Jeg fik en Nanny State igår fra Brew Dog - 1.1 % - den skulle lige prøves og var ikke så skidt endda. God bitterhed, men selvsagt ikke en bund der kan hamle op med de stærkere øl.
Jeg har før fået Founders Centennial IPA og syntes kun den var fin og ok men det var også i selskab med Alesmith og andre øl i samme klasse. Jeg er dog ved at gensmage den her til aften og den er rigtig god og ville være en flot basis IPA for mit vedkomne.
Stille Nacht fra Brouwerij De Dolle Brouwers (Belgien) - er en stærk julebryg på 12 % men den smager fandes godt. Belgierne er eksperter i sæson øl denne her i særklasse.
Jeg har været l ølgemmerne og da jeg har fri i morgen blev det til noget af det mere lækre og stærke - Southern Tiers Oak Aged unearthly IPA. Super lækker og møg humlet - så gennemtænkt en øl ser man sjældent fra danske producenter.
Alle vi københavnske ølentusiaster kan glæde os over, at Mikkeller åbner son egen ølbar på Vesterbro i slutningen af april. Udover egne øl på fad vil Mikkel blandt andet have verdenspremiere på verdens bedste bryggeri, amerikanske Three Floyds på fad! Det er aldrig sket ude fra Chicagos grænser...
#127 det lyder fanme dejligt - Mikkeler findes så vidt jeg ved kun på Ørsted og Plan B på fad i KBH og det er i underkanten(og lidt ensformigt at besøge) for Danmarks bedste bryggeri. Jeg glæder mig også meget til nye Amerikanske bryggerier. Jeg håber også de får plads til øl fra Russian River Brewing Company som skulle have nogle fantastiske øl.
#128 - Til tider har "Øl" på Elmegade Mikkeller på fad. Men det er oftest i vinterperioderne.
Mikkel har sagt, at han kun vil anskaffe sjældne og eksklusive øl, bl.a. førnævnte Three Floys, Brew Dog og De Molen, alle på fad. Tre fremragende bryggerier, hvor kun sidstnævnte tidligere har været skænket på fad, og Three Floyds har aldrig kunnet anskaffes i Danmark - med undtagelse af Mikkellers to fusionsøl, Hvedegoop og Oatgoop, med bryggeriet.
#128 - Menukortet vil naturligvis inkludere absurd dyre øl - enkelte til 3000 kr. (til velgørenhed). Men størstedelen af Mikkels egne øl vil blive skænket på fad 50-60 kr - hvilket jo er lækre priser til uoverskueligt godt øl.
For resten serverer Café Viking på Nørrebro og flere Mikkeller'er på fad, bl.a. flere af de whiskey lagrede barley wines.
#121 jessup 14 år siden
http://www.freebeer.org/blog/
Den smager udmærket.
#122 filmz-jonasgr 14 år siden
'Cause I'm evil"
#123 jessup 14 år siden
#124 jessup 14 år siden
http://beeradvocate.com/beer/profile/1199/5441/?vi...
#125 jessup 14 år siden
http://beeradvocate.com/beer/profile/201/817
#126 jessup 14 år siden
#127 JannikAnd 14 år siden
#128 jessup 14 år siden
#129 JannikAnd 14 år siden
Mikkel har sagt, at han kun vil anskaffe sjældne og eksklusive øl, bl.a. førnævnte Three Floys, Brew Dog og De Molen, alle på fad. Tre fremragende bryggerier, hvor kun sidstnævnte tidligere har været skænket på fad, og Three Floyds har aldrig kunnet anskaffes i Danmark - med undtagelse af Mikkellers to fusionsøl, Hvedegoop og Oatgoop, med bryggeriet.
#130 JannikAnd 14 år siden
For resten serverer Café Viking på Nørrebro og flere Mikkeller'er på fad, bl.a. flere af de whiskey lagrede barley wines.