.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#2 cyberzed 21 år siden

Nu ved jeg ikke lige hvordan og hvorledes med dit system.

Husk at kigge på det svageste led i dit setup først, der er ikke noget fedt i at have en ferrari med papdæk :) eller den har fået vand istedet for motorolie
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#3 filmz-nemesis 21 år siden

El vez du kan gå ind på hifi4all.dk's hjemmeside og her er der en interessant guide for, hvordan man bedst forbedre ens lydkvalitet.
Gravatar

#4 El vez 21 år siden

Tak for hjælpen. Jeg er kommet til den konklusion at det nok er bedst at skifte hele systemet ud, hvis jeg vil opnå en væsentlig forbedring.

Hvis nogle står og mangler et godt 6.1 surround system, har jeg tænkt mig at sælge hele sættet (pånær subwoofer) for 6000kr, det er en besparelse på 1500kr i forhold til nypris, selv efter de nye priser på Denon receivere. Sættet er 5mdr gammelt og er i perfekt stand - der er naturligvis også kvitteringer og garanti på det hele. Sættet kan afhentes i Kbh.

Sættet indeholder:

Denon AVR-1604 6.1 receiver
6 x 75 W i 8 ohm (kontinuerligt)
6 x 110 W i 6 ohm (dynamisk)
Dolby Digital, Dolby Digital EX, Pro Logic II
DTS, DTS ES Discrete 6.1, DTS ES Matrix 6.1, DTS Neo:6,
6 kanal stereo
RDS tuner med 40 forvalg
System fjernbetjening
5.1 kanal indgang
Pre Out til tilslutning af subwoofer
Valgfri delefrekvens for subwoofer (80/100/120/150 Hz)
4 digitale indgange (koaksial/3 optiske)
Digital indgang (optisk) på fronten
Digital udgang (optisk)
Audio og videoindgang på fronten
S Video ind og udgange
Melody 32 bit DSP fra Analog Devices
Størrelse: 43,4 x 15 x 42 cm (B x H x D)
Vægt: 11 kg

To stk. gulvhøjtalere, Gale 3040
Maks. effekt: 120 Watt
Impedans (nominel): 4-8 Ohm
Frekvensgang: 39 - 20 kHz
Basenhed: 2 stk. 5,5” papircone
Diskant: 25 soft dome
Delefilter: 3-vejs 1. orden
Magnetisk afskærmet: Ja
Dimensioner mm: H910 x B177 x D240
Terminaler: Biwire forgyldte

To stk. reol(bag)højtalere, Gale 3020
Maks. effekt: 100 Watt
Impedans (nominel): 8 Ohm
Følsomhed: 2.83 V 90B
Frekvensgang: 55 - 20 kHz
Basenhed: 5,5” papircone
Diskant: 25 soft dome
Delefilter: 2-vejs 1. orden
Dimensioner mm: H320 x B160.5 x D219
Terminaler: Single wire forgyldte

To stk. centerhøjtalere (en front, en bag), Gale 3050C
Maks. effekt: 80 Watt
Impedans (nominel): 4-8 Ohm
Frekvensgang: 80 - 20 kHz
Basenhed: 2 x 3.5" papirmembran
Diskant: 19mm soft dome
Delefilter: 1. orden
Dimensioner mm: H118 x B430 x D180
Basrekleksporte: 2 stk. bagudrettet
Terminaler: Singlewire forgyldte
Gravatar

#5 Morbid 21 år siden

Hvilket setup ville du så skifte til ?

Jeg ved ikke hvad prisklasse vi snakker, men hvis du stadig tænker på, at invistere i en AVR-2803, må jeg anbefale Dali Concept system med Concept 8 i front. Lyttede til sådan et setup sidste gang jeg var i HiFi-klubben, og det pulveriserer simpelthen, alt andet jeg har hørt i den prisklasse.

mht. salg af dit Gale sæt, prøv Brugt foraet på HiFi4all.dk
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#6 El vez 21 år siden

Jeg overvejer faktisk at gå endnu et skridt og købe Dali Suite 2.8, som jeg synes lød meget overbevisende ved en test i hifiklubben idag, de var tydeligt bedre end Concept efter min mening.
Gravatar

#7 Skobbolop 21 år siden

Hvis du bor i nærheden af aarhus så har TC fødselsdagstilbud for tiden... der er nogle Monitor Audio til billige penge.. 6k for silver S8 f.eks.

#8 filmz-Crystalstar1200 21 år siden

Jeg var forbi HiFi Klubben i dag og Dali Suite 2.8 - Sweet - Nej, hvor lyder de godt, de får mig til at ville sælge mine Højttalere jeg har haft gennem de sidste 15 år - Linn Sara - som jeg ellers har været meget glad for.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#9 filmz-Kadann 21 år siden

#8 -

Jeg er også blevet ret tændt på dem, efter jeg var i Hi-Fi Klubben med El Vez.. det er sgu nogle lækre højttalere.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#10 Morbid 21 år siden

Hvis i er vilde med Dali Suite højtalere, burde i også tage en lytter til B&W's CM serie, da lyden fra disse 2 højtalerserier minder om hinanden på mange måder. Har aldrig selv hørt CM4, som ligger i samme prisklasse som Suite, men den skulle efter sigende minde en del om storebroderen CM6, som jeg selv har stående et sæt af.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.

Skriv ny kommentar: