#60 yep det er ikke kameraret der afgøre hvor gode billeder man tager men en selv, ved godt det lyder underligt for mig at sige n¨år jeg lige har købt et nikon d80, men mit gamle cam var bare lidt for begrænsene for mig.
Men nu har min fars firma fået et fin digi cam til og tage billeder af deres fejemaskiner og andre køretøjer 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Jan Grarup, en dansk pressefotograf, brugte i en del år et Konica lommekamera til visse opgaver, så har man styr på sit shite, så kan man tage gode billeder med næsten hvad som helst. :)
btw nu vi taler billeder, det her et af mine bedre motiver fra mit gamle digi cam (somnetop synes jeg beviser at det er ikke teknikken men motivet der er vigtigst, mit bedste motiv evar er fra mit analog kam, men det skal vidst ikke lige smides herind hehe, lidt for personligt billede.
Jeg skal lige høre nuværende SLR digi cam ejer, white balance hvor meget roder i med det med jeres billeder, på compact cam var det jo hurtig at se ændringen direkte på skærmen, men nu med SLR ser man først ændringen bagefter, da man ikke bruger skærm til at atge billeder med.
Jeg tænker er det bare med erfaring at i det og det miljø kan man med fordel bruger den og den white balance ændring, men kan jo tit også bruge det til at fremhæve nogle farver, det brugte jeg det hvertfald til på mit daværende digi cam.
Hmm NayZe det må igen være det der kursus du snakker om vi skal på hehe.
Satme lækker med så stor en LCD skærm, hvor man kan se om billedet dur eller ej med det samme. Skal ind imorgen og kigge på tasker til mit SLR og til frisør (min storsøster fik 13 til hendes afsluttene opgave som Journalist, så vi skal ind og spise for at fejre det, lidt offtopic og dog journalist... photograf hehe)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Lige netop hvidbalancen er nok det, jeg stadigvæk er mest usikker på. Lige netop der, vil jeg gerne have noget undervisning :]
Jeg regner med at købe et tripod i morgen, jeg har lige annulleret min bestilling ved Getmore, da de er nogle fjolser. Så jeg smutter ind til byen og finder et godt Velbon der.
Var det egentligt ved Bingo-foto, at du købte dit monster?
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#65 ja Monsteret som du kalder det hehe blev købt der de var billigst, når nu der ikke rigtig var nogen der ville prutte om prisen, tror vi fik den gale ekspidident han havde hvertfald normal hår hehe.
men min far kan nogle tricks som jeg ikke snakker for højt om så det blev en ok pris aligevel 8-)
Glad for jeg ikke er den eneste med hensyn til hvidbalance fordi, med et SLR er man jo netop nødt til lige at vide hvad de forskellige indstillinger gør, når man ikke kan se dem direkte.
imorgen vil jeg ind og finde mig et filter og måske en taske, og så håbe på vejret bliver lidt bedre, så skal jeg en tur ned til egå marina og lege tourist hehe.
#67 ohh det minder mig om jeg tog nogle ret pæne frost billeder dengang da der var ekstrem frost i Danamrk alle træerne var fuldstændig frosset, lysreguleringer og skilte tilmed.
Yep vinter, sne og frost er perfekt til Fotos 8-)
Jeg fik så købt mig filter og en taske, jeg gik efter den lidt mindrer Nova Mini AW den opfyldte mine behov. Jeg gav 330 for den, så det synes jeg er hel ok.
Så nu jeg også klar til at lege, nu skal jeg bare lige ha lappet min cykle så jeg kan komme lidt længere væk ned til marinaen f.eks. hehe.
#61 elwood 18 år siden
Men nu har min fars firma fået et fin digi cam til og tage billeder af deres fejemaskiner og andre køretøjer 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#62 filmz-Kadann 18 år siden
Jan Grarup, en dansk pressefotograf, brugte i en del år et Konica lommekamera til visse opgaver, så har man styr på sit shite, så kan man tage gode billeder med næsten hvad som helst. :)
#63 elwood 18 år siden
men her er mit digi cam shot Egå Marina By Night
Jeg synes selv jeg har været ret heldig.
#64 elwood 18 år siden
Jeg tænker er det bare med erfaring at i det og det miljø kan man med fordel bruger den og den white balance ændring, men kan jo tit også bruge det til at fremhæve nogle farver, det brugte jeg det hvertfald til på mit daværende digi cam.
Hmm NayZe det må igen være det der kursus du snakker om vi skal på hehe.
Satme lækker med så stor en LCD skærm, hvor man kan se om billedet dur eller ej med det samme. Skal ind imorgen og kigge på tasker til mit SLR og til frisør (min storsøster fik 13 til hendes afsluttene opgave som Journalist, så vi skal ind og spise for at fejre det, lidt offtopic og dog journalist... photograf hehe)
#65 dyg 18 år siden
Jeg regner med at købe et tripod i morgen, jeg har lige annulleret min bestilling ved Getmore, da de er nogle fjolser. Så jeg smutter ind til byen og finder et godt Velbon der.
Var det egentligt ved Bingo-foto, at du købte dit monster?
#66 elwood 18 år siden
men min far kan nogle tricks som jeg ikke snakker for højt om så det blev en ok pris aligevel 8-)
Glad for jeg ikke er den eneste med hensyn til hvidbalance fordi, med et SLR er man jo netop nødt til lige at vide hvad de forskellige indstillinger gør, når man ikke kan se dem direkte.
imorgen vil jeg ind og finde mig et filter og måske en taske, og så håbe på vejret bliver lidt bedre, så skal jeg en tur ned til egå marina og lege tourist hehe.
#67 dyg 18 år siden
#68 elwood 18 år siden
Yep vinter, sne og frost er perfekt til Fotos 8-)
#69 dyg 18 år siden
#70 elwood 18 år siden
Så nu jeg også klar til at lege, nu skal jeg bare lige ha lappet min cykle så jeg kan komme lidt længere væk ned til marinaen f.eks. hehe.