Gravatar

#11 frahm-2 11 år siden

Okay. Mon ikke Argo er til at få fat i på region 1 og Moonrise Kingdom når at komme ud i DK på DVD/BD. Den bliver så måske til gengæld ikke nomineret til bedste film.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#12 frahm-2 11 år siden

Whispering Horse (10) skrev:
Lige i år skal man dog huske på, at de har rykket datoerne, således at mange af branchepriserne ikke får indflydelse nomineringerne til Oscar. Så for en gangs skyld kan Golden Globe give et fingerpeg om retningen.

Ikke helt enig. Jeg har personligt aldrig troet på at guild-priserne har haft indflydelse på udfaldet. Guild priserne giver en rigtig god indikation af udfaldet af Oscar, da der er stort sammenfald i dem der stemmer til guilds og dem der stemmer til Oscar og det ændre i år ikke særligt meget på. De fleste guilds når at offentliggøre deres nomineringer inden Oscar nomineringerne. Forskellen er at der ikke er nogen af dem der når at uddele priserne inden Oscar nomineringerne og det kan gøre det lidt sværere at gætte.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#13 SebReuber 11 år siden

Mine bud lige nu ser sådan her ud.. Puh, blev lidt langt, men here goes:

BEDSTE FILM:
Argo
Beasts of the Southern Wild
Les Misérables
Life of Pi
Lincoln
Silver Linings Playbook
The Master
Zero Dark Thirty

Synes det ser sådan her ud lige nu.. Køber ikke helt en Flight-nominering, ligesom jeg stadig er meget varsom mht. mine forhåbninger omkring Amour. Moonrise Kingdom kunne måske have en rolle at spille. Django Unchained ved vi ikke meget om endnu, men den er da også en mulighed, hvis den får de rigtige anmeldelser i ryggen.
Vinderen skal formentlig findes mellem Argo, Les Misérables og Lincoln. Er spændt på at se lidt flere meninger om Zero Dark Thirty også.

BEDSTE MANDLIGE HOVEDROLLE:
Daniel Day-Lewis (Lincoln)
Hugh Jackman (Les Misérables)
John Hawkes (The Sessions)
Joaquin Phoenix (The Master)
Denzel Washington (Flight)

Ligner umiddelbart det "sikreste" skuespil-felt af de 4 kategorier pt. synes jeg. Tror ikke de er klar til at belønne Bradley Cooper endnu og kan heller ikke se hvem han skulle erstatte. Hopkins er en mulighed, men hans film mangler lidt den pondus, som de andre skuespillere har at trække på.
Kan ikke se andre end Day-Lewis vinde lige nu. Var tilbøjelig til at lade en dør stå åben for Phoenix, men filmen har tabt buzz og havde sikkert profiteret af en senere release-dato. Precursor-priser kan dog sende ham tilbage i spillet.

BEDSTE KVINDELIGE HOVEDROLLE:
Jessica Chastain (Zero Dark Thirty)
Naomi Watts (The Impossible)
Helen Mirren (Hitchcock)
Quvenzhané Wallis (Beasts of the Southern Wild)
Jennifer Lawrence (Silver Linings Playbook)

Stadig mange muligheder her. Mener kun at Chastain og Lawrence nærmer sig et punkt hvor de kan føle sig sikre. De sidste 3 kan alle miste pladsen til Knightley, Smith eller Riva.
Wallis kunne nemt ryge ud. Hun kan ikke nomineres af SAG og i en så ung alder, er det også et spørgsmål om hvorvidt de mener det er talent eller god instruktion. Føler mig ligeså usikker på Watts.
Det bliver en kamp mellem Lawrence og Chastain, ser det ud til. Lige nu er Lawrence frontløber, vil jeg vurdere.

BEDSTE MANDLIGE BIROLLE:
Leonardo DiCaprio (Django Unchained)
John Goodman (Flight)
Philip Seymour Hoffman (The Master)
Alan Arkin (Argo)
Tommy Lee Jones (Lincoln)

Der er stadig mange med i spillet her. Vi mangler stadig at få klare indikationer på DiCaprios præstation. Hoffman, Arkin og Jones føler jeg mig mest sikker på af de 5. Goodman er med fordi han har haft et godt år og aldrig har været nomineret, så måske føler de at de skylder ham efterhånden. Andre muligheder er De Niro, Crowe og så vil jeg heller ikke udelukke McGregor i The Impossible endnu. Dwight Henry er også en mulighed, hvis de virkelig forelsker sig i Beasts of the Southern Wild.
Ville umiddelbart kalde Hoffman for favoritten pt, men har ikke rigtig nogen gangbare argumenter.

BEDSTE KVINDELIGE BIROLLE:
Kerry Washington (Django Unchained)
Helen Hunt (The Sessions)
Amy Adams (The Master)
Sally Field (Lincoln)
Anne Hathaway (Les Misérables)

Igen mange om buddet, synes jeg. Hathaway og Hunt er dem jeg føler mig mest sikker på. Adams er jeg også nogenlunde sikker på. Ved ikke om de stadig ser skævt til Sally Field og den sidste plads i feltet er up for grabs lige nu. Maggie Smith og en af Les Mis-kvinderne virker som oplagte kandidater, hvis Washington og Django Unchained ikke præsterer. Og så vil jeg godt holde en dør åben for Ann Dowd, der har høstet store roser for sin præstation i Compliance - men filmen er sandsynligvis for lille til at gøre væsen af sig.
Hathaway ligner en storfavorit her.

BEDSTE INSTRUKTØR:
Kathryn Bigelow (Zero Dark Thirty)
Ang Lee (Life of Pi)
Steven Spielberg (Lincoln)
Tom Hooper (Les Misérables)
Ben Affleck (Argo)

Bigelow er det største spørgsmålstegn her. Det siges at hendes instruktion er endnu tydeligere end i The Hurt Locker, så måske sniger hun sig med. O. Russell eller Paul Thomas Anderson kunne også godt tage pladsen.
Ved ikke hvem der skulle vinde. Hooper har lige vundet, så jeg tror ikke rigtig på ham. Affleck lyder også forkert. Bliver spændende at følge de forskellige precursors.
Gravatar

#14 Ispep 11 år siden

Rigtig gode bud. Tror også jeg vil have skudt på de samme titler. Umiddelbart ser jeg frem til alle de titler på listen :D Jeg har set Argo og håber ikke, at det er listens bedste film, men det tror jeg så sandelig heller ikke på, men vil ikke undre mig den vandt.
Gravatar

#15 Spanner 11 år siden

Her er Eberts bud
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#16 MMB 11 år siden

Jeg har selvfølgelig også fuldt rigtig godt med i ræset i år, som jeg plejer. Jeg tror dog ikke, jeg har tænkt mig at skrive så meget som sidste år. Jeg er enig med de fleste betragtninger indtil videre med undtagelse af nogle enkelte bud, der stikker lidt ud. :) Dog vil jeg passe på at inkludere og ekskludere både Hobbitten og Django Unchained alt for meget fra listerne allerede, da det er svært at gisne om, hvad vi helt præcist kommer til at få fra de to film.

Gravatar

#17 Lord Beef Jerky 11 år siden

Jeg fulder ikke så meget med, men når nomineringerne er kommet, fulder jeg meget mere med! Og så bliver jeg fuld!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#18 Wangsgaard 11 år siden

I år er festen tæt på min speciale aflevering så ved heller ikke hvor meget jeg kan være aktiv og se alle filmene som bliver nomineret. Men vil da finde tid til at se showet som i år nok bare bliver hjemme på sofaen :)
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#19 MMB 11 år siden

Så er der Director's Roundtable fra THR: http://www.hollywoodreporter.com/video/directors-f...

Det er med Quentin Tarantino (Django Unchained), David. Russell (Silver Linings Playbook) , Ben Affleck (Argo) , Ang Lee (Life of Pi) , Tom Hooper (Les Miserables) og Gus Van Sant (Promised Land).

Ret perfekt cast, hvis du spørger mig. Smid Spielberg ind sammen med Jackson og Bigelow, og så bliver det ikke meget bedre. :)
Gravatar

#20 Michael Andersen 11 år siden

Foeller (19) skrev:
Så er der Director's Roundtable fra THR: http://www.hollywoodreporter.com/video/directors-f...

Det er med Quentin Tarantino (Django Unchained), David. Russell (Silver Linings Playbook) , Ben Affleck (Argo) , Ang Lee (Life of Pi) , Tom Hooper (Les Miserables) og Gus Van Sant (Promised Land).

Ret perfekt cast, hvis du spørger mig. Smid Spielberg ind sammen med Jackson og Bigelow, og så bliver det ikke meget bedre. :)

Hvis nogle er nysgerrige: Den film som Ang Lee ikke vil sige navnet på var "Hulk" og ham han fyrede var Mychael Danna.
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: