Den lyder godt nok spændende den Trappist øl. Den vil jeg lige have øjne for. Kan den findes i en standard Super Brugs, Super Best etc. eller skal den findes i specialforretninger? Jeg mindes nemlig ikke, at have set den tidligere.
Jeg gik da ikke tomhændet hjem. I dag kom jeg hjem med en "Fynsk Forår" fra Ørbæks bryggeri. Jeg har tidligere dårlig erfaring med økologisk øl, men jeg ville nu alligevel give denne en chance, da jeg ikke havde prøvet den før. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Forsøgte i går at drikke enormt mange øl for at hædre denne tråd og for at fejre at det var fredag. Det virkede som en god plan på det tidspunkt, men damn jeg har en kano på taget nu. ;-)
Smagte i øvrigt en helt fantastisk god mørk rom, El Dorado, 12-års, hos nogle venner jeg besøgte. De sagde de havde givet ca. 350kr for den - nogen der ved om man kan finde den billigere noget sted? Og så kan jeg også huske at der for maaaaange år siden var en eller anden herinde der anbefalede en anden god mørk rom - mener personen kendte ham der importede den eller sådan noget. Kan bare ikke huske hvad den hed eller hvor man købte den. Men må indrømme at jeg er lidt af en hund efter mørk rom - bare lige for at de-raile tråden lidt. :-) Tak.
Det er sikker mig du tænker på. Min onkel importerer English Harbour, en fremragende rom. Jeg har prøvet de tre varianter han hiver hjem fra Antigua og 5-års udgaven er klart den bedste og står typisk i omkring 200-250 kr.
#73: Mørk rom går også godt i spænd med nogle gode øl. Har du prøvet Pussers og Sailor Jerrys rom? Havana Clubs 15 års og Cuban Barrel Proof er heller ikke helt tossede.
Den Samuel Adams Honey Porter jeg drak her til aften, var bestemt heller ikke så tosset igen. Den kunne jeg nemt forestille mig, at jeg købte igen en anden gang. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#76 Drak også en Honey porter for første gang iaften, og må desværre melde mig skuffet. En kedelig øl, hvis pris sagtens kunne bruges MANGE andre steder.
#70 - jeg har smagt øl fra alle trapistklostrene og synes personligt at Rochefort og især Westvleteren er superb og jeg er normalt ikke til belgisk øl. øl fra Westvleteren kan dog være et sjældent syn herhjemme- de siger på Plan B at klostret ikke vil være ensbetydende med øl i folks bevisthed og måske vil neddrosle deres produktion yderligere.
#73 jeg er ikke ekspert i rom men denne er fabelagtig og ikke helt billig(som linket også antyder) - fås fra tid til anden i lufthavnen hvis du snart skal ud at rejse.
Jeg var i Super Best for at købe en sort grand marnier(nam) på tilbud og ville se lidt på deres ellers gode udbud øl og så desværre at de havde sløjfet Flying dog :
Fra mit udgangspunkt tynder det kraftigt ud i de gode øl i supermarkederne.
Hvis man skal til sverige er det en god ide at gå forbi et af Systembolagene - stort udvalg i kvalitetsøl til gode priser. I malmö ligger der et større i Hansa bygningen.
#71 Bony 15 år siden
Jeg gik da ikke tomhændet hjem. I dag kom jeg hjem med en "Fynsk Forår" fra Ørbæks bryggeri. Jeg har tidligere dårlig erfaring med økologisk øl, men jeg ville nu alligevel give denne en chance, da jeg ikke havde prøvet den før. :)
#72 chronaden 15 år siden
#73 McPeter 15 år siden
Forsøgte i går at drikke enormt mange øl for at hædre denne tråd og for at fejre at det var fredag. Det virkede som en god plan på det tidspunkt, men damn jeg har en kano på taget nu. ;-)
Smagte i øvrigt en helt fantastisk god mørk rom, El Dorado, 12-års, hos nogle venner jeg besøgte. De sagde de havde givet ca. 350kr for den - nogen der ved om man kan finde den billigere noget sted? Og så kan jeg også huske at der for maaaaange år siden var en eller anden herinde der anbefalede en anden god mørk rom - mener personen kendte ham der importede den eller sådan noget. Kan bare ikke huske hvad den hed eller hvor man købte den. Men må indrømme at jeg er lidt af en hund efter mørk rom - bare lige for at de-raile tråden lidt. :-) Tak.
#74 filmz-Utyske 15 år siden
Det er sikker mig du tænker på. Min onkel importerer English Harbour, en fremragende rom. Jeg har prøvet de tre varianter han hiver hjem fra Antigua og 5-års udgaven er klart den bedste og står typisk i omkring 200-250 kr.
Du kan finde forhandlere på http://www.lago.dk
#75 Tommy Kristensen 15 år siden
#76 Bony 15 år siden
#77 chronaden 15 år siden
#78 Bony 15 år siden
Men indrømmet, jeg har ikke det største bagkatalog af øl, da det er en nystartet hobby/passion. Så jeg har MANGE øl, jeg endnu mangler at smage. :)
#79 jessup 15 år siden
#73 jeg er ikke ekspert i rom men denne er fabelagtig og ikke helt billig(som linket også antyder) - fås fra tid til anden i lufthavnen hvis du snart skal ud at rejse.
http://slagelsevinkompagni.dk/spiritus/rom/ron_zac...
#80 jessup 15 år siden
http://www.flyingdogales.com/
Fra mit udgangspunkt tynder det kraftigt ud i de gode øl i supermarkederne.
Hvis man skal til sverige er det en god ide at gå forbi et af Systembolagene - stort udvalg i kvalitetsøl til gode priser. I malmö ligger der et større i Hansa bygningen.