#39 - Hvis du læser mine indlæg, så påberåber jeg mig ikke nogen universal gyldighed for min mening
Det synes jeg nu nok, at du gør et par steder.
men det er absolut min ret at fremlægge den til debat, hvilket vi jo glimrende gør her :) Og jeg forventer ikke, jeg kan få alle til at dele min tro, men derfor vil jeg ikke undlade at ha' den og stå ved den.
Heller ikke jeg. Vi er her vel for det samme? :-)
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
#41 Respekterer altid meget højt, når nogle er villige til diskutere som dig og kaste argumenter på bordet, det må man uanset hvad, tage hatten af for :)
Nemlig, så lad os rejoice og være enige om at være uenige og hylde debatten :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#44 - Hehe. God idé. Vi skulle måske endda aftale et tidspunkt for en fælles skål. Jeg tror, jeg vil tænke på vores fælles debat og holde glasset (eller nok nærmere flasken) højt sådan ved 21.30-tiden. :-)
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Til #35: Jeg er ked af at sige det, men jeg synes klart, at "Shakespeare In Love" VAR den bedste film blandt de fem nominerede - "Saving Private Ryan" var/er en ener i filmatisering af krigskampe. Men historien/manuskriptet? Stort set ikke-eksisterende....
"Thin Red Line" sagde mig meget mere end "Ryan" (men jeg må indrømme, at "La Vita e Bella" ikke er det største mesterværk i min bog heller).
"Shakespeare In Love" er den bedste romantiske komedie siden ... ja Gud ved hvornår! Inden for sin genre er den et mesterværk uden lige - og jeg synes, at den fortjente sin Oscar. En helt anden snak er, at Gwyneth Paltrow vandt Oscaren hen over en af de største kvindelige præstationer nogen sinde, Cate Blanchett i "Elizabeth". En af de største synder i Oscar-historien! Og Judi Dench stjal Lynn Redgraves fra "Gods & Monsters"... Og hvad er det med romantiske storfilm? Hvorfor er det næsten altid kun kvinderne, der kan blive nomineret?! Moulin Rouge, Titanic, Shakespeare In Love etc... Wonder where Joseph Fiennes is now...?
Bottom line: "Shakespeare In Love" fortjente sin Oscar. Skal man snakke om bedste film-skandale, så lad os hive frem i det største eksempel på middelmådighed i Oscar-historien: "A Beautiful Mind" årets film!? I think not...
#48 Af de nominerede bedste film i 2002 havde "In the bedroom" fantastisk hovedrolle skuespil af Tom Wilkinson., Moulin Rouge, well, der fatter jeg så ikke hypen, Gosford Park har jeg desværre ikke set, men vil selv sige Fellowship of The Ring skulle ha' vundet. Den mest eminente i trilogien.
Og mht. "Shakespeare in Love", langtfra min kop te. Der vægter jeg selv film i samme genre som "Romeo and Juliet" og "Too much ado about nothing" højere. Men Cate Blanchett ja, var helt klart bedre end Gwyneth Paltrow. Ligesom Edward Norton skulle ha' vundet for American History X.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg er helt enig i, at prisen til 'Shakespeare in Love' var velfortjent. Det er en fin, lille film indenfor sine rammer som romantisk komedie. Det ekstra forståelseslag med de mange intertekstuelle referencer og den interessante leg med og skift mellem virkemidler fra både film og teater, hiver den dog op til perfektion.
Jeg er dog ligeledes enig i, at 'Much Ado About Nothing' er bedre. Som en af de bedste Shakespeare-filmatiseringer nogensinde, hvis ikke dén bedste, så er den også svær at hamle op med.
#41 filmz-Le Samouraï 21 år siden
Det synes jeg nu nok, at du gør et par steder.
men det er absolut min ret at fremlægge den til debat, hvilket vi jo glimrende gør her :) Og jeg forventer ikke, jeg kan få alle til at dele min tro, men derfor vil jeg ikke undlade at ha' den og stå ved den.
Heller ikke jeg. Vi er her vel for det samme? :-)
#42 filmz-Bruce 21 år siden
Nemlig, så lad os rejoice og være enige om at være uenige og hylde debatten :)
#43 filmz-Le Samouraï 21 år siden
#44 filmz-Bruce 21 år siden
#45 filmz-Le Samouraï 21 år siden
#46 filmz-Bruce 21 år siden
Sgu være jeg inviterer dig til privat forevisning en dag i "min bif", så kan vi vælge een film hver ;)
#47 filmz-vassago 21 år siden
#48 filmz-irréversible 21 år siden
"Thin Red Line" sagde mig meget mere end "Ryan" (men jeg må indrømme, at "La Vita e Bella" ikke er det største mesterværk i min bog heller).
"Shakespeare In Love" er den bedste romantiske komedie siden ... ja Gud ved hvornår! Inden for sin genre er den et mesterværk uden lige - og jeg synes, at den fortjente sin Oscar. En helt anden snak er, at Gwyneth Paltrow vandt Oscaren hen over en af de største kvindelige præstationer nogen sinde, Cate Blanchett i "Elizabeth". En af de største synder i Oscar-historien! Og Judi Dench stjal Lynn Redgraves fra "Gods & Monsters"... Og hvad er det med romantiske storfilm? Hvorfor er det næsten altid kun kvinderne, der kan blive nomineret?! Moulin Rouge, Titanic, Shakespeare In Love etc... Wonder where Joseph Fiennes is now...?
Bottom line: "Shakespeare In Love" fortjente sin Oscar. Skal man snakke om bedste film-skandale, så lad os hive frem i det største eksempel på middelmådighed i Oscar-historien: "A Beautiful Mind" årets film!? I think not...
#49 filmz-Bruce 21 år siden
Og mht. "Shakespeare in Love", langtfra min kop te. Der vægter jeg selv film i samme genre som "Romeo and Juliet" og "Too much ado about nothing" højere. Men Cate Blanchett ja, var helt klart bedre end Gwyneth Paltrow. Ligesom Edward Norton skulle ha' vundet for American History X.
#50 filmz-Le Samouraï 21 år siden
Jeg er dog ligeledes enig i, at 'Much Ado About Nothing' er bedre. Som en af de bedste Shakespeare-filmatiseringer nogensinde, hvis ikke dén bedste, så er den også svær at hamle op med.