Gravatar

#1 Martindan 18 år siden

godt være overskriften provokerer, men let's face it.

Med Barca ude er der ikke rigtig nogen tilbage til at stoppe Chelsea, hvis de bare holder niveau og fokus på kampene, skulle der være store chancer for Kong Jose og hans udvalgte lever op til favoritværdigheden og giver kongen hans anden Champions League triumf.

Og med storhold som Madrid, Inter og Arsenal ude, er chancerne endnu større.

og nu hvor jeg har fyret lidt blå propaganda af :) vil jeg da lige kommentere og give min respekt til Bayern Munchen for en superindsats mod Madrid.
for cryin' out loud......
Gravatar

#2 HonoDelLoce 18 år siden

Tjaa, jeg synes faktisk, at det var lidt uretfærdigt, at Madrid ikke gik videre.. Selvfølgelig var det lidt deres egen skyld, da de lod Bayern få det sidste mål i overtiden i første kamp, men syntes at gårsdagens kamp skulle være endt 1-1 eller 2-2 - en uafgjort var bare mest retfærdig i mine øjne, da Bayern klart var stærkest de første 37-38 minutter, men derefter synes jeg virkelig, at RMCF kom rigtigt godt ind i kampen, og havde flere nærgående forsøg.. Også i hele 2. halvleg.. Bayerns 2. mål falder jo i en periode, hvor der ellers stod Real på det hele..

Med hensyn til Chelsea som vindere af turneringen, så ved jeg nu ikke rigtig.. Chelsea har jo altså også haft materialet til at gå hele vejen de sidste 2-3 år.. Men de lider jo unægteligt af gummi-ben, når det kommer til det forjættede land.. Jeg under dem gerne et Champions League trofæ, det ville næsten være synd at se alle de milliarder af kroner blive brugt på ingenting.. Men jeg tror ikke på det, før jeg ser dem stå med trofæet i hånden..

Personligt har jeg faktisk lidt en tro på Liverpool.. De har jo gjort det for nylig, og at slå Barca ud på Camp Nou (det var jo reelt det, de gjorde ;) ), det må jo altså siges at vidne om den mentale styrke, der i høj grad også skal til..

Manchester er jo også et rigtigt godt bud.. De er kanont stærke i den hjemlige liga, og har lige nogen troen på, at intet er umuligt.. De kan også godt vise at blive en afgørende faktor, er jeg sikker på..

At sige, at der ikke er nogen til at stoppe Chelsea, det er lidt.. Set med farvet briller, er det ikke ? :) Lad os ikke glemme, at Liverpool slog Chelsea 2-0 for under 2 måneder siden. Og at Manchester fører foran dem i Premier League..

Næh du, lad os tage diskussionen op igen efter næste runde i Champions League ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3 dolphinfriendly 18 år siden

Jeg tror absolut ikke på at Chelsea vinder i år - hverken Champions League eller mesterskabet. Der har været (og er stadig) for mange skader og dårlig stemning pga. Abromovic vs. 'Den Udvalgte' - som jeg iøvrigt tror ryger i svinget til sommer.

Kort og godt har Chelsea ikke mental og holdmæssig styrke til at klare skårene i år, hvilket for så vidt er ærgeligt nok, da det er et spændende og et rigtigt godt hold.

Jeg har en fornemmelse af at Man U. går langt i år - de snupper mesterskabet og ser dem som fine kandidater i Champions League finalen mod evt. Liverpool. Dog håber jeg på at PSV går langt, deres saft og kraft har imponeret mig i år.

Gravatar

#4 filmz-jonasgr 18 år siden

Jeg tror og håber på at Milan vinder Champions League. I disse knock out kampe er de altid farlige. Og er der nogen som har rutinen er det dem.

Ellers tror jeg meget på Valencia, som på papiret har et af de bedste hold. De har dog lidt meget af skader i løbet af sæsonen og nu ved vi heller ikke hvad der sker angående skandalekampen imod Inter.

Chelsea er dem der bør vinde, alt andet en Champions League triumf vil være en fiasko for dem. Med alt det de har investeret skulle det jo gerne give et afkast på et tidspunkt.

Men i bund og grund har alle de tilbageværende hold, chancen for at vinde Champions League. Jeg tror dog at resultaterne kan være meget afgørende for, hvordan næsten sæson kommer til at se ud, med hensyn til trænerfyringer og spillertransfers.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#5 The Insider 18 år siden

Åha, dejligt at se fodbold-tråden taget op igen på Filmz :-) Der har jo ellers været en nærmest forbløffet tavshed, lige siden Chelsea besejrede Barcelona 1-0 på broen faktisk.

Jeg skal være den førse til at indrømme, at mesterskabet er tabt. Da United fik den (YDERST HELDIGE) sejr over Liverpool via det tåbelige overtidsmål, var jeg parat til at give op. Altså, indtil et par dage efter, faktisk. Fordi følgende ting vil gøre det enormt svært for United at holde skansen de næste par måneder:

1) Scholes har karantæne de næste tre kampe, 2) Silvestre er med garanti ude resten af året pga. gårsdagens skulderskade, 3) Solskjaer og Saha er ude med skader i en måned og Larsson er taget tilbage til Sverige, så de har en mangel på angribere. Derudover var United altså i vanskelligheder mod Liverpool og derudover enormt heldige at vinde over Fulham tidligere, hvilket siger en del.

Chelsea har ikke haft en fantastisk sæson. De har haft den klart værste under Mourinho, ikke bare pointmæssigt, men også hvis man bare ser på deres spil. Jeg kan tale i dagevis om, hvor anonym og ligegyldig Ballack er, hvor skidt Shevchenko startede sæsonen, og hvor stor en effekt Cech, Cole og Terrys fravær (og den har altså været enorm) og alt bøvlet bag facaden har haft på spillet. Der har også været taget ny formation i brug, og så har midtbanen simpelthen været udstyret med for mange folk, der normalt har samme arbejdstjans på banen, og det er forstyrrende. Makelele (og et par andre også, for øvrigt) burde for længst være blevet sendt på pension.

Men vi er virkelig kommet op i omdrejninger for nylig. Vi spillede helt forfærdeligt i den 1. halvleg mod Porto, og der var et par øjeblikke, hvor jeg næsten havde det fint med, at vi blev smidt ud af Europa, fordi det var givet med sådan en performance. Men i 2. halvleg leverede vi noget af det bedste, jeg overhovedet har set Chelsea præstere i år. Og vi ligger altså ikke på 2. pladsen i PL, har Liga Cup trofæet på hylden og er i kvartfinalen i FA-cuppen for ingenting.

United har derimod vist tegn på manglende gejst for nylig, og de har været ret heldige. Ja ja, jeg ved godt hvad I alle sammen vil sige: Chelsea er selv nogle heldige skiderikker, som udelukkende tænker på pengene. Vås. Resultaterne taler for sig selv. Anyhow, jeg vil nok stadigvæk mene, at United har fået mesterskabet, men hvor kunne det være fedt at få "the treble", uden at vinde PL :-)

Men jeg tror simpelthen ikke United vinder turneringen i år. Altså, CL. Jeg er ret sikker på, de ryger ud i næste runde. Holdet er heldige at trække turneringens klart værste 8.-finalist, Lille, og så er de lige ved at tabe på udebane og vinder med ét sølle mål på hjemmebane. Scoret af en mand, som ikke længere spiller for klubben. Hvis nogen skal true Chelsea (og hvis de kan formå at spille alle kampene fra nu af, som de gjorde 2. halvleg af Porto-dysten, så skal der fandme noget til) så er det Liverpool. De skaber altid problemer, og de spiller langt bedre i Europa end hjemme - og de er i forvejen et meget stærkt hold.

Og herligt at Inter, Real, Barcelona og Arsenal alle er ude. Hold da fest... Det gjorde det også muligt at sende en masse herlige beskeder til venner og bekendte :-)
War. War never changes.
Gravatar

#6 HonoDelLoce 18 år siden

Først lige lidt flueknepperi - for, det skal jo til :) Det er vel ikke The Treble uden ligaen.. Så er det vel bare en treble :)

Jeg vil give dig ret i, at mens United er begyndt at vise svaghedstegn (og for første gang i sæsonen er rendt ind i "store" skadesproblemer), så har Chelsea hældt en højere oktan i tanken og styrer bedre løbet.. Men igen - Chelsea famlede i hele 1. halvleg mod Porto, og egentlig også størstedelen af deres første kamp for 14. dage siden. Jeg er stadig langt fra overbevist om, at de har, hvad der skal til i år..

Vil også give dig ret i, at Liverpool aldrig er til at regne med - for som du siger, så spiller de bedre i europæisk sammenhæng end i den hjemlige liga, og jeg ser dem faktisk som en slags uventet "favorit", uden at de dog er de store favoritter - på papiret må det jo være Chelsea - jeg tror bare ikke på dem :)

Milan har jo en glorværdig europæisk historie, men efter de to kampe mod Celtic tror jeg bare ikke på, at de kan gå hele vejen i år.. Jeg ved ikke hvad min mistro skyldes, jeg ved blot, at den er der :)

Men jeg er dog ikke enig i din betragtning af Lille som den værste 8.-finalist.. Den synes jeg Arsenal trak.. At de så blev slået ud af dem, det er så en anden side af sagen.. Men ville personligt hellere møde PSV end Lille - man ved bare aldrig hvor man har fransk fodbold, og ser den franske liga som værende en tand stærkere end den hollandske.. Men igen - det er jo bare my point of view ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#7 Martindan 18 år siden

Johan, jeg nægter at indrømme United har vundet etwas endnu... it ain't over til the fat lady sings.

og til andre der har nævnt dette. Er ikke enig i problemerne med Mourinho. Der er kommet ro på efter en lidt for hektisk tid, og skadede spillere er tilbage igen. Nu skal United bare falde her i deres modgang periode så er alt straks åbent igen.
for cryin' out loud......
Gravatar

#8 filmz-Koenig 18 år siden

Bayern vinder... Har været fan af dem lige så længe jeg kan huske, så selvom det er en smule optimistisk, så håber jeg!
"Como estan, bitches?"
homo proponit sed Deus disponit
www.haddock100.com
Gravatar

#9 Verbal 18 år siden

United er favoritter til at tage mesterskabet, og kan de holde 1. pladsen en måned frem, til de er ude af skadeskrisen, med det mandskab de har til rådighed pt. så tror jeg de vinder PL.

Jeg synes ikke der er nogle af de tilbageværende hold, som har udmærket sig på så god en måde, at man kan sige de favoritter. Som det ser ud nu kan alle hold, med de præstationer de foreløbig har vist, vinde trofæet. Det bliver jo heller ikke nemmere af, at vi endnu ikke ved, hvem der møder hvem i næste runde.

Hvis United kommer ordentlig ud af skadeskrisen, er det dem som jeg vil gøre til svage favoritter.

Hvis jeg umiddelbart skal udelukke nogen så bliver det PSV. Milan klarer den heller ikke, men det betyder ikke nødvendigvis at de ryger ud i den kommende runde. Resten af holdene kan gå begge veje alt efter hvilke modstandere de trækker og hvordan de er den pågældende dag de skal spille.
And like that... he's gone.
Gravatar

#10 The Insider 18 år siden

Ja, Chelsea har for længst lagt al Abramovich vs. Mourinho bøvlet bag sig. Tilsyneladende er det kun Viasats partiske, Barcelona/Arsenal-liderlige kommentatorer, der er uenige.

#6, jeg tror heller ikke på Milan. Ærgerligt Celtic ikke formåede at sparke dem ud, de kæmpede bravt. Lille og PSV var nok de to svageste 8.-dels finalister, og PSV er ikke lige så stærke som under Guus Hiddink, hvor de nåede semi-finalen, men de har generelt været stærke i europæisk sammenhæng i lang tid, og selvom Æresdivisionen ikke ligefrem er, hvad den var i midten af 90'erne, så mener jeg nu stadigvæk de er et bedre mandskab end Lille.

Jeg kan absolut ikke forestille mig, at Mourinho ryger til sommer, især ikke på baggrund af de seneste par måneders rygter, kommentarer, resultater mm. Som sagt er problemerne i omklædningsrummet overstået. Derudover læste jeg lige i dag, at Makelele gerne vil til en ny klub - dagens bedste nyhed. Så skal vi bare have Mikel ind på hans plads (sammen med en overraskende fantastisk Ashley Cole var han Chelseas bedste spiller mod Porto).

Jeg håber vi vinder mesterskabet, men tror ikke helt på det. Til gengæld håber jeg så, at vi får United i eventuelle FA-cup og Champions League finaler :-) Så ville det være til at leve med.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: