Gravatar

#241 OxxY 13 år siden

Har fået mig en Southern Tier 2xIPA i dag. Dejlig frisk og dejlig humlet, men ikke helt på højde med de andre Southern Tier øl jeg har smagt. Forvetninger var måske også lidt større end rimeligt :) Personligt syntes jeg der manglede lidt maltpunch og lidt brutalitet som ejg normalt ville forvente fra en øl der heder 2xIPA. Humlen var dog super frisk og sprød og ramte helt plet, uden at blive overdøvende.
Gravatar

#242 JannikAnd 13 år siden

OxxY (237) skrev:
You got a PM.
Answered!

Muldgraver (240) skrev:
Hvordan bestemmer I hvilke bøger, som sælges hos jer?
Tegneserier bestiller vi selv hjem gennem Faraos Cigarer. Med hensyn til romaner og digtsamlinger får vi tilsendt en håndfuld fra InterPress i ny og næ. Men det er oftest storsælgende paperbacks, som vi sender retur.

Men ellers er vi meget lokale og intime. Vi prøver hovedsageligt at støtte de små uetablerede kunstnere fra Kbh. Oftest dropper vi mellemmanden og sælger blot på vegne af forfatteren/musikeren, der er med til at bestemme antal eksemplarer og vejl. udsalgspris. Derudover sælger vi ofte værker fra stamkender af butikken: Kasper Eistrup, Mette Moestrup, Jørgen Teller osv. Det er ikke litteratur og musik, min chef tjener sine penge på, så det er mest lysten til at skille sig ud og støtte kulturen.

Hvis du er interesseret i at prøve at sælge din digtsamling hos os, kan du altid kigge forbi og snakke med bossen.
Gravatar

#243 Muldgraver 13 år siden

Det er en forfriskende attitude I har. Jeg er almindeligvis meget dårlig til at få gjort noget ved det handelsmæssige aspekt af digteriet, da den slags hverken interesserer eller tiltaler mig, men jeres tilgang lyder alligevel motiverende, så det ligefrem kunne være lidt sjovt også, hvis din chef havde interesse i at have den stående. Hvis jeg nu skal komme fordi og tale med ham, hvilke dage og tidspunkter er så passende?
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#244 Castanea 13 år siden

@ OxxY:

Hvad koster Stille Nacht hos Skjold Burne? Jeg er i Århus på torsdag, hvor jeg helt sikkert vil kigge forbi dem, hvis de har fået øl-specialiteter.
Gravatar

#245 Castanea 13 år siden

@ Muldgraver:

Har du et overblik over, hvem der sælger Punkterblomst, og hvad den koster? Jeg kan se, adlibris bl.a. har den til 100 kroner.
Gravatar

#246 Muldgraver 13 år siden

Huh, jeg troede faktisk alle som har haft den havde den markeret "udsolgt fra forlaget", fordi den er trukket hjem fra NBC (som er distributører mellem forlag/forfatter og biblioteker, samt boghandlere). Dog kan man stadig købe et eksemplar direkte hos mig. Jeg har egentlig et par kommissionsaftaler i byen, som jeg inden længe bør få gjort noget ved...

Men hvis du er interesseret i at være bogpusher i Århus, eller hvor du nu holder til, skal du da være velkommen :)
Gravatar

#247 Muldgraver 13 år siden

Nåja, angående prisen: Bogmarkedet i Danmark fungerer sådan, ak, at forlagene fastsætter prisen i boghandelen (også en eventuelt udsalgspris) hos NBC, og 100 kroner var den pris jeg selv skrev på i sin tid. Man modtager så selv knap det halve, hvis der sælges et eksemplar. Selv sælger jeg den også for 100, inklusive forsendelse.

------

Angående øl var jeg hos Høkeren for ikke så længe siden, og fik købt mig nogle forhåbentlig spændende størrelser:

- The Duck-Rabbit
- Hel & Verdoemenis
- Yorkshire Stingo (er der i øvrigt nogen herinde som har erfaringer med den? Jeg blev fortalt den havde godt af at ligge et par år, men tillige kan drikkes straks)
- Derudover fik jeg købt mig et lille lager til medbring-selv-øl-fester bestående af Røde mor, Limfjordsporter og Rasmus Humle Klump.
Gravatar

#248 OxxY 13 år siden

Lorentzen (244) skrev:
@ OxxY:

Hvad koster Stille Nacht hos Skjold Burne? Jeg er i Århus på torsdag, hvor jeg helt sikkert vil kigge forbi dem, hvis de har fået øl-specialiteter.

Mener det var 40kr (33cl), men du må ikke hænge mig op på det :) Han havde kun meget få tilbage da han endnu ikke havde fået 2010 udgaven endnu. Men han sagde den burde være på trapperne, og da ølbutikken har fået deres så er der vel en chance for de har fået den til ØJ dag på torsdag :)
Gravatar

#249 JannikAnd 13 år siden

Muldgraver (243) skrev:
Det er en forfriskende attitude I har. Jeg er almindeligvis meget dårlig til at få gjort noget ved det handelsmæssige aspekt af digteriet, da den slags hverken interesserer eller tiltaler mig, men jeres tilgang lyder alligevel motiverende, så det ligefrem kunne være lidt sjovt også, hvis din chef havde interesse i at have den stående. Hvis jeg nu skal komme fordi og tale med ham, hvilke dage og tidspunkter er så passende?
Min chef, Keld, er i butikken alle hverdage i tidsrummet 9-16'ish. Men det er nok bedst at ringe og aftale en tid med ham først, da han ofte har en del at se til. Og tag Punkterblomst med...
Gravatar

#250 Muldgraver 13 år siden

Ok, Jannik, mange tak for info. Jeg håber på at få tid i tidsrummet engang i næste uge.

Skriv ny kommentar: