Gravatar

#1 NightHawk 15 år siden

Halløj, derude i stuerne. :)

Ja, så blev det endnu engang Oscar aften, den 82. i rækken, og her er så tråden hvor man atter har muligheden for at slå gækken løs og kommentere på alt og absolut ingenting.

Vil Clooney nuppe guldet? Vil Buchard udpege det nye sort? Og vil vi få nøgenscenen fra "Det Inviklet" med Alec Baldwin at se i 3D som den store surprise? Kig med og få alle svarene lige her.

Og husk nu at ha' solbrillerne klar når Randolph Duke popper frem på skærmen. :D

Således ser Tv2Films program ud for i aften :

23:30 : Velkommen - direkte

Stjernerne ankommer til den store filmfest.

Den danske vært Hans Pilgaard siger velkommen til en spændende nat i filmens og stjernernes tegn fra Oscar-arrangementet i Imperial-biografen i København.

00:00 : Den røde løber - direkte

Der er masser af glitter, glamour og smukke kvinder, når stjernerne ankommer til årets vigtigste begivenhed inden for filmens verden - Oscar-uddeling i Kodak Theatre i Hollywood. Den danske vært Hans Pilgaard vil live fra Oscar-arrangementet i Imperial-biografen i København føre os gennem begivenhederne. Til at hjælpe sig har han bl.a. modeeksperterne Uffe Buchard og Jean Ahlefeldt-Laurvig.

02:00 : Countdown - direkte

Det officielle optaktsprogram fra den røde løber uden for The Kodak Theatre i Hollywood. Se nogle af de største og mest glamourøse stjerners ankomst til årets Oscar-uddeling, samtidig med at der bliver kigget nærmere på de mange nominerede film og filmfolk. Til at kommentere de flotte kjoler og de mange stjerner får Hans Pilgaard hjælp af modeeksperterne Uffe Buchard og Jean Ahlefeldt-Laurvig. Undervejs vil der være direkte interview med stjernerne og nogle af de filmfolk, som er nominerede til en af de eftertragtede guldstatuetter.

02:30 : Prisuddelingen - direkte

The Academy Awards - med Hans Pilgaard som dansk vært.

Den direkte transmission fra den 82. Oscar-uddeling er et show i for både filmfreaks og natteravne. I år er der to værter ved showet i Hollywood, nemlig Alec Baldwin og Steve Martin, og det skal blive spændende om Danmark løber med nogle af priserne, for i år har danskerne sat deres præg på de nominerede film. Anders Østergaards "Burma V.J: Reporter i et lukket land" er nomineret i kategorien "Bedste dokumentar", og Joachim Backs engelsksprogede "The New Tenants" er nomineret i kategorien "Bedste kortfilm". Samtidig er Lone Scherfigs engelske drama "An Education" nomineret i tre kategorier, bl.a. som "Bedste film". Sidst, men ikke mindst er filmen "Precious" også blevet nomineret i kategorien "Bedste film". Den er produceret af danskeren Asger Hussain, der har boet otte år i New York.

Den danske vært i Imperial-biografen i København er den meget filminteresserede Hans Pilgaard, og med sig i Oscar-loungen har han filmeksperterne Søren Høy og Ann Lind Andersen. Desuden får han bl.a. besøg af skuespilleren Cyron Melville og den tidligere nominerede filminstruktør Dorte Høgh.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#2 mr gaijin 15 år siden

Er det 2:30? Hurra, så kan jeg sove lidt længere :)
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#3 NightHawk 15 år siden

Ja, det er jeg ret sikker på. Har lige dobbelt tjekket og den sku' være god nok. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#4 Åkepool 15 år siden

#2 - Og misse den røde løber!! Never!! :)

Det bliver så til gengæld det eneste jeg ser. resten bliver optaget og set imorgen når man kan få fred til det. Junior har desværre fået feber idag, så han skal blive hjemme fra vuggestue imorgen, øv øv.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#5 Spanner 15 år siden

Ingen Iben Kegle? Det var dog en lettelse!
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 tiany 15 år siden

Jeg er klar til at give karakter til hver eneste grimme kjole der kommer ned af den røde løber... Har hørt at det regner, så de står der nok ikke så længe i år, med mindre der er dækket rigtig godt af.
Valar morghulis
Gravatar

#7 Chili bom bom 15 år siden

Jeg er klar til at kommentere alt fra det grimmeste til det mest fantastiske...I AM ON!!

Og GAME ON brormand! ;)...
"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster
Gravatar

#8 Chili bom bom 15 år siden

PS: Clooney IS the new black ;)
"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster
Gravatar

#9 filmz-Narniabæver2010 15 år siden

Nej, jeg vil kommentere alt!
Gravatar

#10 tiany 15 år siden

6½ time to go... klokken i LA 10.30