Gravatar

#1 Spanner 19 år siden

Så er det ved at være tid til efterårssæsonen for seriestart, og der er en masse gamle serier, der starter igen samt en del nye serier, der erstatter de mange serier, der fik saksen efter første sæson i foråret.

Tråden her er ment som en guide i den labyrint, der er den amerikanske sendeflade, så vi kan hjælpe hinanden til at finde de perler der måtte være imellem.

Alle er velkomne til at komme med anmeldelser her i tråden, men kommentarer til de enkelte serier bedes holdt til de specifikke tråde, der vil blive oprettet løbende omkring de enkelte serier.

Showet startede så småt i går aftes med seriestart på serien Vanished, samt start på sæson 2 af Prison Break
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#2 Spanner 19 år siden

Vanished
Sæson 1, Sæsonstart 21/8
Pilot

US Senator Ben Collins (Chris Egan) og hans kone Sara (Joanne Kelley) skal til en større velgørenhedsmiddag. Lige inden Sara skal give sin tale, kaldes hun væk til et telefonopkald, men hun kommer aldrig tilbage - hun er sporløst forsvundet.

Serien følger FBI holdet, der efterforsker sagen, ledet af Graham Kelton (Gale Harold). Kelton har et halvt år tidligere været involveret i en anden kidnapning, som endte tragisk, da offeret - en lille dreng - blev dræbt under redningsforsøget.

Der stikker tydeligvis et komplot under, som involverer ikke bare Senatoren og hans komplicerede familieforhold, men også Agent Kelton og hans fortid.

Serien starter ganske forventeligt med den vanlige indsamling af spor, men efterhånden dukker der flere og flere aparte begivenheder op under efterforskningen.

Pilot episoden er intrueret af Mimi Leder, kendt fra Pay It Forward, Deep Impact og The Peacemaker, og det er tydeligt, at der har været lagt vægt på at få erfarne kræfter til at få dette første afsnit til at tage sig ordentligt ud. Produktionssiden er også glimrende og billederne tager sig godt ud, som man efter hånden er vant til i langt de fleste amerikanske TV produktioner.

Desværre halter skuespilsiden lidt. Gale Harold, der bærer størstedelen af serien som den efterforskende FBI agent, leverer en noget kedelig præstation, og man fornemmer ikke rigtig hvordan den fejlslagne redningsaktion på hans sidste opgave har mærket ham som menneske. Det vises i flashbacks, men ikke i hans præstation.

4/6
Gravatar

#3 Spanner 19 år siden

Prison Break
Sæson 2, Sæsonstart 21/8

Sæson 1 af den populære serie sluttede med noget af en cliffhanger så til dem, der ikke har set første sæson færdig endnu: Stop læsningen :)

Okay... Sæson 2 starter med vores otte umage venner på flugt væk fra fængslet - flyet er fløjet og de må flygte til fods.

Hvad værre er: det er nu ikke kun fængslets vagter og almindeligt politi de har efter sig, men FBI har også meldt sin ankomst, selv om de endnu ikke har krydset nogen statsgrænser. Vi ser William Fichtner (nys inhentet fra den saksede serie Invasion) som den ledende FBI agent, der for en gangs skyld formår at give Michael Scofields intellekt kamp til stregen.

Scofield er dog ikke sat af, og han har naturligvis en Plan B til at få sig selv og Link ud af ordensmagtens kløer, men hvad med de andre? Mistroen breder sig blandt de flygtende og træthed og søvnmangel kan skubbe til de allerede hårdt prøvede nerver.

Afsnittet er instrueret af Kevin Hooks, der tidligere har instrueret nogle episoder af 24.

Det er rart at komme udenfor fængslets rammer, da det giver noget mere spillerum, samt at jeg var ved at være godt træt af de evige forviklinger der syntes at blive lagt i vejen for at få sæson 1 til at vare 22 afsnit.

Det øgede spillerum gør til gengæld at der skal nye tiltag til at holde sammen på tropperne og det skal blive interessant at se, hvad forfatterne har tænkt sig at gøre i den henseende.

5/6 for en spændende seriestart, der flytter seriens spilleflade og for en fin lille overraskelse henimod slutningen. Oh ja og Robert Knepper fordi han har et sjovt navn og han spiller T-Bag så nederdrægtigt ondskabsfuldt.
Gravatar

#4 filmz-bullettooth 19 år siden

er der nogen der ved hvornår prison break sæson 2 dukker op på en dansk kanal..? og er der nogen der kender noget til Numbers, der køre reklamer for den af og til den ser rimelig ud, men er den værd at starte op på..?
--------- for rent ---------
Gravatar

#5 tiny 19 år siden

# 4

Jeg håber TV 3 fortsætter, når de har vist de sidste afsnit fra sæson 1. Men hvor er det ringe, at de reklamerer med, at de nu er startet med sæson 2...
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#6 filmz-bullettooth 19 år siden

5# ja det er sgu pænt dårligt info...men de er sku heller ikke altid for skarpe på tv3..... Min kæreste blev rimelig skuffet igår da jeg fortalte hende at det var afsnit vi havde set ( på dvd ) da hun troede det var sæson 2 der startede op.... hehe!
Gravatar

#7 Outbound Sith 19 år siden

Tv3 er generelt ikke noget at råbe hurra for mht. programplanlægningen, men de skal dog have lidt ros, fordi de (langt om længe!) starter med at sende "Rome" på torsdag. Og den er DAMN nice!!!
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#8 filmz-bullettooth 19 år siden

..jeg har bare det problem at jeg ser 24timer om torsdagen...den kommer så skide sent om mandagen...den skulle sku være primetime....!!!
Gravatar

#9 tiny 19 år siden

TV 2 er nu også "gode" til at vise halve sæsoner. Kanal 4 og 5 er nu de bedste til at vise serierne samlet, selvom jeg er lidt træt af opdelingen af Greys Anatomy.... Og så er der jo lige det med at vise de sidste par sæsoner af et par serier. DR har startet på flere serier uden at vise samlige sæsoner. Og så kunne TV 2 godt få snøvlet sig sammen til at vise afslutningen af Alias og Six Feet Under...
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#10 elwood 19 år siden

Damm jeg glæder mig til house begynder på kanal 4, nu har jeg hørt en del godt om den fra forskellige folk.

Greg House lyder som en person man kan komme til at holde meget af, med hans urtedokse metoder 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: