Jeg går og deprimerer mig over manglende succes i mit arbejdsliv, og det hænger jo selvfølgelig sammen med at jeg ikke har en uddannelse. Jeg har altid fået jobs på min erfaring, men jeg vil gerne et niveau højere op, hvis i forstår? Jeg har en ½ HF, som er mange år gammel, og sikkert ret ubrugelig i dag. Jeg overvejer at starte på noget uddannelse, men det skal kunne kombineres med et job, for jeg har slet ikke råd til at kun gå i skole. Jeg er alt for etableret til at kunne få andet end et billigt grin ud af en SU. Er der nogen der har forslag? - Jeg er nærmest ligeglad med hvad det er, bare det ikke har noget med tal at gøre, for det er jeg en nød til. Mine kompetencer er dansk, engelsk, sociale emner, lidt teknik (ikke meget). Og kan man overhovedet uddanne sig til en nogenlunde løn? Der skal 10k på bordet hver måned til budget! Og det skal være i Koldingområdet.
Alt hjælp tages imod med kyshånd.
Pfh tak
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg ved ikke så meget om det, men der er jo Statens Voksenuddannelsesstøtte (SVU), der åbenbart gives efter højeste dagpengesats, så hvis du evt vil gøre HF færdig, kan det hjælpe økonomisk.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Jeg tror, apotekerne søger elever til farmaceutuddannelsen i øjeblikket. Det tager 3 år, og man får løn undervejs (17.000-18.000 mener jeg).
Man får også løn under uddannelsen til lægesekretær og radiograf, mener jeg (omtrent samme niveau).
Prøv at kontakte et jobcenter - jeg mener, de har meget godt overblik over, hvilke uddannelser, der udløser "voksenlærlingløn".
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Sagen er jo bare den at du skal have en gymnasiel uddannelse for at komme på de fleste videregående uddannelser. Hvis jeg var i din situation ville jeg tage resten af HF fagene som enkeltfag på et VUC center. Og så eventuelt bare grine af den SU det år det ville tage. Nogen steder vil du måske endda kunne gøre det på blot et halv år. Nu skal jeg selvfølgelig ikke blande mig, men er det ikke risikabelt at vælge fremtidig uddannelse efter hvilken løn/økonomi der er under selve forløbet? Er det urealistisk at sætte sit forbrug ned den tid det ville tage? Og så eventuelt gå efter drømmeuddannelsen?
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Jeg kan ikke justere min økonomi. Det ville banken blive kede af! Og mht. om farligheden ved det økonomiske under udd., så er det bare en kendsgerning, at jeg ikke kan tage en udd., uden jeg har dette krav opfyldt. Så enten eller. Men det er mest pengene jeg tænker på. Jeg er træt af altid at være den der ikke rigtig har råd til dit og dat i vennekredsen. Hvis det gav nok, førte jeg hundelortopsamlingsskovlen uden brok. Jeg sidder lige og læser om SVU, men det er stadig for lidt pr. md. lidt over 3000 i ugen. Det er jo ingenting..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#5 - 3000 om ugen! Det er i mine øjne et fuldstændig vanvittigt beløb at kunne få. Jeg kan ikke rigtigt sætte mig ind i din måde at se det på. Det er derfor at studerende tit har flere forskellige jobs ved siden af. Sådan er det at være studerende. Det er først når man er faglært, at de rigtige muligheder opstår. Jeg ser SVU'en som en rig mulighed, og chance, for at kunne komme igang med en uddannelse og videre skridt mod en fremtidig drømme stilling. I mine øjne er der ikke andre muligheder end at nedsætte sit forbrug, indtil alt andet er faldet på plads.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Har du overvejet voksenlærling? Der får man noget mere i løn end som normal lærling. Jeg har sat og søgt lidt på det, men du kan jo selv søge videre. Kan blandt andet se at der er lavet lidt om i reglerne omkring støtten.
#6 Nuvel, hvis hans faste udgifter nu udgør 10.000 om måneden, så er det jo det minimum, der skal opfyldes, hvis ikke manden skal gå fra hus og hjem. Det behøver jo ikke have noget med mandens privatforbrug at gøre.
Jeg kunne også godt tænke mig at videreuddanne mig, men det kan ikke lade sig gøre på nuværende tidspunkt, medmindre jeg er interesseret i at sælge huset og flytte ind i en toværelses (og det er ikke det fedeste, når man er en familie på fire personer).
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#1 davenport 17 år siden
Jeg har en ½ HF, som er mange år gammel, og sikkert ret ubrugelig i dag.
Jeg overvejer at starte på noget uddannelse, men det skal kunne kombineres med et job, for jeg har slet ikke råd til at kun gå i skole. Jeg er alt for etableret til at kunne få andet end et billigt grin ud af en SU.
Er der nogen der har forslag? - Jeg er nærmest ligeglad med hvad det er, bare det ikke har noget med tal at gøre, for det er jeg en nød til.
Mine kompetencer er dansk, engelsk, sociale emner, lidt teknik (ikke meget).
Og kan man overhovedet uddanne sig til en nogenlunde løn? Der skal 10k på bordet hver måned til budget!
Og det skal være i Koldingområdet.
Alt hjælp tages imod med kyshånd.
Pfh tak
#2 lagoni 17 år siden
#3 filmz-yoshimura 17 år siden
Man får også løn under uddannelsen til lægesekretær og radiograf, mener jeg (omtrent samme niveau).
Prøv at kontakte et jobcenter - jeg mener, de har meget godt overblik over, hvilke uddannelser, der udløser "voksenlærlingløn".
#4 Bony 17 år siden
#5 davenport 17 år siden
Og mht. om farligheden ved det økonomiske under udd., så er det bare en kendsgerning, at jeg ikke kan tage en udd., uden jeg har dette krav opfyldt. Så enten eller.
Men det er mest pengene jeg tænker på. Jeg er træt af altid at være den der ikke rigtig har råd til dit og dat i vennekredsen.
Hvis det gav nok, førte jeg hundelortopsamlingsskovlen uden brok.
Jeg sidder lige og læser om SVU, men det er stadig for lidt pr. md. lidt over 3000 i ugen. Det er jo ingenting..
#6 Bony 17 år siden
#7 Winniepooh 17 år siden
#8 tiany 17 år siden
jobnet
beskæftigelses region syddanmark
#9 filmz-yoshimura 17 år siden
Jeg kunne også godt tænke mig at videreuddanne mig, men det kan ikke lade sig gøre på nuværende tidspunkt, medmindre jeg er interesseret i at sælge huset og flytte ind i en toværelses (og det er ikke det fedeste, når man er en familie på fire personer).
#10 chandler75 17 år siden