Hvad mener i? Jeg syntes på en eller anden måde det er tyndt at smide ham ud af touren pga. dét? Kunne forstå det hvis han blev testet positiv for doping, men så vidt jeg ved, er det ikke sket?
Ikke at jeg touren interesserer mig det mindste, men jeg synes da at det er helt fint. Hvis man stiller sig i en situation hvor der kan mistænkeliggøres i forhold til doping og fanges i at lyve, så er man ikke troværdig.
Hvis man stod i samme situation i et almindeligt arbejde, hvor man ikke kan gøre rede for lignende strenge regler, vil man jo også blive sparket ud, så hvorfor skulle det være anderledes bare fordi man kører på cykel?
Det er desværre sådan at folkene der står bag dopingmedikamenterne altid er et skridt foran dem der skal teste for det. Rasmussen er måske ikke direkte testet for det, men når han har forsøgt at undvige flere af de dopingtests der kunne have indikeret om han var det - så er det vel kun fair at han får sparket. Dertil kommer at han løjet omkring hele affæren.
Cykelsporten er så korrumperet og beskidt for tiden, et utal af ryttere har ødelagt det for dem selv - og ikke mindst givet sporten masser af hug. Jeg håber inderligt at det knækker helt, for jeg tror ikke på at man kan bygge videre på den mistillid og de holdninger der er til det nu. Så hellere få det bygget det op fra bunden igen.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Nu er han jo ikke smidt ud af Touren, men smidt af sit hold. Altså, beslutningen er taget af Rabobank og ikke tour ledelsen. Men det gør det ikke mindre ærgeligt for Michael, danmark og cykelsporten generelt. Om 14 dage vil han bive husket verden over som ham i den gule trøje der blev smidt ud pga doping...skyldig eller ej. Personligt ved jeg ikke hvad jeg skal tro... jeg vil sige at omstændighedderne er uheldige, men intet er bevidst. Synes man skal undgå heksejagt indtil en dopingprøve har lagt nogle mere konkrete beviser på bordet en bare en mistanke pga fejlkommunikation. Rasmussen har løjet, og det er sgu for dumt. Og nok dødstødet for hans kariere. Hvad hans bevæggrunde har været for det, ved kun han selv. Jeg syntes at hele sagen lugter af personforfølgelse, lobyisme og korruption, hvilket jeg syntes er lige så uheldigt for cykelsporten. DCU og danske medier har formået at blæse en banalitet op til fem høns, som nu har frataget en værdig vinder ( hvis han IKKE er dobet ) af Touren sin sejr, og hans kariere... flot godt Vorre og CO!
Fint nok! Jeg kan da godt have ondt af ham, i og med hans liv fra 5 års alderen har været lagt an på dette. Men beviserne mod ham er i mine øjne så vægtige og hans opførsel så mistænkelig, at jeg er helt sikker på, at han er positiv.
Tour De France er verdens største enkeltpræstation i mine øjne. Jeg elsker bjergetaperne, men nu er det nok. Om så rytterne skal troppe op og aflevere blod én gang ugentlig i Berlin for at være 100% sikre om deres tilstand, så gør det.
Ren sport!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg kan simpelthen ikke forstå, at cykelryttere kan være så dumme. Hvorfor lagde han ikke kortene på bordet allerede, da der første gang blev stillet spørgsmålstegn ved hans træningssteder i juni? Hvorfor lyve om det? Og særligt i cykelsporten, hvor der jo ikke skal ret meget til i forvejen. Det er da bare for dumt. Ja ordet dum er vel egentlig ikke dækkende nok.
Man kunne forstå det, hvis hans kone eller søn havde været ude for noget - sygdom, ulykke eller noget. Men at lyve om, hvor man er henne i en sport, hvor doping faktisk fylder flere avissider end præstationerne. Og hvorfor lyve, hvis man ikke har gjort noget forkert...
Som der blev sagt i radioen her til morgen: "hvis jeg havde sagt til min kone, at jeg var taget til Mexico, men var taget til Italien i stedet; så var jeg også blevet fyret..."
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Problemet med hans hemmelige ophold i Italien - nærmere bestemt Dolomitterne - er, så vidt jeg har forstået, at det er der flere af de berygtede dopinglæger har hjemsted. Når han så lyver om, hvor han har været, så styrker det jo kun yderligere mistankerne om, at han har anvendt ulovlige midler. Rabobanks pressechef sagde jo også, at MR havde løjet om andre ting over for holdets sportschef. Hvad det så kan være, kan vi jo kun gisne om, men det lugter altså lidt ...
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Det første jeg tænkte, da jeg læste at han var røget ud, men nu erkendte at han havde været i Italien, var at han havde en elskerinde dernede, og derfor måtte det ikke komme ud. Tænk hvis lillemor derhjemme fandt ud af det :-)
Men ontopic. Så synes jeg egentlig at det er forkasteligt at et hold smider ham ud af Touren, der er jo ikke noget som indikerer at han har taget doping. Synes at det her "Skyldig, indtil andet er bevist", ikke hører hjemme nogen steder.
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P The next sentence is fake, The previous sentence is true.
Jeg synes nu også, at det er i orden at Rabobank suspenderer Michael Rasmussen. Han har løjet om hvor han har været og det er en overtrædelse at de regler som der er blevet indgået. Der er jo en grund til at rytterne skal indrapportere hvor de opholder sig, nemlig således at de kan blive testet udenfor konkurrence.
Det er dog svært at gøre når rytteren ikke er der, hvor han har sagt han skulle være.
Et skulderklap til Rabobank, at de også viser at der er nul tolerance overfor rytterne.
Og i øvrigt kan man også se at rytterne i feltet er rasende på dem der tager doping. De ødelægger sporten og ikke mindst deres arbejde, hvilket er de indtægter de lever af.
Der vil altid være nogle som tager doping, men den generelle holdning har heldigvis ændret sig drastisk. Og sporten i dag er nok renere end den nogensinde har været. Forskellen fra tidligere tider er, at nu bliver synderne fanget næsten med det samme.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
jeg syntes det er fantastisk af rabobank virkelig kører en hård nul-tolerance politik, specielt med en mand i gult. dog undre det mig at de ikke smed ham af holdet før tour start når de, så vidt jeg har forstået, allerede den gang havde de samme oplysninger.
jeg bliver helt harm, når man så hører mr klynke over at hans karriere er ødelagt... ja smarte det skulle du måske havde tænkt på før du løj for din arbejdsgiver.
#1 Syndrome 18 år siden
http://tour.tv2.dk/article.php/id-7695506.html
Hvad mener i?
Jeg syntes på en eller anden måde det er tyndt at smide ham ud af touren pga. dét? Kunne forstå det hvis han blev testet positiv for doping, men så vidt jeg ved, er det ikke sket?
#2 filmz-Kadann 18 år siden
Hvis man stod i samme situation i et almindeligt arbejde, hvor man ikke kan gøre rede for lignende strenge regler, vil man jo også blive sparket ud, så hvorfor skulle det være anderledes bare fordi man kører på cykel?
#3 filmz-vassago 18 år siden
Cykelsporten er så korrumperet og beskidt for tiden, et utal af ryttere har ødelagt det for dem selv - og ikke mindst givet sporten masser af hug. Jeg håber inderligt at det knækker helt, for jeg tror ikke på at man kan bygge videre på den mistillid og de holdninger der er til det nu. Så hellere få det bygget det op fra bunden igen.
#4 filmz-bullettooth 18 år siden
#5 filmz-Bruce 18 år siden
Tour De France er verdens største enkeltpræstation i mine øjne. Jeg elsker bjergetaperne, men nu er det nok. Om så rytterne skal troppe op og aflevere blod én gang ugentlig i Berlin for at være 100% sikre om deres tilstand, så gør det.
Ren sport!
#6 tiny 18 år siden
Man kunne forstå det, hvis hans kone eller søn havde været ude for noget - sygdom, ulykke eller noget. Men at lyve om, hvor man er henne i en sport, hvor doping faktisk fylder flere avissider end præstationerne. Og hvorfor lyve, hvis man ikke har gjort noget forkert...
Som der blev sagt i radioen her til morgen: "hvis jeg havde sagt til min kone, at jeg var taget til Mexico, men var taget til Italien i stedet; så var jeg også blevet fyret..."
#7 filmz-yoshimura 18 år siden
#8 filmz-herskegut 18 år siden
Tænk hvis lillemor derhjemme fandt ud af det :-)
Men ontopic.
Så synes jeg egentlig at det er forkasteligt at et hold smider ham ud af Touren, der er jo ikke noget som indikerer at han har taget doping. Synes at det her "Skyldig, indtil andet er bevist", ikke hører hjemme nogen steder.
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
#9 filmz-jonasgr 18 år siden
Det er dog svært at gøre når rytteren ikke er der, hvor han har sagt han skulle være.
Et skulderklap til Rabobank, at de også viser at der er nul tolerance overfor rytterne.
Og i øvrigt kan man også se at rytterne i feltet er rasende på dem der tager doping. De ødelægger sporten og ikke mindst deres arbejde, hvilket er de indtægter de lever af.
Der vil altid være nogle som tager doping, men den generelle holdning har heldigvis ændret sig drastisk. Og sporten i dag er nok renere end den nogensinde har været. Forskellen fra tidligere tider er, at nu bliver synderne fanget næsten med det samme.
'Cause I'm evil"
#10 caks 18 år siden
jeg bliver helt harm, når man så hører mr klynke over at hans karriere er ødelagt... ja smarte det skulle du måske havde tænkt på før du løj for din arbejdsgiver.
man høster som man sår.