Jeg har vidst engang i sin tider oprettet en tråd før om det her, men nu har min far lige spurgt mig igen her til hans 60 års fødselsdag, om hvornår han måtte købe mit digi cam, han får så en fladskærm med i købet som jeg har liggene.
Så nu er jeg fuldstændig i hampen fordi jeg har før haft et canon powershot a40, semi stort digital cam, og jeg har altid gerne ville ha et nyt camerar.
Og så vil jeg jo gerne ha et SLR digital cam, fordi jeg har lyst til at lege lidt mere, jeg har altid været glad for øjebliks billeder, men jeg tager mig altid i at slæbe på hele tasken med mit gamle cam, så at det bliver et slr, tror jeg ikke vil gøre det store for mig, jeg er ligesom vandt til ikke og ha mit cam i inderlommen hvis i forstår.
Jeg havde i 2005 kig på et Konika minolta 5d som Nayze snakkede godt om, men jeg kan ikke lige finde det mere, men det kan jo også sagtens være der er kommet noget bedre nu, som måske er værd at købe ?
mit budget vil nok lægge på 5-8000 kr. ca. til den pris vil jeg da mene man burde kunne få et ok SLR Cam.
Så hvis nogen gæve photofolk, har nogle forslag til evt. modeller må i gerne lige skrive, fordi den her mulighed min far giver mig skal da udnyttes 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Jeg kan ikke lige huske prisen på det, men jeg har hørt en masse godt om Canon EOS 400D, det burde kunne fås i den prisklasse du søger i, incl. 1-2 objektiver.
Er der nogen som har handlet online ved en butik evt. måske tyskland eller andet, hvor man måske kunne få noget billigt ? jeg undersøger bare lige mulighederne.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Sidder lige og sætter Nikons D80 op mod Canon's EOS400D, og jeg kan se D80 "kun" har RAW compressed, mens EOS har Loseless, Compressed er det ikke en forringelse i RAW formatet?
Ved hvertfald jeg savner RAW format på mit nuværende Digi Cam.
God damm it's a jungle out there hehe.
Hehe yep det ved jeg (Det var jo godt du havde det med til foredrag hehe), hmm jeg har lige kigget lidt mere på Nikons, og jeg må sige det ser sku ikke dårlig ud, features mæssigt og kvalitet, så det hælder jeg meget til indtil videre.
Selvom det måske lige koster lidt mere end mit budget, men så igen det er ikke så gal igen, men jeg kigger stadig.
Tak for jeres forslag indtil videre i hvertfald 8-)
#1 elwood 19 år siden
Så nu er jeg fuldstændig i hampen fordi jeg har før haft et canon powershot a40, semi stort digital cam, og jeg har altid gerne ville ha et nyt camerar.
Og så vil jeg jo gerne ha et SLR digital cam, fordi jeg har lyst til at lege lidt mere, jeg har altid været glad for øjebliks billeder, men jeg tager mig altid i at slæbe på hele tasken med mit gamle cam, så at det bliver et slr, tror jeg ikke vil gøre det store for mig, jeg er ligesom vandt til ikke og ha mit cam i inderlommen hvis i forstår.
Jeg havde i 2005 kig på et Konika minolta 5d som Nayze snakkede godt om, men jeg kan ikke lige finde det mere, men det kan jo også sagtens være der er kommet noget bedre nu, som måske er værd at købe ?
mit budget vil nok lægge på 5-8000 kr. ca. til den pris vil jeg da mene man burde kunne få et ok SLR Cam.
Så hvis nogen gæve photofolk, har nogle forslag til evt. modeller må i gerne lige skrive, fordi den her mulighed min far giver mig skal da udnyttes 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#2 filmz-Kadann 19 år siden
#3 stefsims 19 år siden
Canon EOS 400D + 18-55mm + 55-200mm kr. 6.995,-
#4 elwood 19 år siden
#5 elwood 19 år siden
NikonD80
Men canon'en ser sku heller ikke ringe ud.
#6 elwood 19 år siden
#7 elwood 19 år siden
Ved hvertfald jeg savner RAW format på mit nuværende Digi Cam.
God damm it's a jungle out there hehe.
#8 dyg 19 år siden
#9 filmz-no015 19 år siden
Prøv evt. at kigge på www.ac-foto.de hvor jeg har handlet før uden problemer og til gode priser + de har pt. 150€ Cashback på deres 30D model.
på www.dpreview.com kan du sammenligne de forskellige modeller + læse anmeldelser af dem.
#10 elwood 19 år siden
Selvom det måske lige koster lidt mere end mit budget, men så igen det er ikke så gal igen, men jeg kigger stadig.
Tak for jeres forslag indtil videre i hvertfald 8-)