Ondskabens hotel er slet ikke uhyggelig, men sjov og dårlig handling. Stanley Krubrick har fuldstændig fordrejet filmen. Han havde ændret det meste af hvad der skete i bogen og taget de uhyggelig ting ud. F.eks. ser vi et menneske med hundekostume på. Det får vi ikke historien bag i filmen. Den er så mislykket.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Havde jeg ikke selv læst bogen først, så havde jeg helt sikkert været helt vild med The Shining, da den er flot visuelt, er fyldt med rigtigt godt skuespil og har en fed stemning. Dog trækker den første halvdel af filmen for meget ned. Der mangler meget i forhold til bogen, og der bliver sprunget let og hurtigt over flere ting. Den største mangel er at der slet ikke bliver udforsket det far og søn forhold, som bogen bruger meget plads på. Men tilgengæld rammer anden halvdel af filmen spot on på bogens stemning, og derfor formår The Shining alligevel at blive en god film. Men det er ærligt talt også svært at finde en perfekt filmatisering af nogen bog, og i stort set alle tilfælde hvor man har læst bogen først, er det svært ikke at blive skuffet over en film.
Jeg giver dig på nogen punkter ret, men at sige at den er mislykket, er jeg ikke enig med dig i. Den er ganske god, men bogen er stadig bedre ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Havde jeg ikke selv læst bogen først, så havde jeg helt sikkert været helt vild med The Shining, da den er flot visuelt, er fyldt med rigtigt godt skuespil og har en fed stemning. Dog trækker den første halvdel af filmen for meget ned. Der mangler meget i forhold til bogen, og der bliver sprunget let og hurtigt over flere ting. Den største mangel er at der slet ikke bliver udforsket det far og søn forhold, som bogen bruger meget plads på. Men tilgengæld rammer anden halvdel af filmen spot on på bogens stemning, og derfor formår The Shining alligevel at blive en god film. Men det er ærligt talt også svært at finde en perfekt filmatisering af nogen bog, og i stort set alle tilfælde hvor man har læst bogen først, er det svært ikke at blive skuffet over en film.
Jeg giver dig på nogen punkter ret, men at sige at den er mislykket, er jeg ikke enig med dig i. Den er ganske god, men bogen er stadig bedre ;)
Jeg syntes den er en mislykket gyser og den ærlig talt ikke har meget med bogen at gøre. Da jeg læste den kolosale bog, der blev jeg faktisk skræmt. Men i filmen, det var jeg ved at falde ned af stolen af grin.
Og hvorfor skulle negeren dø i filmen?
Skal sgu ikke se Hundehotellet, vil hellere brændes levende! Og jeg kan lave en bedre Ondskabens hotel end Stanley. For i filmen, der lader det til det kun må blive uhyggeligt i slutningen.
Jeg hører så til dem, der altid nævner Ondskabens Hotel blandt mine favoritgysere. Synes virkelig, den her mærkelige, foruroligende atmosfære, hotellet emmer af, herunder de mange skæve syner og indfald, er med til at gøre filmen fed.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
#1 Nicki52 15 år siden
#2 filmz-Bruce 15 år siden
#3 Kruse 15 år siden
#4 Nicki52 15 år siden
Skal sgu ikke se Hundehotellet!
#5 Nicki52 15 år siden
Jeg syntes den er en mislykket gyser og den ærlig talt ikke har meget med bogen at gøre. Da jeg læste den kolosale bog, der blev jeg faktisk skræmt. Men i filmen, det var jeg ved at falde ned af stolen af grin.
#6 filmz-Narniabæver 15 år siden
Lad os se Hundehotellet sammen!
#7 Nicki52 15 år siden
#8 evermind 15 år siden
#9 Nicki52 15 år siden
#10 MOVIE1000 15 år siden