Han har ikke en chance (desværre). Rollen kræver, at han skal underspille, og det gør han jo - til perfektion, til og med! Men man skal ha' en mere "showy" rolle for at kunne score en Oscar. Derfor har Kate Winslet en meget større chance en han, og er den eneste skuespiller fra Eternal..., der kan blive nomineret - men hun har dog heller ingen vinderchancer. Filmen er for "art" og er tænke-agtig...
Bare Gwyneth dog ikke vinder igen, så er vi alle glade! Jim Carrey bliver ikke nomineret - hvis han ikke kunne blive det for "Man on the Moon", kan han heller ikke blive det for den her!
Jeg tror nu Eternal Sunshine har store chancer for at vinde nogle priser i år, dels er den blevet utrolig anerkendt af kritikere osv, selvom det er en art film som du siger. Desuden så er konkurrencen i år ikke så hård som den har været de senere år, det ser i hvert fald ikke ud til at der skal komme en gentagelse af Lord Of the Rings fra sidste år.
Jeg synes det tegner til at blive endnu et ordinary show - som set så mange gange før.
Jeg tror det er film som: "Troy", "De-Lovely", "Passion of the Christ", "Spotless Mind" og de kommende "Aviator", "Alexander" samt "Terminal" der kommer til at præge dette års Oscar-award.
I kategorien animation bliver det Disney vs Dreamworks med "The Incredibles" og "Shark Tale". Dokumentar bliver sikkert "Touching the Void", eller "Super Size Me" - giver ikke Fahrenheit 9/11 store chancer.
Mine favoriter i år er (indtil videre):
Bedste film: - mangler at se de sidste
Bedste instruktion: Mel Gibson - bare for at indsatsen, men Scorsese render sikkert med den - hvilket sikkert også er helt fortjent, Aviator ser ret lovende ud.
Skuespiller: Johnny Deep - indtil videre, DiCaprio kunne sikkert godt overraske, der er i hvert fald karakter nok at arbejde med.
Skuespillerinde: ingen endnu, alle de interessante film har endnu ikke været vist, "Birth", "Proof", "Vanity Fair" m.fl.
Animation: Virker ret åben med film som "The Incredibles", "Polar Express og "Shark Tale".
Dokumentar: "Touching the Void" og med "Super Size Me" som runner-up.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Troy får højst en fotograferings-nominering, og Terminal kan højst løbe af sted med en Tom Hanks-nominering. Troy blev sablet i USA og gik dårligt i biograferne (i forhold til forventningerne). Jeg har set The Terminal - fantastisk film, men absolut ikke Oscar-materiale. Og hvad angår Eternal Sunshine, så får den højst en manuskript- og skuespillerinde-nominering. Hvis "Being John Malkovich" og "Adaptation" ikke ku' klare det meget bedre, så gør den her det heller ikke. Og hvad angår "Det mest spændende år i mands minde", så mente jeg, at "The Aviator", "Vanity Fair", "Proof", "Closer", "Phantom of the Opera", "The Life Aquatic", "Finding Neverland", "Spanglish" og "An Unfinished Life" alle kan vise sig at være mesterværker eller tæt på. Selv "Collateral", "Kinsey", "Ray", "The Village" og "Crash" kan overraske! Og både "Eternal Sunshine", "Fahrenheit", "The Passion" og "Before Sunset" er allerede taget imod fra flere lejre som værende årets bedste film... På samme tidspunkt de sidste par år har det været muligt at forudse, hvilke 5-10 film, som vil klare sig stort til Oscar-væddeløbet, men det er fuldstændigt åbent i år. Oliver Stone, Martin Scorsese, John Madden, Michael Mann, James L. Brooks, Lasse Hallström, M. Night Shyamalan, Quentin Tarantino, Mel Gibson, Robert Altman og Mike Nichols kommer alle (eller ER kommet) med deres comeback-film i år - og der er absolut ikke plads til dem alle!
Og jeg håber i hvert fald ikke, at Scorsese får den som trøste-præmie, hvis The Aviator kun viser sig at være mildt god (a la "A Beautiful Mind"), men det vil jo højst sandsynligt ske. Håber at den ER et mesterværk, så det er fortjent - men Stone, Madden, Mann, Brooks, Hallström, Gibson, Altman og Nichols kan lige så godt rende med instruktør-prisen som han. Vi ved først nærmere, når filmene har haft premiere - men indtil da:
GLÆDER MIG - indtil videre tegner filmåret sig til at blive sindssygt! Nogle af verdens største instruktører og skuespillere ser ud til at have et hovedværk i ærmet til os...
#1 filmz-irréversible 21 år siden
Alt kan ske denne gang!
Og der er allerede et sted, der har taget fat i optakten til årets største pris aften. Det er på filmquiz-siden hjernekrigen.dk!
Check it out: www.hjernekrigen.dk/oscar.php
#2 filmz-fraülein steckel 21 år siden
Nu må det sgu da også snart være på tide, at hr. Scorsese får sin Oscar, så lad os håbe The Aviator sparker røv!
Jeg glæder mig også helt vildt meget til både "Phantom of the Opera", "Fahrenheit" og "Collateral".
Og hey, nu jeg er i gang, så overvejer jeg lidt at tage et smut ned forbi den filmquiz, som de kører på hjernekrigen.dk - er der nogen der vil med?!?!
#3 Lady Arwen 21 år siden
#4 läkerol 21 år siden
#5 filmz-irréversible 21 år siden
Bare Gwyneth dog ikke vinder igen, så er vi alle glade! Jim Carrey bliver ikke nomineret - hvis han ikke kunne blive det for "Man on the Moon", kan han heller ikke blive det for den her!
#6 chandler75 21 år siden
#7 ks 21 år siden
#8 filmz-vassago 21 år siden
Jeg tror det er film som: "Troy", "De-Lovely", "Passion of the Christ", "Spotless Mind" og de kommende "Aviator", "Alexander" samt "Terminal" der kommer til at præge dette års Oscar-award.
I kategorien animation bliver det Disney vs Dreamworks med "The Incredibles" og "Shark Tale". Dokumentar bliver sikkert "Touching the Void", eller "Super Size Me" - giver ikke Fahrenheit 9/11 store chancer.
Mine favoriter i år er (indtil videre):
Bedste film: - mangler at se de sidste
Bedste instruktion: Mel Gibson - bare for at indsatsen, men Scorsese render sikkert med den - hvilket sikkert også er helt fortjent, Aviator ser ret lovende ud.
Skuespiller: Johnny Deep - indtil videre, DiCaprio kunne sikkert godt overraske, der er i hvert fald karakter nok at arbejde med.
Skuespillerinde: ingen endnu, alle de interessante film har endnu ikke været vist, "Birth", "Proof", "Vanity Fair" m.fl.
Animation: Virker ret åben med film som "The Incredibles", "Polar Express og "Shark Tale".
Dokumentar: "Touching the Void" og med "Super Size Me" som runner-up.
#9 ks 21 år siden
#10 filmz-irréversible 21 år siden
Og jeg håber i hvert fald ikke, at Scorsese får den som trøste-præmie, hvis The Aviator kun viser sig at være mildt god (a la "A Beautiful Mind"), men det vil jo højst sandsynligt ske. Håber at den ER et mesterværk, så det er fortjent - men Stone, Madden, Mann, Brooks, Hallström, Gibson, Altman og Nichols kan lige så godt rende med instruktør-prisen som han. Vi ved først nærmere, når filmene har haft premiere - men indtil da:
GLÆDER MIG - indtil videre tegner filmåret sig til at blive sindssygt! Nogle af verdens største instruktører og skuespillere ser ud til at have et hovedværk i ærmet til os...