BEST ACTRESS, COMEDY OR MUSICAL Emily Blunt, Salmon Fishing in the Yemen Judi Dench, Best Exotic Marigold Hotel Jennifer Lawrence, Silver Linings Playbook Maggie Smith, Quartet Meryl Streep, Hope Springs
BEST SUPPORTING ACTRESS Amy Adams, The Master Sally Field, Lincoln Anne Hathaway, Les Miserables Helen Hunt, The Sessions Nicole Kidman, The Paperboy
BEST PICTURE, DRAMA Argo Django Unchained Life of Pi Lincoln Zero Dark Thirty
BEST PICTURE, MUSICAL OR COMEDY Best Exotic Marigold Hotel Les Miserables Moonrise Kingdom Salmon Fishing in the Yemen Silver Linings Playbook
BEST DIRECTOR Ben Affleck, Argo Kathryn Bigelow,Zero Dark Thirty Ang Lee, Life of Pi Steven Spielberg, Lincoln Quentin Tarantino, Django Unchained
BEST ACTOR, DRAMA Daniel Day-Lewis, Lincoln Richard Gere, Arbitrage John Hawkes, The Sessions Joaquin Phoenix, The Master Denzel Washington, Flight
Det mest spændende synes jeg klart er, at hverken Hooper eller O. Russell fik en nominering. Det lover ikke godt for Silver Linings eller Les Mis' vinderchancer. :)
HFPA laver nogle gange nogle lidt spøjse valg. F.eks med nomineringer til Emily Blunt og Ewan McGregor for Salmon Fishing in the Yemen.
At Tom Hooper ikke er nomineret stemmer egentlig meget godt i konsensus med at den har fået en blandet modtagelse blandt kritikerne. HFPA er ellers normalt meget glade for musicals.
Jeg burder nok egentlig have satset mere på Tarantino da han er en mand de godt kan lide, hvilket de forholdvis mange nomineringer også tyder på.
Stadigvæk tror jeg at det er et tomandsløb i mellem Zero Dark Thirty og Lincoln. Nu hvor vi har fået disse nomineringer begynder et billede også at tegne sig.
DDL tror jeg vinder, måske ikke ligeså meget som med There Will Be Blood, men tæt på. Så er det en kamp i mellem Chastain og Lawrence. Field og Hathaway. Tommy Lee Jones og Hoffmann. Men derfor er der stadigvæk kamp om nomineringerne, hvilket jeg også finder er det mest interessante.
Det er også værd at bemærke at det allerede er på mandag at stemmesedlerne til Oscar bliver uddelt. De har, som det tidligere er blevet nævnt, dermed ikke DGA og PGA at spejle sig i.
#101 MMB 11 år siden
Emily Blunt, Salmon Fishing in the Yemen
Judi Dench, Best Exotic Marigold Hotel
Jennifer Lawrence, Silver Linings Playbook
Maggie Smith, Quartet
Meryl Streep, Hope Springs
BEST SUPPORTING ACTRESS
Amy Adams, The Master
Sally Field, Lincoln
Anne Hathaway, Les Miserables
Helen Hunt, The Sessions
Nicole Kidman, The Paperboy
BEST PICTURE, DRAMA
Argo
Django Unchained
Life of Pi
Lincoln
Zero Dark Thirty
BEST PICTURE, MUSICAL OR COMEDY
Best Exotic Marigold Hotel
Les Miserables
Moonrise Kingdom
Salmon Fishing in the Yemen
Silver Linings Playbook
BEST DIRECTOR
Ben Affleck, Argo
Kathryn Bigelow,Zero Dark Thirty
Ang Lee, Life of Pi
Steven Spielberg, Lincoln
Quentin Tarantino, Django Unchained
BEST ACTOR, DRAMA
Daniel Day-Lewis, Lincoln
Richard Gere, Arbitrage
John Hawkes, The Sessions
Joaquin Phoenix, The Master
Denzel Washington, Flight
#102 frahm-2 11 år siden
#103 MMB 11 år siden
#104 Wangsgaard 11 år siden
#105 Åkepool 11 år siden
BEST ACTRESS, DRAMA
Jessica Chastain, Zero Dark Thirty
Marion Cotillard, Rust and Bone
Helen Mirren, Hitchcock
Naomi Watts, The Impossible
Er du ikke så glad for Rachel Weisz? ;)
#106 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden
At Tom Hooper ikke er nomineret stemmer egentlig meget godt i konsensus med at den har fået en blandet modtagelse blandt kritikerne. HFPA er ellers normalt meget glade for musicals.
Jeg burder nok egentlig have satset mere på Tarantino da han er en mand de godt kan lide, hvilket de forholdvis mange nomineringer også tyder på.
Stadigvæk tror jeg at det er et tomandsløb i mellem Zero Dark Thirty og Lincoln. Nu hvor vi har fået disse nomineringer begynder et billede også at tegne sig.
DDL tror jeg vinder, måske ikke ligeså meget som med There Will Be Blood, men tæt på. Så er det en kamp i mellem Chastain og Lawrence. Field og Hathaway. Tommy Lee Jones og Hoffmann.
Men derfor er der stadigvæk kamp om nomineringerne, hvilket jeg også finder er det mest interessante.
#107 MMB 11 år siden
Lige så glad som du er for citatfunktionen. :P
#108 Åkepool 11 år siden
En kærkommen ven, når folk fucker up ;)
#109 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden
#110 Skeloboy 11 år siden
Life of Pi - 25 dec
Django - 24 jan
Lincoln - 31 jan
The Master - 31 jan
Zero Dark Thirty - 7 feb