Gravatar

#91 cyberzed 14 år siden

#89 Helt enig...selvom man ejer en grund er der stadig en helveds stribe af regler for hvad man må :)
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#92 Fynboen 14 år siden

davenport (83) skrev:
Bliv endelig ved, for det er rigtig gode råd. Der er en tendens til at man kører rundt i de samme tanker når man bare sidder selv.
Jeg skal have lavet en slagplan på det her. Der er jo spørgsmål omkring regnskab, skat, varelager, gennemføre hygiejnekursus o.a. (en masse)

Som udgangspunkt kan det være rigtig god idé at kontakte dit lokale udviklingsråd/iværksætter-råd (forudsat at det ikke er sparet væk hos jer, naturligvis)
De har normalt godt styr på lovgivning og har masser af gode råd til nystartede.

Ang. regnskaber, som jo er mit gebet, så er det faktisk ikke så vigtigt til at starte med. Lav et regneark med to kolonner, hvor du holder styr på ind- og udgående moms, og fortæl skattefar hvad differencen er, så får du enten en check, eller en regning... resten kan vente til regnskabsafslutningen, hvor du (forudsat forretningen kører nogenlunde) har anderledes råd til at hyre en bogholder til at få styr på bilagene for dig. Bare du gemmer bilagene, og laver en kasseklade for hver arbejdsdag, vil det ikke være en voldsom udgift at få lavet et årsregnskab, som du skal bruge til din udvidede selvangivelse. Og tag en snak med skattekontoret i forhold til B-skat, de sender dig gerne en stak girokort, som er beregnet på dit gæt på dit overskud. Så udligner man efterhånden som der kommer fakta på bordet... ,o)
Alternativt laver du en aftale med en bogholder allerede nu, og sender ham/hende dine bilag løbende, så styrer han/hun det hele for dig... og sender dig en regning løbende for besværet... ,o)
Priserne er meget forskellige, alt efter området og typen af bogholder... spørg lidt rundt, og find en du stoler på, hellere end blot tage den billigste...
Diplomacy is the art of saying "Nice doggie" until you can find a rock.
Gravatar

#93 tiany 14 år siden

Fynboen (92) skrev:
[
Som udgangspunkt kan det være rigtig god idé at kontakte dit lokale udviklingsråd/iværksætter-råd (forudsat at det ikke er sparet væk hos jer, naturligvis)
De har normalt godt styr på lovgivning og har masser af gode råd til nystartede.

Bare rolig vi eksistere skam endnu - iværksætterhuset er nemlig en del af Business Kolding.

House of Innovation i Kolding holder hver torsdag gratis rådgivning fra revisorer, advokater osv. fra kl. 16-18.
Du kan bestille tid i forvejen eller blot møde op og få et kvalificeret svar på helt konkrete og fagspecifikke spørgsmål.

Rådgivningen vil typisk dreje sig om:

Etablering af virksomhed
Forretningsplan
Markedsføring - også via nettet
Vil du findes på google?
Salg - også via nettet
Regnskab og bogføring
Skat, moms og afgifter
Finansiering
Import/eksport
Køb/salg/generationsskifte af virksomhed
Konkurrenceret
Kontraktforhold
Virksomhedsdrift
Virksomhedsformer
Ledelse og strategi
IT generelt

Hvis du har flere spørgsmål til dette, så skriver du bare :)
Valar morghulis
Gravatar

#94 tiany 14 år siden

Der fuckede den da lige fuldstændig for mig ved med citér :D

Men som sagt skrive bare :D
Valar morghulis
Gravatar

#95 johnny_newz 14 år siden

Når det drejer sig generelt om papirarbejdet bag en virksomhedsstart, så er House Of Innovation i Kolding en rigtig god start. Vi har vores newz-redaktør siddende der til dagligt.

HoI er stiftet, for at få iværksættergenerne igang, og de har hver torsdag aften en "iværksættercafe", hvor man kan komme ind og få nogle gode råd, vurdering osv. af eksperter. Ikke dårligt lige at starte med dette, for som du selv skriver, er det godt at få andres input. Se mere om det her; http://houseofinnovation.dk/p18.asp

Håber dit projekt lykkes - der er ALTID en god grund til en pølsebiks. :) Filmz-reklame kan vi altid tage en snak om - det eneste rigtige i den forbindelse vil være et fladsskærms-TV (eller flere) i biksen, som både viser menukort og bannere :o) Se bare nede på inderhavnen i Åbenrå - byens bedste på de kanter. SHELL på Haderslevvej i Kolding er også rigtig god - een af de største Tulip i DK.

Jeg kender de fleste byer udelukkende pga. pølsebiksenes placering :)
Gravatar

#96 Skeloboy 14 år siden

JRechnagel (95) skrev:
Jeg kender de fleste byer udelukkende pga. pølsebiksenes placering :)

Det er også et godt og vigtigt pejlemærke!
Gravatar

#97 davenport 14 år siden

Tak til alle, nu har jeg tiden til at realisere det. (se forklaring i Hvad laver du...)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#98 Tommy Kristensen 14 år siden

Jeg ville styre udenom klausuler og div. andre betingelser. Jeg kan ikke lige se ideen i en mellemmand mere - det trækker jo sidste ende endnu flere procenter fra din fortjeneste. "Husleje" må da være nok...
Gravatar

#99 Batsy 14 år siden

Davie, du skal køre igenmen landet med vognen!, viborg skal du lige forbi! :D
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#100 Batsy 14 år siden

nu hvor vi snakker om pølser mange vi en Batdog!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: