Inden jeg bekymrer mig om blokpolitik, så har jeg fokus på, om man overhovedet kan samarbejde internt fra EL til R. Det bliver ikke let.
Det er jo også det der stiller R ret stærkt. Man kan ikke lave flertal med EL alene og skal man gøre det med R bliver man også nødt til at have V, K, O eller LA med. Derfor tror jeg også at det opgør med blokpolitiken nok skal lykkedes.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#291 Det er også mit håb, for det vil netop tære ekstremt meget på især EL og SF's bagland og skabe splid i samarbejdet. Om ikke andet, så er det min tro ... og håb :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Jeg forstår simpelthen ikke hvordan el kan være så økonomisk retarderet :(
På det punkt ligner LA og Enhedslisten ret meget hinanden. Ingen af de to partiers økonomiske politik er ansvarlige, og kan med rette ses som retarderet, blot på hver deres måde.
#295 På det punkt ligner ALLE partiers økonomiske politik hinanden... det er altsammen retarderet på hver sin måde! =)
Enig. Betragter blot LA's og Enhedslisten økonomiske politik, som værende værst.
Notional (296) skrev:
#295 Det må du lige uddybe. Hvorfor er LA's økonomi ikke ansvarlig?
Fordi de tror, at de kan redde økonomien blot ved at sætte skatten ned, og rydde op i bureaukratiet, så vil det skabe vækst. Fordi de tror, at de på ingen tid kan skabe 250.000 arbejdspladser, hvilket slet ikke er realistisk.
De politiske partiers økonomiske planer har fået kritik af økonomerne, for ikke at være tilstrækkelige og velfinansieret. LA's plan derimod, er af økonomerne blevet betragtet for at være fuldstændig urealistisk.
Fordi de tror, at de kan redde økonomien blot ved at sætte skatten ned, og rydde op i bureaukratiet, så vil det skabe vækst. Fordi de tror, at de på ingen tid kan skabe 250.000 arbejdspladser, hvilket slet ikke er realistisk.
Hvor meget har du egentlig sat dig ind i LA's plan? Det lyder som om du har læst en overskrift, og derefter bruger nogle fordomme om liberal politik, nemlig en ensidig fokusering på skatten, til at understøtte din kritik. Der spares 72 mia. og lempes for 51 mia. DREAM modellen bruges bl.a. af de økonomiske vismænd, hvis ord om økonomien generelt er højt vægtet.
Planen:
Handlingsplanen er baseret på anbefalinger fra bl.a. Vismændene, OECD, Arbejdsmarkedskommissionen, Skattekommissionen m.fl. Man har fået forskerne bag DREAM (den ultimative økonomiske beregningsmodel, der også anvendes af Vismændene) til at beregne de resultater, handlingsplanen giver frem mod år 2020:
• 210.000 nye fuldtidsjob • 75.000 kr. ekstra udbetalt til f.eks. en alm. funktionærfamilie. • Øgede investeringer i Danmark på op til 75 mia. kr. • Offentlige udgifter bliver 83 mia. kr. lavere. • Offentligt underskud vendes til overskud fra 2014. • Eksporten styrkes med 112 mia. kr. og BNP med 166 mia. kr.
Jeg kan ikke lige se det uansvarlige i ovenstående, men jeg kan sagtens finde det uansvarlige og ufinansierede i S og SF's plan ifht. de økonomiske problemer, Danmark står med og overfor.
De politiske partiers økonomiske planer har fået kritik af økonomerne, for ikke at være tilstrækkelige og velfinansieret. LA's plan derimod, er af økonomerne blevet betragtet for at være fuldstændig urealistisk.
Det sidste må du gerne vedlægge dokumentation for. DREAM modellen overfor LA's plan har EKSAKT de samme "huller" som alle andre DREAM analyser. Når f.eks. S og SF således kommer frem til et resultat på 8.000 i job, så afhænger det af, at forudsætningerne holder. Holder de ikke, bliver resultatet også et andet. Hvis forudsætningerne for LA's DREAM model ikke holder, kan det være 150.000 fuldtidsjob f.eks. istedet for 250.000. Men der er absolut intet, der i sig selv er urealistisk i den plan. Det er vist blot ønsketænkning, fordomme, propaganda eller fortrængningsmekanisme fra rød fløj.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Eleverne på min højskole havde i dag inviteret politiske repræsentanter på besøg. Alle partierne stillede op med repræsentanter med undtagelse af Socialdemokraterne (sjovt nok, at det største parti ikke kunne finde en repræsentant). Det lykkedes faktisk kandidaterne at rykke ved flere af de unge førstegangsvælgeres stemmer. Konservative og Radikale havde også nogle ret stærke repræsentanter ude med henholdsvis Helle Sjelle og Zenia Stampe. Det var ret fedt at se, at de rent faktisk rykkede ved opfattelserne og fik nogle til at skifte stemme. Og det var sgu fedt at se vores højskoleelever selv tage initiativ til at arrangere en valgdag. Politik er heldigvis ikke dødt blandt ungdommen.
#291 frahm-2 13 år siden
Det er jo også det der stiller R ret stærkt. Man kan ikke lave flertal med EL alene og skal man gøre det med R bliver man også nødt til at have V, K, O eller LA med. Derfor tror jeg også at det opgør med blokpolitiken nok skal lykkedes.
#292 Bruce 13 år siden
#293 Notional 13 år siden
http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/dinbolig/arti...
Jeg forstår simpelthen ikke hvordan el kan være så økonomisk retarderet :(
#294 Bruce 13 år siden
Det ligger jo implicit i kommunismen, så det burde ikke komme som et chok :)
#295 Verbal 13 år siden
På det punkt ligner LA og Enhedslisten ret meget hinanden. Ingen af de to partiers økonomiske politik er ansvarlige, og kan med rette ses som retarderet, blot på hver deres måde.
#296 Notional 13 år siden
#297 Lord Beef Jerky 13 år siden
#298 Verbal 13 år siden
Enig. Betragter blot LA's og Enhedslisten økonomiske politik, som værende værst.
#299 Bruce 13 år siden
Hvor meget har du egentlig sat dig ind i LA's plan? Det lyder som om du har læst en overskrift, og derefter bruger nogle fordomme om liberal politik, nemlig en ensidig fokusering på skatten, til at understøtte din kritik. Der spares 72 mia. og lempes for 51 mia. DREAM modellen bruges bl.a. af de økonomiske vismænd, hvis ord om økonomien generelt er højt vægtet.
Planen:
Handlingsplanen er baseret på anbefalinger fra bl.a. Vismændene, OECD, Arbejdsmarkedskommissionen,
Skattekommissionen m.fl. Man har fået forskerne bag DREAM
(den ultimative økonomiske beregningsmodel, der også anvendes af Vismændene)
til at beregne de resultater, handlingsplanen giver frem mod år 2020:
• 210.000 nye fuldtidsjob
• 75.000 kr. ekstra udbetalt til f.eks. en alm. funktionærfamilie.
• Øgede investeringer i Danmark på op til 75 mia. kr.
• Offentlige udgifter bliver 83 mia. kr. lavere.
• Offentligt underskud vendes til overskud fra 2014.
• Eksporten styrkes med 112 mia. kr. og BNP med 166 mia. kr.
Jeg kan ikke lige se det uansvarlige i ovenstående, men jeg kan sagtens finde det uansvarlige og ufinansierede i S og SF's plan ifht. de økonomiske problemer, Danmark står med og overfor.
Det sidste må du gerne vedlægge dokumentation for. DREAM modellen overfor LA's plan har EKSAKT de samme "huller" som alle andre DREAM analyser. Når f.eks. S og SF således kommer frem til et resultat på 8.000 i job, så afhænger det af, at forudsætningerne holder. Holder de ikke, bliver resultatet også et andet. Hvis forudsætningerne for LA's DREAM model ikke holder, kan det være 150.000 fuldtidsjob f.eks. istedet for 250.000. Men der er absolut intet, der i sig selv er urealistisk i den plan. Det er vist blot ønsketænkning, fordomme, propaganda eller fortrængningsmekanisme fra rød fløj.
#300 mr gaijin 13 år siden