Gravatar

#21 tiny 19 år siden

# 14

Har du set Half Nelson? Læste lige på imdb, at den vandt en del priser ved Gotham Awards foran bla Babel. Den er også nomineret til en del Independent Spirit Awards. Jeg glæder mig utrolig meget til at se den og holder fingrene krydset for Ryan Gosling i januar...
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#22 Benway 19 år siden

#21 Nej, jeg ikke set den, men jeg glæder mig helt sikkert til den. Jeg gætter bare på at den kan gøre sig gældende pga. de meget positive anmeldelser, priser osv. På Metacritic ligger den på 95 ved siden Departed, hvilket kun overgås af The Queen og Borat. Jeg kunne godt forestille mig Ryan Gosling nomineret med lidt held. Eftersigende skulle han være mere end værdig til det.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#23 filmz-Narniabæver 19 år siden

Bedste udenlandske film

Curse of the Golden Flower
The Wedding Chest

Bedste animerede film

Boog & Elliot
Ice Age 2
Over Hækken
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#24 chronaden 19 år siden

hvis "World Trade Center" vinder noget som helst, såå.... ja, gay.
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#25 mr gaijin 19 år siden

Forresten, tror I, at "A Scanner Darkly" vil blive nomineret i bedste animerede feature kategorien, eller tror I, at akademiet vil forholde sig konservative og holde sig til små børn og nuttede dyr?
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#26 jessup 19 år siden

Det bliver soæende at se hvor mange nomineringer Volver får - gætter opå Cruz og bedste udenlandske film.
This is just until June
Gravatar

#27 filmz-Angel Eyes 19 år siden

Tror heller ikke på Volver som bedste film - snarere bedste udenlandske film.
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#28 filmz-jonasgr 19 år siden

I forhold til sidste år, synes jeg at der indtil videre er udkommet mange gode film og der kommer stadig flere. Det er derfor også svært at spå om hvilke film, der kommer til at blive nomineret i kategorien "Bedste Film". Jeg har overhovedet ikke set nogle af dem der kandiderer til at blive nomineret, så det bliver baseret på hvad der er blevet skrevet og sagt om dem.

The Departed
The Good Shephard
Little Miss Sunshine
Little Children
Dreamgirls

De tre førstnævnte er jeg mest sikker på bliver nominerede, de to sidstnævnte er jeg lidt mere i tvivl om. Jeg håber personligt også på at Peter O'Toole vinder for bedste skuespiller. Det er i hvert fald på tide at han vinder den.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#29 ks 19 år siden

Hm, det er virkelig svært at spå om endnu - specielt da jeg ikke synes det spidser helt til endnu. Lad os lige få de sidste film ud på markedet, så bliver det lidt lettere.

Mine 5 bud:

The Departed (årets sikre, og sikkert også med gode chancer for at vinde).
The Good Shephard
Dreamgirls
Children of Men (skulle være helt igennem fantastisk, men måske har den større chancer i skuespil og instruktørskategorierne.)

Blood Diamond er for mig også en dark hose. En film mange af jer har valgt at overse.

Den sidste plads skal vel oftes finde mellem et par mindre film, og der ser det for mig ud til, at Little Miss Sunshine eller The Queen står bedst.

Bortset fra det, så glæder jeg mig rigtig meget til Oscar anno 2007. Det tegner noget mere åbenbt end mange af de andre år, og det ser også ud til, at filmene, der er udkommet i år er af noget højere kvalitet end de sidste par år.

Film, der er meget populære blandt publikum, men som jeg tror bliver forbigået til nomineringen til bedste film er The Fountain, som jeg desværre tror er for smal og sær til Oscar akadamiet og Borat, som jeg egentlig synes forklarer sig selv meget godt.

En anden mulig film i animationskategorien er i øvrigt den franske Rennaisance, der har haft premiere i USA i år og dermed godt kan dyste på lige vilkår med de andre film. Jeg har ikke set den, men visuelt ser den da i hvert fald enormt interessant ud. Derudover ville det da også være forfriskende at se akadamiet forsøge at indføre lidt seriøsitet i animationskategorien fremfor altid bare at vælge de nuttede film. Børn er sgu ligeglade med Oscar alligevel.
Gravatar

#30 dolphinfriendly 19 år siden

#25 Tja "A Scanner Darkly" er i bund og grund ikke en "ren" animated feature, så ville ikke ligefrem sætte pengene på det.

Umiddelbart:

"The Departed"
"Babel"
"The Fountain"
"The Squid and The Whale"/"The Flag of Our Fathers"
"Das Leben der Anderen"

Jeg så gerne at "The Fountain" rendte med hele lortet, selvom det ikke ligefrem er sandsynligt. :)

Skriv ny kommentar: