Gravatar

#1 Patriarch 15 år siden

Hejsa.

Jeg er ved at skrive speciale i kommunikation, og har i den forbindelse brug for at lave to gruppeinterview og seks enkeltmandsinterview med Fair Trade kunder. Emnet bliver jeres opfattelse af bl.a. Max Havelaar mærket og jeres mening om nogle videoklip og tekster. Det eneste krav til dig er at du køber Fair Trade produkter fra tid til anden, og gerne vil tale om det.

Er der nogle af jer der lever op til ovenstående, og som i princippet gerne ville deltage i et interview skulle det blive aktuelt?

Jeg prøver også at skaffe folk på anden vis, men det ville være rart at have så mange at trække på som muligt.

Gruppeinterview betår af 6-8 mennesker der drøfter forskellige relateret emner og tager 1-2 timer. Enkeltmandsinterview tager ca. 30 min.

Takker
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 I.F.F. 15 år siden

som jeg laeser det, er du udelukkende interreseret i positiv feedback?

Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#3 Patriarch 15 år siden

Nej ikke som sådan. Hvad folk mener om de emner der bliver talt om, eller om de stykker kommunikation jeg viser dem er helt åbent. Men i og med jeg vil tale med Fair Trade kunder, så følger det at de ikke i udgangspunktet er 100% negative omkring produkterne :)
Gravatar

#4 Highland Park 15 år siden

Hvor vil interviewet finde sted?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5 Patriarch 15 år siden

Det er ikke afgjort endnu. Det afhænger hvor folk jeg finder er fra. Enkeltmandinterview kan foregå hvor som helst, når som helst...

Jeg forestiller mig et interview i KBH og et i Odense. Men hvis der er 6-8 mennesker omkring Koldning, Holbæk eller Roskilde osv. så bliver det bare der. Pt. er der intet konkret og jeg er bare ved at sende følere ud for om det overhoved kan lade sig gøre.
Gravatar

#6 Patriarch 15 år siden

For lige at uddybe mit svar i #3

Det essentielle er egentlig kendskab til konceptet. Om man køber produktet er egentlig ikke så afgørende.

Det vigtige er at den jeg interviewer ikke rækker mig hånden og siger "Peter", første gang jeg siger "Max Havelaar".
Gravatar

#7 I.F.F. 15 år siden

det er jo lidt af et paradox er det ikke?

hvis man kender til produkterne, saa koeber man det jo netop ikke......
Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#8 cyberzed 15 år siden

#7 Det er da noget af en overstatement
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#9 Highland Park 15 år siden

Jeg har tidligere befundet mig i en intens diskussion om fordele og ulemper ved fair trade, så jeg tror godt, at jeg ved, hvad ksaku tænker på: bønderne bliver afhængige af en bestemt producent for at få en ordentlig løn for deres arbejde etc.

Jeg er dog stadig fortaler for konceptet, så længe der ikke eksisterer bedre alternativer, selv om det desværre betyder, at Max Havelaar nærmest har monopol på området.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#10 Tommy Kristensen 15 år siden

#9: Well - Fairtrade er jo altid fair for mindst en af parterne.

Der er selvfølgelig eksempler på at det ikke altid går som det skal, det er DR-dokumentaren "Den bitre smag af te" vist et godt eksempel på. Men i bund og grund synes jeg dog også, at det på et "menneskeligt" plan er et bedre alternativ end som så meget andet. Desværre går det bare mange steder ret hårdt udover miljøet. Så man kan jo kun ryste på hovedet når de smarte mennesker hos Fairtrade benytter ordet bæredygtig.

Skriv ny kommentar: