Gravatar

#281 Bruce 13 år siden

#279 God bedring med hende :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#282 davenport 13 år siden

Tror nu nok The Rapture er begyndt. Bare se på Island. Og var der ikke også jordskælv i Tyrkiet i går? Min søster har fødselsdag d. 21.10 så det bliver satme et brag af en fest!!!
Godt at ham der den gamle satte en fail-dato, så det stadig kan nåes.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#283 Patriarch 13 år siden

"Sjovt" som videnskab er godt nok når man skal bevise guddommeligheden af sin bog, men øjeblikket efter holder man sig ikke for god til at fornægte videnskaben... Beskrivelse fra et kommende foredrag:

Harun Yahya er meget kendt for hans filosofiske arbejde, hvor han nævner mirakler i Al Qur'an med videnskabelige beviser. Det har inspireret rigtige mange mennesker verden rundt og han modarbejder blandt andet ateisternes tro om evolutionen abe til mennesker.. Dels ligger noget af hans arbejde også at bygge bro mellem skriftens folk.

Man kan få masser af inspirationer og lære noget om ateister - fakta og beviser om deres løgne, som vil gavne vores viden til at kunne advare folk. Det vil også hjælpe os til at blive mere urokkelige i vores tro, når vi ind i mellem støder på disse vildledte mennesker (hvis hjerte og ører der er lukket), der prøver at bilde os en masse påstande ind med deres videnskab

Må Allah velsigne og hæve rangen af vores Profet - og hjælp os med at blive vejledt til den rette vej.

Allahu Akbar!
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#284 gi-jones 13 år siden

Hvad man til gengæld ikke lige kan lære noget om er grammatik, stavning og sætningsstruktur :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#285 Patriarch 13 år siden

Jeg tror ikke målgruppen opdager det :)
Gravatar

#286 Riqon 13 år siden

gi-jones (280) skrev:
Men i al vores sympati for de stakkels godtroende tosser, der nu har brugt alle deres penge og sat alt deres håb til på det her projekt, skal vi ikke glemme at der sidder én og sikkert flere "bagmænd" et sted, hvis handlinger på ingen måde kan undskyldes. Om de har tjent på det, eller om de virkeligt troede på det selv, ændrer ikke ved at de igennem deres uvidenhed og/eller kynisme har smadret en masse menneskers liv.

Bagmanden hedder Harold Camping og er en 80-årig prædikant, men han har næppe tjent noget som helst på det, og jeg tror ikke "kynisk" som sådan karakteriserer hans attitude. Han har troet på sin udlægning lige til det sidste, tror jeg.

Fandt et radioklip med ham:

http://mp3.sharpens.org/20090728ISI.mp3
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#287 jessup 13 år siden

Uanset motiver eller religiøs/ikke religiøs kræver "deception" ofte udpræget grad af "self deception".
This is just until June
Gravatar

#288 Highland Park 13 år siden

#286: Han er nu 89 år gammel og just tilbagevendt fra sit skjulested:
"Harold Camping Resurfaces After Failed Rapture"
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#289 Patriarch 13 år siden

Ja han har sikkert troet på det til det sidste. Hans tankegang den ekstreme version af det ”mind set” som jeg synes skal bekæmpes. At tage ting "on faith" på det personlige plan er i sidste ende ens eget valg, men når vi ser denne ”dyd” blive fodret andre mennesker (ofte på bekostning af uddannelse), har vi pligt til at reagere. Nogen reagerer med trøst, nogen med hån og andre med hjælp. Det hele kan have sin berettigelse.

For jeg håber at hele denne fiasko vil gøre at færre igen vil hoppe med på den slags. Jeg glædes derfor også over at denne, menneskeligt set, tragiske begivenhed bliver rapporteret så bredt i medierne som den gør. Man kan så, måske naivt, håbe at en evt. skepsis mod at tage religiøse sandheder til sig, ikke kun vil isolerer sig til dommedagsforestillinger. Man kan håbe at næste gang en eller anden ekspert i de hellige skrifter taler mod hvad vi rent faktisk ved, at lidt flere vil stoppe op inden de lapper det i sig. Jeg håber at endnu et lille frø af rationalitet er blevet plantet.

And now for something completely different:

Prøv lige at overvej hvordan deres lemfældige omgang med virkeligheden i den gang har perverteret deres prioriteter, når det gælder godt og ondt. Disse disciple er uden tvivl gode mennesker – eller de vil i hvert fald vil de deres medmennesker det bedste. Men deres skæve virkelighedsopfattelse har fået dem til at bruge millioner af dollars på at reklamere for dommedag, her den 21., endda med sloganet ”The Bible guarantees it”. De penge kunne have gjort en enorm forskel – ægte forskel – for utallige mennesker både lokalt i USA og/eller globalt. Det er tragisk at tænke på hvordan folk, der vitterligt vil gøre en forskel for andre mennesker, ledes totalt på afveje pga. disse vrangforestillinger.
Gravatar

#290 Thomsen 13 år siden

Jeg læste i går på et amerikansk nyhedssite, at en kvinde i L.A.-området havde forsøgt at skære halsen over på sine børn og sig selv, fordi hun ikke ville leve gennem "de sidste dage" efter "the rapture". Heldigvis overlevede alle.

Så er den gamle nars vanvidsprædikener lige pludseligt ikke særligt uskyldige længere.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.

Skriv ny kommentar: