Gravatar

#101 The Insider 19 år siden

#98, det er jo også kun fordi han spiller for Chelsea. Havde han været Liverpool-mand havde du øjeblikkeligt hoppet til hans forsvar ;-)

#99, synes nu godt den kan diskuteres. Kraftigt.

Og sikke en skuffelse. Elfenbenskysten var bedst og burde have vundet. Øv.
War. War never changes.
Gravatar

#102 Guts 19 år siden

ENIG!!!
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#103 dyg 19 år siden

#101 - Næh, for film er noget af det mest destruktive indenfor fodbold, jeg kan virkeligt ikke tollerere det, om det er folk jeg holder med eller ej.

Der udover kan vi vist godt blive enige om at både Crouch og Gerrard var enormt skuffende i englands sidste kamp (ja, og den første for den sags skyld). At de så begge scorer, gør det jo lidt nemmere at holde af dem, for det var sgu noget juks de præsterede.. Men det var det jo sådan set for næsten alle på det engelske hold.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#104 The Insider 19 år siden

Ja, jeg er sgu ærgerlig over at svenskeren ikke blev fyret før VM, når nu de har det her enestående hold, hvor flere nok er en smule for gamle i næste omgang. Hvor der også bliver spillet under værre forhold. Som BBC skrev... "it's now or never". Underligt, fordi jeg syntes de bød på godt sammenspil og god kommunikation (holdets p.t. to største mangelvarer) mod Ungarn og Jamaica, selvom det ikke var de mest fantastiske kampe. Men de spillede fint sammen. Der er simpelthen alt, alt, alt for mange fejlafleveringer. Det er direkte pinligt.

Håber stadigvæk Trinidad & Tobago går videre og vinder VM. Så vinder jeg 11.000! Og har kun satset 10 kroner! ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#105 filmz-yoshimura 19 år siden

#104 Hmm, er England ikke et af de mest overvurderede hold i moderne tid? Hvornår har de sidst præsteret noget som helst fornuftigt? Deres spillermateriale er da ikke ligefrem imponerende bortset fra Beckham, Gerrard og Rooney. Spillere som Owen og Neville er da langt over sidste salgsdato, og bare det at de udtager Theo Walcot som ikke har spillet en eneste førsteholdskamp siger da en del om, hvor store problemer de har med at fylde angrebspladserne. Folk, der satser på, at England kan vinde noget som helst, må da været stået af vognen og glemt at følge med siden 1966. De skal være heldige, hvis de ikke ryger ud i 1/8-finalen (hvem de så end kommer til at møde).
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#106 The Insider 19 år siden

Say what? Ikke ligefrem imponerende spillemateriale? Måske spiller de ikke fantastisk p.t. (men det krediterer jeg stort set udelukkende hr. Sven-Göran for), men jeg tror hver eneste fodboldkommentator med bare en snert af fornuft vil fortælle dig, at England har et af verdens bedste hold overhovedet, måske endda kun overgået af Brasilien. Beckham, Gerrard og Rooney, ja. Men hvad med Terry? Lampard? Joe Cole? Ashley Cole? Baseret på individerne ville det måske ikke være helt forkert at påstå, at de faktisk har verdens bedste midtbane. Og ligeledes et af verdens allerbedste forsvar, med Neville som ja, det eneste virkelige svage led. For ikke at tale om op til flere lovende ungspillere, såsom Walcott, Carrick, Jermaine Jenas og - især - Aaron Lennon.

Problemet er at Sven-Görans italiensk-støbte defensive fodboldmentalitet hverken stemmer overens med det engelske hold eller den engelske mentalitet. Derfor kommunikerer spillerne elendigt, fejlafleveringer er et konstant dilemma, og de mange fremragende spillere spiller kun en brøkdel så godt som de gør på klubplan.
War. War never changes.
Gravatar

#107 filmz-yoshimura 19 år siden

#106 I beg to differ. De har spillere, der klarer sig godt på deres respektive klubhold, men det har de haft i adskillige år uden dog at være i nærheden af at vinde noget. Og selvfølgelig er det engelske landshold ikke et lortehold, men de seneste mange slutrunder har de været regnet blandt favoritterne, og det mener jeg helt afgjort er at overvurdere et hold, der præsterer så lidt, som det faktisk er tilfældet.

Spiller for spiller kan jeg da ikke se, at de hæver sig over hold som Italien, Spanien (som i øvrigt heller aldrig vinder noget), Sverige, Argentina, Tjekkiet, Brasilien m.m.fl.

Hvad det end er, der gør det, så mangler de (og har længe manglet) det helt essentielle, der fører et hold frem til trofæerne.

Se f.eks. på tyskerne, som flere gange har stillet op med et forholdsvis ringe spillermateriale og alligevel vinder, og så siger folk: "Ja, det er typisk Tyskland".

Well, det er typisk England at underpræstere og tabe.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#108 The Insider 19 år siden

Spiller for spiller kan jeg da ikke se, at de hæver sig over hold som Italien, Spanien (som i øvrigt heller aldrig vinder noget), Sverige, Argentina, Tjekkiet, Brasilien m.m.fl.

Tja, jeg kan vel ikke gøre meget andet end at ryste på hovedet og ytre min stærke uenighed. Kan overhovedet ikke se, hvordan man kan finde spillermaterialet hos Sverige bedre end eller bare lige så godt som det hos England. Og England har nok ikke haft et så stærkt et hold, som de har nu, siden 66. Der er en grund til de før VM lå nummer 3 på bookmakernes liste, kun bag Brasilien og Tyskland. At de ikke er nået langt kan oftest tilskrives ringe organisation og kommunikation og ikke mangel på individuel kvalitet. Jeg tror bestemt heller ikke de når langt i år. Sandsynligvis kvartfinalen. Tyskland har til gengæld ofte været heldige, såsom i 2002, hvor det var Oliver Kahn der fik holdet i finalen, lidt ligesom Maradona næsten egenhændigt fik Argentina i finalen i 1986.
War. War never changes.
Gravatar

#109 filmz-yoshimura 19 år siden

Well, jeg synes nu nok, at spillere som Zlatan, Ljungberg, Henke, Källström og Isakson fortjener en vis anderkendelse. Forsvarsmæssigt er de nok englænderne underlegne, men deres offensive kræfter er da langt bedre end Englands (og dermed mener jeg både angribere og offensiv midtbane).
Gravatar

#110 The Insider 19 år siden

Tja, Zlatan har kun været skyggen af sig selv hele sidste sæson, op til VM og også under VM, hvor han nu endda er usikker til resten af turneringen. Larsson er bestemt ikke dårlig, nej, og også en ganske sympatisk personlighed, men derudover byder Sverige ikke på noget fantastisk materiale, in my humble opinion. Kan slet ikke se hvordan de har en bedre midtbane end England.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: