De løser det ved at sige at deres stærke tro og gerninger har reddet verden for denne gang. Cognitive dissonance resolved.
Og i tråd med kognitiv dissonans teori, så vil de der har investeret mest (solgt deres huse, sagt op, forladt venner) blive stærkere i deres tro. Altså jo mere du har investeret i dine idér jo mindre vil du lade sig påvirke af at de er forkerte.
Jeg mindes at have læst noget i den retning, at det breder sig over hele verden, når klokken bliver 18 i den pågældende tidszone. Man kan selvfølgelig undre sig over, at Gud tager hensyn til den slags.
#241 Patriarch 13 år siden
Og i tråd med kognitiv dissonans teori, så vil de der har investeret mest (solgt deres huse, sagt op, forladt venner) blive stærkere i deres tro. Altså jo mere du har investeret i dine idér jo mindre vil du lade sig påvirke af at de er forkerte.
#242 gi-jones 13 år siden
#243 Patriarch 13 år siden
#244 Slettet Bruger [2745120732] 13 år siden
Don't care, så skal jeg ikke på arbejde. :-p
Jeg har allerede forberedt mig på en post-apokalyptisk verden, ved at spille Fallout, så jeg er klar!
#245 Thomsen 13 år siden
Wait...
Nej, falsk alarm... det var bare mig, der slog en prut.
Urgh. Nu ville jeg næsten ønske, at dommedag kom snart.
#246 Verbal 13 år siden
Men dommedag er indtil videre udeblevet fra New Zealand, hvor klokken ellers var 18:00 for flere timer siden.
#247 nakalay 13 år siden
#248 Slettet Bruger [2745120732] 13 år siden
Jeg mindes at have læst noget i den retning, at det breder sig over hele verden, når klokken bliver 18 i den pågældende tidszone. Man kan selvfølgelig undre sig over, at Gud tager hensyn til den slags.
#249 Highland Park 13 år siden
Hvad i alverden har du spist?
#250 Patriarch 13 år siden
Sådan er der jo så meget :)