Gravatar

#421 Djarnis 13 år siden

#418 Jeg forstår heller ikke hans trang til at slette den? Men ja, politik er følsomt, og det får folk, der tror på en sag til engagere sig med fuldt overlæg. Jeg så ikke en tilsværtning af dig som person, men derimod hele essensen og auraen omkring EL og kommunismen. Når vi er helt ude på den fløj, så ER ord som naivitet og uvidenhed ikke ukendte og har en del fakta på sig. Sandheden er vel også, at rigtig mange unge mennesker stemmer Ø, uden at kende til hverken baggrund eller værdier, som f.eks at den private ejendomsret skal afskaffes i alle afskygninger. Her taler jeg ikke om dig, men maler med en bred pensel.

Jeg beklager at Bruce er væk, da jeg finder hans læsestof indbringende og underholdende. Han valgte det dog selv, hvilket er en besynderlig beslutning. Udover det, så er jeg negativ over valget, så jeg burde nok også gå til ro.

;-)
Unk...unk...There´s no name on it.
Gravatar

#422 Ericmase 13 år siden

Helle vandt vist. Det er alt hvad jeg hører lige nu.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#423 BN 13 år siden

wimmie (418) skrev:
hvorledes kan andre end Bruce holdes ansvarlige for at slette Bruces profil?

Det er der absolut ingen andre end ham selv der kan! Som han selv siger: "Og må jeg godt lige afslutningsmæssigt sige, at det overhovedet ikke har noget med nogen at gøre."

Det KAN så umiddelbart virke selvmodsigende, at han samtidig skriver: "Som sædvanlig kan jeg vælge at skide hul i, hvad andre synes om mig, men udbyttet står ikke mål med indsatsen ... jeg føler, at jeg efterhånden tager noget af fornøjelsen fra flere og flere brugere herinde og en del, som jeg personligt rigtig godt kan lide".

Det sidste med at tage fornøjelsen fra andre tror jeg nu ikke, han har ret i. Men mon ikke vi skulle tage og holde fast ved den med, at sletningen "ikke har noget med nogen at gøre"?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#424 PredatorX 13 år siden

*Savner Bruce*
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#425 Patriarch 13 år siden

*Savner Løkke* (og Bruce) :D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#426 tiany 13 år siden

Min uforbeholdne mening om de partier jeg slet ikke er enige med... og så kan I svine mig til bagefter jeg ændre ikke holdning ;) - I can take it.
Dette er ikke et debatoplæg, men en holdnings ytring.

Jeg respektere alle der deltagere i demokratiet - jeg har ingen respekt for dem der ikke gør og derfor håber jeg heller ikke at wimmie og collateral tager det så tungt. Folk må mene hvad de vil... vi kan jo heller ikke alle sammen holde med FCK, der skal jo være nogle til at holde med AGF og Brøndby ;)

1. Enhedslisten - et fjollet parti.
Der bygger på et grundlag om at det hele vil være meget bedre hvis vi gjorde alting for fællesskabet i stedet for at gøre det for individet.
Jeg kan personligt ikke lide at få min frihed begrænset på den måde. Og jeg har ikke gået 5 år på universitetet for at give alle de penge jeg tjener til den mand/kvinde der kun valgte at blive servicemedarbejder - så kunne jeg ligeså godt lade være med at tage den lange uddannelse - jeg går ind for at man er sin egen lykkes smed i stedet for, at jeg skal være lykkens smed for hr. Jensen nede ad gaden. Og hvis den sidste udtalelse gør mig til kapitalist, så må jeg leve med det.
I en utopisk verden vil kommunisme måske være godt, men det er aldrig lykkedes at få det til at fungere optimalt i den virkelige verden - Jeg tror ikke på at alle cubanere er lykkelige, for så ville de ikke flygte til USA og selv på Cuba er man begyndt at bløde op på kommunismen.
Men til sidst skal det siges, at jeg selv i Enhedslistens politiske udspil kan finde ting, jeg kan give dem ret i. Men fordi deres grund ide ligger så langt fra min personlige holdning, vil de aldrig få min stemme.

2. Dansk Folkeparti - et ligeså fjollet parti
Et parti der har fået succes, fordi det er lykkedes for dem at opstille et skræmme billede af "de fremmede". Alt hvad der bor uden for vores egen lille andedam er blot ude på at ødelægge os. De gør det umuligt, for folk at elske hvem de vil og de gør de endnu mere umuligt for velkvalificerede udlændinge at tage ophold i DK.
Det kan fint være de har gjort noget godt for pensionisterne - min afdøde mormor stemte på dem, fordi hun så kunne få lidt flere penge - men DF's mærkesager har altid være udlændingepolitikken og deres holdninger på den front, er 99% af tiden bund rådden.
Prøv at tænk, at langt de fleste er overbevidste om, at alle østeuropæer er på vej til DK for at begå hjemmerøverier, jeg kender østeuropæer der bliver behandlet skidt pga. DF har givet en del af befolkningen en forskruet holdning til udlændinge.
Selvfølgelig skal vi stoppe kriminalitet, men det dur ikke at spærre os inde. Jeg mener i stedet, at vi kan lære meget af andre kulturer og et land af DK's størrelse har ikke råd til at spærre sig inde og tro vi er verdens navle. Tro mig verden kan fint klare sig uden DK, derfor er det vigtigt at vi skruer lidt ned for fremmedhadet og op for tolerancen.

Valar morghulis
Gravatar

#427 MadMartigan 13 år siden

tiany (426) skrev:

1. Enhedslisten - et fjollet parti.
Der bygger på et grundlag om at det hele vil være meget bedre hvis vi gjorde alting for fællesskabet i stedet for at gøre det for individet.
Jeg kan personligt ikke lide at få min frihed begrænset på den måde. Og jeg har ikke gået 5 år på universitetet for at give alle de penge jeg tjener til den mand/kvinde der kun valgte at blive servicemedarbejder - så kunne jeg ligeså godt lade være med at tage den lange uddannelse - jeg går ind for at man er sin egen lykkes smed i stedet for, at jeg skal være lykkens smed for hr. Jensen nede ad gaden. Og hvis den sidste udtalelse gør mig til kapitalist, så må jeg leve med det.
I en utopisk verden vil kommunisme måske være godt, men det er aldrig lykkedes at få det til at fungere optimalt i den virkelige verden - Jeg tror ikke på at alle cubanere er lykkelige, for så ville de ikke flygte til USA og selv på Cuba er man begyndt at bløde op på kommunismen.
Men til sidst skal det siges, at jeg selv i Enhedslistens politiske udspil kan finde ting, jeg kan give dem ret i. Men fordi deres grund ide ligger så langt fra min personlige holdning, vil de aldrig få min stemme.

Hørt Hørt Hørt Hørt!!!
I'm your huckleberry...
Gravatar

#428 Riqon 13 år siden

Umiddelbart fint med mig, hvis Bruce vurderer, der er andre ting han hellere vil bruge sin tid på end filmz -- men synes da lige han burde have givet os en url til sin blog, før han smuttede. :p
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#429 wimmie 13 år siden

Tiany> Som tidligere nævnt så har jeg absolut og på ingen måder problemer med at diskutere mit parti og/eller mine holdninger - tværtimod :)
Og folk må have lige præcis den holdning til Enhedslisten de vil, for jeg er da udmærket klar over at eftersom det er et "yder-parti", så vil det for de fleste være alt for kontroversielle. Folk må sige lige præcis hvad de vil, det er jo dét der er hele essensen af en god diskussion...

Der hvor jeg står af er når folk mener de har ret til at kalde mig noget pga. min holdning. Det kan godt være at det ikke har virket slemt i denne debat, men jeg måtte personligt lægge øren til rigtig mange svinere i går og det chokerede mig egentlig lidt at folk som jeg ellers betragter som venner, kammerater og kollegaer (- og venners venner) kunne finde på at kalde mig dum, terrorist, landsforræder, "skudt i låget" og "syg i hovedet" - bare pga. hvad jeg stemte... Og jeg har ikke ét eneste sted givet udtryk for nogen former for ekstremistisk holdning.

Jeg kom herind for at slippe for personangreb, for det har jeg dog ikke personligt oplevet hidtil blandt Filmz'ere, og (igen, havde ikke noget imod en god diskussion) når man så blev kaldt misundelig, naiv og uoplyst ja så flød bægret nok bare lidt over :/

Jeg kan ikke afvise at jeg er lidt mere nærtagende for tiden ;) - men dette ændrer ikke på min mening omkring respekten for den person man diskuterer med - Man kan angribe hinandens partier så meget man vil (gør jeg også selv), men man kan i det mindste holde sig til at gå efter bolden - ikke manden.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#430 Collateral 13 år siden

wimmie (429) skrev:
dum, terrorist, landsforræder, "skudt i låget" og "syg i hovedet" - bare pga. hvad jeg stemte... Og jeg har ikke ét eneste sted givet udtryk for nogen former for ekstremistisk holdning.

Det virker på mig også bare useriøst at komme med sådanne beskyldninger. Det siger en del mere om de personer der kommer med sådanne angreb, end om den angrebne aka dig.

wimmie (429) skrev:
Jeg kan ikke afvise at jeg er lidt mere nærtagende for tiden ;) - men dette ændrer ikke på min mening omkring respekten for den person man diskuterer med - Man kan angribe hinandens partier så meget man vil (gør jeg også selv), men man kan i det mindste holde sig til at gå efter bolden - ikke manden.

Synes jeg ikke der er noget nærtagende i. Oplevede selv at halvvejs blive verbalt overfaldet af en kollega i går, som BESTEMT ikke var enig med mig, hvilket var fint. Det der, også der, generede mig, var bare at hun ikke mente jeg havde "sat mig ind i tingene" fordi jeg ikke på stående fod kunne gengive hele rød bloks økonomiske politik. Vi sluttede dog "fred" igen lidt senere på dagen, men hele pointen er bare at folk forståeligt nok er meget passionerede i deres holdninger til disse ting, men derfor skal man ikke gøre sig til dommer over andre mennesker, på baggrund af deres politiske holdning.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: