Gravatar

#11 filmz-Bruce 19 år siden

Crash som årets vinder? Geeezuz! Så kunne Seabiscuit ligeså godt have slået The King Returns.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 NightHawk 19 år siden

# 10 -

Tror bare de viser de animerede figurer på storskærmen :)

Ja, Ben Stillers nummer var lettere kikset. Først var det meget sjovt, men så var det ligsom om joken blev alt for lang og tilsidst da han tog hætten på, så sad jeg og krummede tæer.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#13 chandler75 19 år siden

Det med at der var musik inde over takketalerne - var det også med sidste år? Jeg synes i hvert fald at det var malplaceret.

Da de to editors skulle holde takketale for "Crash" blev der lukket for mikrofonen da den anden editor skulle til at tale, og man ser så Terrance Howard sidde og ryste på hovedet.

Og man kunne desværre se på Lauren Bacall at alderen er begyndt at trykke. Dog ikke overraskende, da hun jo er en af de få tilbage fra den noir-montage hun præsenterede.

Stewart var ok, men gjorde alligevel aldrig rigtig showet til sit eget som Crystal. Modsat Chris Rock var han rimelig sober, men der var alligevel et par enkelte cheap shots (Baldwin-brødrene).
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#14 DarkLight 19 år siden

- Jeg var færdig af grin over Stillers indslag.
- Jack havde problemer med noget hoste. Det kunne man se hvis man kiggede på fjernsynet.
- Chicken Little sekvensen blev vist på alle de skærme der hang _overalt_
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#15 e-male 19 år siden

Jeg synes Jon Stewart gjorde det utrolig godt i forhold til Chris Rock sidste år.
Jeg synes også Oscar'ne blev givet til de rigtige mennesker. Det er helt klart fortjent at Ang Le fik sin Oscar, men jeg synes ikke at brokeback var den bedste film, så jeg er også godt tilfreds med at Crash vandt, da den rørte mig mere end brokeback.
Eneste minus jeg kan komme i tanke om er "It's hard out there for a pimp", men på den anden side kan det også bare være mig, der ikke er særlig modtagelig overfor rap og hiphop etc.

btw jeg måtte sgu fælde en lille tåre da jeg så min yndlings-sensei, Pat Morita, på årets dødsliste :*(
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#16 NightHawk 19 år siden

# 14 -

Jack er i så fald tilgivet, pga. hosten. Undrede mig også en hel del, at han var så slow når han ellers plejer, at være det stik modsatte :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#17 filmz-rupert giles 19 år siden

Det her var sgu værre end da Forrest Gump slog Pulp Fiction eller Titanic slog LA Confidential. Jeg er meget, meget vred!!

Film, der er bedre end Crash: Brokeback Mountain (der skulle have vundet!!), Good Night and Good Luck, Munich, Walk the Line, The Constant Gardner, A History of Violence... tjah, selv Harry Potter var sgu bedre!!

Ikke at Crash er dårlig. Det er en rigtigt god film, men så heller ikke mere. Den er ret konstrueret og fremhæver i virkeligheden kun en masse ting, man godt vidste i forvejen. Lidt banal. Og så køber jeg altså ikke det der med, at folk ramler ind i hinanden, fordi de savner menneskelig kontakt. Den er for tyk.

Men gode ting ved Oscar i år: George Clooney!!! Meget fortjent. Og han har sgu haft et imponerende år. Så hurrah for det. Reese Witherspoon fik, hvad hun fortjente og Rachel Weisz' Oscar var også fortjent. Og så selvfølgelig Ang Lee!! Jeg troede lige sejren var i hus og Oscar endelig havde taget sig sammmen.

ANTIKLIMAKS!!!!

Men Jon Stewart var god. Ham vil vi gerne se igen.
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#18 wiseguy 19 år siden

Synes generelt at det var en kedelig omgang i år!!! bortset fra bedste film, var der jo stort set ingen overraskelser.
Stewart var ok, men så heller ikke mere
Ingen skandaler, ingen ultra pinlige takketaler (ok hoffman virkede lidt fra snøvsen)

Hvad jeg vil huske bedst:
åbningsscenen
Merryl Streep og Tomlin
Bjørk/Cheney joken.

men i alt en ultra tam omgave.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#19 lyspunkt 19 år siden

+ til Jon Stewart. Han startede lidt tøvende, men log virkelig til til sidst.
+ for en overraskelse. Jack Nicholson, eller Jack som jeg plejer at sige, når vi er sammen ;) så overrasket ud da han sagde vinderen.
+ til Ardmann. De gjorde det igen.
+ til sydafrikansk begejstring
+ til Reese Witherspoon der gav en lille klump i halsen.

- til "Pimp min Oscar" hva´ fa´en var det nu lige for noget ?
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#20 tiny 19 år siden

Aftenens største minus: Ang Lee, der ikke engang takkede sine skuespillere - det ligner absolut ikke noget!

Stort plus: publikums kæmpe klapsalve, da Witherspoon takkede Phoenix i nok den bedste takketale!

Og så er jeg iøvrigt stadig i chok over, at Brokeback ikke vandt for bedste film. Meget ufortjent, efter min mening!
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.

Skriv ny kommentar: