Gravatar

#621 Highland Park 14 år siden

chandler75 (619) skrev:
# 617 Var det det, hun var der for? Jeg tog en tissepause, da jeg så, hun kom på, og undrede mig senere over, hvor Memoriam blev af :P
Ja, åbenbart, for det er vist ved at være et godt stykke tid siden, hun sidst agerede jamreengel på et soundtrack.
Hun sang Chaplins vidunderlige "Smile".

Du kan se "In Memoriam"-sekvensen her:
http://oscar.go.com/award-show/video/pl_PL55113780
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#622 Skeloboy 14 år siden

Twister (620) skrev:
For mig handler Oscar-showet mere om at fejre selve branchen og det formåede showet på fin vis i år :)

Præcis. Det ville også være ganske svært at lave et show, der skulle hylde alle film.

Det her er dog min [url= favorit Oscar-øjeblik[/url]. Jeg elsker når de gamle stjerner for deres velfortjente respekt. Og man kan se på især Selma Hayek og Julianne Moore, at der er den dybeste respekt for hende.

Præcis derfor vil jeg gerne have Æres-Oscar tilbage. Irving Thalberg og Jean Hersholt kan stadig uddeles til Guvernor Awards
Gravatar

#623 Antlion 14 år siden

Som frygtet er TV2's "eksperter" allerede i gang med stemple Europas instruktører som værende prætentiøse og fissefornemme, hvis de ikke stræber efter at lave Oscar-film.
Gravatar

#624 Skeloboy 14 år siden

#623 - det er noget rigtig pjat. Jeg har aldri forstået, hvorfor det skal være så sort og hvidt. I Hollywood laver de fede film med store budgetter, der kan give en god biografoplevelse for mange. I Europa laver de små, smalle film, der giver lidt mere til hjernen. (hehe ok, det var så meget sort/hvidt og generaliserende :)

Men jeg kan ikke helt se, hvorfor det ikke kan være der på samme tid.
Gravatar

#625 Highland Park 14 år siden

#623: De har sikkert læst Politikens artikel:
"Bier: »Du får mig ikke til at holde den takketale«"
Cirka halvvejs nede påstår hun, at der i Europa hersker den tåbelige fordom, at historierne i amerikanske film er ligegyldige, fordi der er voldsom fokus på, at de skal tjene penge, og at de derfor er overfladiske - det rene plastic.

Hvorefter hun nok en gang udbasunerer samtlige af sine egne tåbelige fordomme om europæiske film.

Suk...
Gravatar

#626 Antlion 14 år siden

Igen forveksler hun kompromisløshed med ligegyldighed.
Gravatar

#627 Twister 14 år siden

Highland Park (625) skrev:
#623: De har sikkert læst Politikens artikel:
"Bier: »Du får mig ikke til at holde den takketale«"
Cirka halvvejs nede påstår hun, at der i Europa hersker den tåbelige fordom, at historierne i amerikanske film er ligegyldige, fordi der er voldsom fokus på, at de skal tjene penge, og at de derfor er overfladiske - det rene plastic.

Hvorefter hun nok en gang udbasunerer samtlige af sine egne tåbelige fordomme om europæiske film.

Suk...

Ja, efter at have læst en del af artiklen må jeg indrømme at jeg heller ikke synes det lyder helt smart :/

Antlion (626) skrev:
Igen forveksler hun kompromisløshed med ligegyldighed.

Enig, det var det samme jeg tænkte. Hun får det til at lyde som om det er en forbrydelse ikke at tænke publikum når man laver film. Det er meget sort/hvidt sat op synes jeg. Hvis den enkelte kunster/filminstruktør arbejder bedst ved ikke at være bundet til publikums forventninger og samtidig ikke laver film med forhåbningen om at bliver verdens mest populære instruktør blandt masserne, men istedet blot ønsker at give mennesker en chance for at se sine kreative og kunsteriske udfoldelser er det da fuldstændig 100% iorden.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#628 elwood 14 år siden

Btw. gi-jones du har ikke kommenteret på John Lasseters Manglene Hawaii skjorte endnu ?

Han var i Jakkesæt under Oscar udelingen!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#629 Slettet Bruger [553069896] 14 år siden

#624 Og der er jo også folk i Hollywood som er bedøvende ligeglade med Oscar og sådanne nomineringer. Og man kan jo aldrig lave en film og så tænke på at det måske bliver en stor pristager. Det må være op til producerne at skabe den reklame der i så fald skal til.
Instruktøren skal bare koncentrere sig om at lave den film, de ønsker at lave og som betyder noget for dem. Se en Fincher til Oscar uddelingen, han lignede mest af alt en som ventede på det hele sluttede så han kunne komme til at skyde sin kommende film.

I øvrigt så synes jeg egentlig ikke I er gået så meget amok i år, med jeres post.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#630 Highland Park 14 år siden

elwood (628) skrev:
Han var i Jakkesæt under Oscar udelingen!
Det var han nok blevet opfordret til af sine gode venner Cruise & Pegg.

Skriv ny kommentar: