Gravatar

#71 dyg 18 år siden

Hvad købte du af filter?

Jeg snakkede lidt om pol og uv filtre inde ved Bingo, men jeg har sgu ikke råd til mere før om 1½ måned :(
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#72 elwood 18 år siden

jeg købte et UV filter hos Japan Foto, hvor tasken også blev købt.

Hoya var mærket.

Damm regnslaget er genialt fundet på 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#73 filmz-lbw 18 år siden

Lidt off (SLR) topic...

Hvis man nu (desværre) må nøjes med et kompakt kamera, er Canon Ixus 850IS så helt af vejen? Det er mest af historiske årsager jeg vælger Canon. Kender ikke så mange andre.

Edit: Damn, D80 ser godt nok lækkert ud... must resist!
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
Gravatar

#74 elwood 18 år siden

Læs evt. lidt her om det Cam du nævner her

Mmm Fv Lock er ret snedigt, jeg skal dog lige teste den noget mere, før jeg er hel sikker på om jeg bruger den korrekt.

FV Lock

Press it once to fire a pre-flash to measure and lock the flash exposure. You'll see a pip of flash, and then a lighting bolt + L icon lit on the lower left of the viewfinder to let you know the lock is set and active. Now for every photo you take, the flash doesn't fire before the photo is taken.

This prevents people and pets from blinking, which they almost always do in the regular flash mode. In the regular mode the D80 fires a little bit of flash before the photo is taken to measure the flash exposure This starts people blinking, who then usually have their eyes almost completely closed a tenth of a second later when the picture is taken

Gravatar

#75 filmz-lbw 18 år siden

#74 Tak for linket. Havde være på dpreview, men har åbenbart overset det...
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
Gravatar

#76 dyg 18 år siden

Er gået i gang med at læse på Ken Rockwell's side, og holy shit der er meget information. Jeg havde ingen anelse om Exposure Compensation-tingen før nu, det må man da lige få leget lidt med.
Gravatar

#77 elwood 18 år siden

hehe ja der står en masse godt, jeg sidder stadig og forsøger at forstå princhippet bag FV Lock.
Gravatar

#78 stefsims 18 år siden

#73 For 200kr mere kan du få et Canon Ixus 900....
That movie has warped my fragile little mind.
Gravatar

#79 dyg 18 år siden

Nej det er koldt udenfor. Skulle lige afprøve mit nye stativ og mit 70-300 objektiv på nattehimlen, kameraet er lige nu i gang med at overføre billederne til computere, er spændt på at se om jeg har frosset forgæves.
Gravatar

#80 dyg 18 år siden

Ok, imponerende er det ikke blevet. Er da et par enkelte fine i blandt, men ikke noget super godt :/

Skriv ny kommentar: