Gravatar

#61 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden

Jennifer Lawrence og Emmanuelle Riva deler prisen som bedste kvindelige skuespiller. Det viser da at det ikke er helt ved siden af, når det bliver spået at Riva har en mulighed for at få en Oscar nominering.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#62 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden

Riva vandt i øvrigt som bedste kvindelige skuespiller hos både Boston Society of Film Critics or New York Film Critics Online.

Det samme gjorde DDL og Bigelow og Zero Dark Thirty. Nu er de ganske vist nogle af de mindre kritikersammenslutninger, men der bliver da dannet noget konsensus om især Zero Dark Thirty.
Gravatar

#63 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden

Og så lige en sejr mere til PTA. Gade vide om den ikke også tager bedste film og dermed laver et sweep ligesom med There Will Be Blood.
Gravatar

#64 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden

Og det blev så Amour med The Master som runner-up. Ikke blot cementerer det dens favoritværdighed i udenlandske film kategorien (som The White Ribbon dog også var), men jeg begynder efterhånden at tro på at den også kan få en nominering som bedste film.

Ikke nok med at filmen har fået en god modtagelse, men dens skuespillere er også blevet varmt modtaget.
Gravatar

#65 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden

Meget fint at de giver bedste udenlandske film til Holy Motors. Amour havde jo allerede vundet bedste film, så det ville ikke give mening også at give den bedste udenlandske film. I stedet for kan de hylde en anden god film.
Gravatar

#66 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden

Så kom AFI også med deres årlige liste:

ARGO

BEASTS OF THE SOUTHERN WILD

THE DARK KNIGHT RISES

DJANGO UNCHAINED

LES MISÉRABLES

LIFE OF PI

LINCOLN

MOONRISE KINGDOM

SILVER LININGS PLAYBOOK

ZERO DARK THIRTY

Gravatar

#67 Åkepool 11 år siden

Nu har jeg ikke selv set den endnu, men er den almindelige opfattelse ikke, at "Moonrise Kingdom" ikke er så skide god?
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#68 Slettet Bruger [3945385605] 11 år siden

Tværtimod. De fleste anmeldere finder den fremragende.
Gravatar

#69 Kruse 11 år siden

Åkepool (67) skrev:
Nu har jeg ikke selv set den endnu, men er den almindelige opfattelse ikke, at "Moonrise Kingdom" ikke er så skide god?

94% på Rotten Tomatoes

84 ud af 100 på Metacritic

8 ud af 10 på IMDb
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#70 Åkepool 11 år siden

Whispering Horse (68) skrev:
De fleste anmeldere finder den fremragende.

Det var nu ikke så meget anmelderne jeg mente, men mere sådan det menige folk, f.eks. her på Filmz synes jeg har hørt nogle kritiske ryster, men jeg kan tage fejl.
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: