Gravatar

#101 elwood 19 år siden

Ja så fik jeg set første afsnit, og jeg må sige det her er klart en serie jeg vil følge med i.

Dr. House blev jeg vild med fra første gang han tonede frem, han er så herlig sarkastisk, og lidt barnlig også, men han er dygtig til hans job. Og derfor må hans kvindelige chef finde sig i ham, selv om han ikke gør det hel let for hende.

"dr. house you had a appoinment with me"

Really, hmm I was was not planing on beeing there" noge i den stil kan ikke huske det hel korrekt.

Afsnittet handlede om en skolelære (Reese Witherspoon) som pludselig falder om i klasse værelset, og hun bliver indlagt på hospitalet hvor Dr. House går i gang med at diagnotisere hende, ikke noget med at snake med patienterne her hehe, og det er rigtig der er en del CSI over det, med forklaringer og det hele, men det fungere sku ret godt, og man er fanget fra starten af.

Dr. House bliver tvunget til at tage sig af normale patienter på hospitalet, hvis han skal ha lov at bruge udstyret på hospitalet, kort sagt cheffen prøver at gøre det lidt surt for ham.

Og det er i disse scener hans personlighed virkelig trådte frem for mig, og hans små kommentare til patienterne skarpe og lige i øjet 8-)

Glæder mig allerede til næste afsnit.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#102 filmz-jonasgr 19 år siden

#101 Først vil jeg komme med en rettelse. Det var ikke Reese wspoon, men hende som spiller med i Prison Break (kan ikke lige huske hendes navn).

Jeg så også lige afsnittet. Den er ganske underholdende og House er da også meget speciel. Jeg vælger at se bort fra at den foregår på et hospital, den kunne såmænd have foregået alle andre steder. Den er ikke særlig realistisk, men det er nok heller ikke meningen.

I forhold til en serie som Grey's Anatomy er den bedre, den når dog ikke "E. R." som til dato er den bedste hospitalsserie der er lavet og også den mest realistiske.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#103 elwood 19 år siden

#102 ahh ja doh, det var sku også rigtig hehe.

ved ikke lige hvad jeg var på da jeg skrev det, sikekrt smertestillene 8-)

Jeg vælger ikke at sammenligne den med E.R fordi ja den er stadig number one, men også fordi at House mere læner sig op af CSI synes jeg, men lidt mere sarkastisk, edn Grimson og hans Team.

Ang. E.R
glemmer aldrig afsnittet med hende kan ikke huske hendes navn, lægen, som går ud for at ryge en smøg, og bliver kidnappet fordi hun skal redde et bandemedlem, som er blevet skudt.

Man følger hende så i bilen hvor hun bliver holdt fanget, og de vil han hun skal redde ham i bilen, det ender vidst med at han dør, fordi de nægter at få ham på hospitalet, altså bandemedlemmet, og hun bliver truet med de vil slå hende ihjel og hun kan ikke se hvor de køre hende hen, Bilen stopper, og hun er tilbage ved hospitalet, og herefter går hun bare ind på hospitalet, uden noget stort ståhej... The End jeg sad bare og nød det afsnit.

Jeg plejer altid at joke med at det må være nemt, at skrive afsnit til E.R fordi hver gang det går lidt sløv, og man er brændt fast, og der ikke sker noget, kan man bare bringe et nyt skudsårs offer ind 8-)

Men når man kan skrive et afsnit der tager fokus væk fra Hospitalet på den måde, så er det satme godt manus.

Gravatar

#104 filmz-jonasgr 19 år siden

#103 Ja det er ikke helt nemt at skrive manus til en serie som den, slet ikke når den har kørt i over 10 år.

Kan godt huske afsnittet du refererer til og det er også et af de bedre af de nyere afsnit. Personligt synes jeg den er faldet i kvalitet, efter at mange af de oprindelige medlemmer er stoppet.

Jeg ved ikke om du har set dette afsnit

Hvor Carter og Lucy bliver stukket ned og Lucy dør. Det er stadig det bedste afsnit jeg har set og hvor pulsen virkelig er oppe at køre. Det hjælper selvfølgelig også når det er første gang man ser det, og ikke ved om nogle af dem overlever.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#105 elwood 19 år siden

#104 det sidste jeg har set er noget der vidst foregår i Afrika? eller hvertfald udlandet.

Der også afsnittet med
Dr. Mark Greene's død
Et temelig trist afsnit, fordi man har fuldt den person så lang tid, men også et godt et.

Jeg har dog ikke fået set afsnittet med Ray Liotta, han var vidst nomineret som bedste bi rolle, for det afsnit til emmy's engang.
Gravatar

#106 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

# 101 Det er ikke Reese Witherspoon, men Robin Tunney, og jo det er en serie som du kan glæde dig til over de næste onsdage. Er selv igang med sæson 2 og den er ikke blevet dårligere,
der er bl.a. et sjovt afsnit med en ung kvindelig patient som forfølger ham, med flere sjove episoder tilfølger og så går han også hen og bliver far, med en af de ansatte, men jeg afslører ikke hvem ??? Hi !Hi !

# 103 Hende du tænker på er Abby Lockhart spillet af Maura Tierney ;) - Ja , det er et ret nervepirrende afsnit.

# 104 Uhhh ha, ja det var et trist afsnit, så det afsnit som noget af det første sammen med min kone hjemme i USA, vi var meget stille bag efter :(

# 105 Der er flere afsnit som foregår i udlandet, tænker du på afsnittet hvor ...
Carter henter Luka hjem igen, hvor han er formodet død ???

Det seneste der foregår en smule i udlandet er der hvor ...
Nelas mand, en af de tidligere læger, bliver sprængt i stumper og stykker af en vejbombe. Men okay der er også sket før, Romano blev jo også spængt/dræbt i en eksplosion!

I morgen fortsætter dramatikken med endnu et skuddrama, hvor flere af lægerne bliver involveret.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#107 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

Afsnittet med Ray Liotta hedder "Time of Death" og kan på meget måder minde om et afsnit i "24" for den foregår også i Realtime hvor Kovac, Abby and Sam forsøger at redde Charlie Metcalf (Ray Liotta) som kommer ind med mave problemer, som viser sig at være noget meget værre. Endnu et fremragende afsnit i en fremragende serie.

Gravatar

#108 elwood 19 år siden

#107 ok det lyder ikke hel dårlig, hmm må bare håbe det komme på tv engang lige pludselig.

Jeg kan ikke huske præcis det med udlandet i detaljer, men ja jeg tror det er det med Carter.

må indrømme jeg ike har været en fast seer, så der er en del afsnit jeg går glip af men jeg forsøger da at følge med, btw er det tv3 der køre med det nu her eller 3+ ?

#106 hehe lyder ikke dårligt, han har jo også et fantastisk tag på kvinder

So you hired me just for my look, after I had worked so hard to do good?

Dr. House "well there was no need for doing that"

Igen ikke korrekt sagt, men ide'en er den samme, Smid Dr. House ind på E.R så ku det hurtigt gå galt 8-)
Gravatar

#109 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

Både TV3 og 3+ kører serien, dog er de forskellige steder.

TV3 køre hverdag om morgen og om eftermiddagen, undtagen i weekenden, hvor de er nået til afsnit 237/237

Det er også her du finder de allernyeste afsnit hver torsdag aften og her er de lidt længere fremme ved 267.

3+ halter lidt efter, da de kun viser et afsnit om dagen om eftermiddagen. Her er de nået til afsnit 193.

Det kunne pifte stemningen gevaldig op i E.R. , hvis han blev læge der :)

Gravatar

#110 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

Ups ... har lige fået at vide at min ovennævnte House spoiler først sker i sæson 3 :o)

Skriv ny kommentar: