Jennifer Lawrence og Emmanuelle Riva deler prisen som bedste kvindelige skuespiller. Det viser da at det ikke er helt ved siden af, når det bliver spået at Riva har en mulighed for at få en Oscar nominering.
Riva vandt i øvrigt som bedste kvindelige skuespiller hos både Boston Society of Film Critics or New York Film Critics Online.
Det samme gjorde DDL og Bigelow og Zero Dark Thirty. Nu er de ganske vist nogle af de mindre kritikersammenslutninger, men der bliver da dannet noget konsensus om især Zero Dark Thirty.
Og det blev så Amour med The Master som runner-up. Ikke blot cementerer det dens favoritværdighed i udenlandske film kategorien (som The White Ribbon dog også var), men jeg begynder efterhånden at tro på at den også kan få en nominering som bedste film.
Ikke nok med at filmen har fået en god modtagelse, men dens skuespillere er også blevet varmt modtaget.
Meget fint at de giver bedste udenlandske film til Holy Motors. Amour havde jo allerede vundet bedste film, så det ville ikke give mening også at give den bedste udenlandske film. I stedet for kan de hylde en anden god film.
Det var nu ikke så meget anmelderne jeg mente, men mere sådan det menige folk, f.eks. her på Filmz synes jeg har hørt nogle kritiske ryster, men jeg kan tage fejl.
So, at last we meet for the first time for the last time.
#61 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden
#62 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden
Det samme gjorde DDL og Bigelow og Zero Dark Thirty. Nu er de ganske vist nogle af de mindre kritikersammenslutninger, men der bliver da dannet noget konsensus om især Zero Dark Thirty.
#63 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden
#64 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden
Ikke nok med at filmen har fået en god modtagelse, men dens skuespillere er også blevet varmt modtaget.
#65 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden
#66 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden
ARGO
BEASTS OF THE SOUTHERN WILD
THE DARK KNIGHT RISES
DJANGO UNCHAINED
LES MISÉRABLES
LIFE OF PI
LINCOLN
MOONRISE KINGDOM
SILVER LININGS PLAYBOOK
ZERO DARK THIRTY
#67 Åkepool 11 år siden
#68 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden
#69 Kruse 11 år siden
94% på Rotten Tomatoes
84 ud af 100 på Metacritic
8 ud af 10 på IMDb
#70 Åkepool 11 år siden
Det var nu ikke så meget anmelderne jeg mente, men mere sådan det menige folk, f.eks. her på Filmz synes jeg har hørt nogle kritiske ryster, men jeg kan tage fejl.