Man sidder næsten og ønsker det, bare for at de for helvede kunne stoppe med alt deres krig. Den sidste krigs-nuke stoppede jo også en krig effektivt... ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Enig. Og ja, det er et spørgsmål om religion. Islam og jødedom kommer ALDRIG til at kunne sammen og derfor er det blot et spørgsmål om tid, før den første nuke går af.
Så snart verden har opfundet et alternativ til olie, eller resourserne er blevet udtømt, skal der nok komme andre boller på suppen.
Jeg er dog glad for at Israel ligger, hvor det gør og er bolværk mod en ideologi, jeg mener er ligeså farlig som nazisme, i den populærfortolkning vi ser tiden.
Ja det er jeg sgu også glad for. Det er rart med en håndlanger til at gøre det beskidte arbejde :) Jeg synes bare det er en smule hyklerisk at verden ser på, og kommer med fordømmelser og så videre, når man nu ved at de i bund og grund ønsker at Israel udsletter Hizbolla og Hamas. Til slut vil jeg lige pointere at jeg ikke er racist, men jeg kan simpelthen ikke acceptere folk der sætter religion over alt andet. Jeg kan sgu godt li at sludre med grønthandleren på hjørnet, og jeg synes egentligt også at vi kunne lære meget af "dem"...men jeg har ikke lyst til at diskutere religion eller politik med dem.
Det er vigtigt at huske, at det at være muslim ikke er lig det at være radikal. Har en god ven på jobbet, som er meget troende muslim og tager på teologi studier og studerer koranen. Fint med mig.
Det vigtige for mig er, at man respekterer at andre har en anden tro eller slet ingen og har en ret til at leve herefter. Arabere i Israel og kan gå i moskéer og bede. En himmelråbende forskel.
Jeg ser desværre ingen islamiske lande, hvor man respekterer andre religioner som i vesten, mht. at bekende sig til en religion og kunne vise dette offentligt, uden repressalier. Dette viser i bund og grund, hvad der er galt. Respekten. Den dag en ortodoks jøde kan bo i Saudi-Arabien eller Pakistan, gå i en synagoge og bede og gå iført deres traditionelle klæder, så er verden et meget mere sikkert sted.
Nej det fungerede ikke. Tito var diktator og med hård hånd holdt han grebet om Jugoslavien siden 2. verdenskrig. Da han døde, begyndte gammelt had at dukke op til overfladen. Det var ikke kun et par serbiske ledere. Det lå indestængt i det serbiske folk, det kroatiske folk og det albanske folk i Kosovo. Der var en temaaften på DR2 om hele forløbet for et par år siden.
Check i dokumentaren
18:25 og frem. Jo, 12 tegninger er forbudt, men det her må man godt.
26:22 Der siger man selv sandheden
26:58 Børneopdragelse. Hitler Jugend i mellemøsten.
31:38 Black Hawk down episoden
44:15 Peace in our time. One of the worst and most ironic tragedies in all history.
45:40 Winston fortæller hvor skabet skal stå!
49:21 Lighederne mellem islamisk propaganda og nazistisk. Ja, de 12 tegninger var søreme farlige.
52:15 Børneopdragelse part II.
54:50 Dæmoniseringen af jøder (TV set af hundredevis af millioner)
And on and on and on...
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#33 - jeg har lige set hele dokumentaren...... det er sku skræmmende sager, specielt de punkter du pointerede i #35, men også at Stormuftien af Jerusalem arbejde sammen med Nazisterne, og var æresgæst hos Adolf Hitler (ca 1 time inde i dokumentaren). Og at Stormuftien af Jerusalem hjalp Hitler med at oprette en bosnisk/muslimsk SS division.... det var lidt skræmmende.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Jeg kunne heller ikke lade være med at trække på smilebåndet her for nylig (da jeg var i Cairo). Jeg sad og læste i Al-Ahram (en engelske avis om de arabiske lande), og der var der så en række udklip fra andre arabiske aviser, bl.a. nogle tegneserie-spalter, og de tegninger var mindst ligeså "fjendtlige" som de omtalte danske... Længe leve hykleriet.
Men mest trist var at en ægyptisk taxi-chauffør, vendte sig smilende om til os, og spurgte hvor vi var fra. Vi svarede Danmark - og så var der ikke meget smil på hans læber mere. Spurgte så igen "Why do you hate us..." :(
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#31 davenport 19 år siden
Den sidste krigs-nuke stoppede jo også en krig effektivt... ;)
#32 duuk74 19 år siden
Så snart verden har opfundet et alternativ til olie, eller resourserne er blevet udtømt, skal der nok komme andre boller på suppen.
Jeg er dog glad for at Israel ligger, hvor det gør og er bolværk mod en ideologi, jeg mener er ligeså farlig som nazisme, i den populærfortolkning vi ser tiden.
Ja det er jeg sgu også glad for. Det er rart med en håndlanger til at gøre det beskidte arbejde :) Jeg synes bare det er en smule hyklerisk at verden ser på, og kommer med fordømmelser og så videre, når man nu ved at de i bund og grund ønsker at Israel udsletter Hizbolla og Hamas.
Til slut vil jeg lige pointere at jeg ikke er racist, men jeg kan simpelthen ikke acceptere folk der sætter religion over alt andet.
Jeg kan sgu godt li at sludre med grønthandleren på hjørnet, og jeg synes egentligt også at vi kunne lære meget af "dem"...men jeg har ikke lyst til at diskutere religion eller politik med dem.
#33 filmz-Bruce 19 år siden
Det vigtige for mig er, at man respekterer at andre har en anden tro eller slet ingen og har en ret til at leve herefter. Arabere i Israel og kan gå i moskéer og bede. En himmelråbende forskel.
Jeg ser desværre ingen islamiske lande, hvor man respekterer andre religioner som i vesten, mht. at bekende sig til en religion og kunne vise dette offentligt, uden repressalier. Dette viser i bund og grund, hvad der er galt. Respekten. Den dag en ortodoks jøde kan bo i Saudi-Arabien eller Pakistan, gå i en synagoge og bede og gå iført deres traditionelle klæder, så er verden et meget mere sikkert sted.
Check denne 77 minutter lange film. Obsession
OBSESSION: THE NEW DOCUMENTARY ABOUT RADICAL ISLAM'S WAR AGAINST THE WEST
#34 filmz-sanjo 19 år siden
#35 filmz-Bruce 19 år siden
Nej det fungerede ikke. Tito var diktator og med hård hånd holdt han grebet om Jugoslavien siden 2. verdenskrig. Da han døde, begyndte gammelt had at dukke op til overfladen. Det var ikke kun et par serbiske ledere. Det lå indestængt i det serbiske folk, det kroatiske folk og det albanske folk i Kosovo. Der var en temaaften på DR2 om hele forløbet for et par år siden.
Check i dokumentaren
18:25 og frem.
Jo, 12 tegninger er forbudt, men det her må man godt.
26:22
Der siger man selv sandheden
26:58
Børneopdragelse. Hitler Jugend i mellemøsten.
31:38
Black Hawk down episoden
44:15
Peace in our time. One of the worst and most ironic tragedies in all history.
45:40
Winston fortæller hvor skabet skal stå!
49:21
Lighederne mellem islamisk propaganda og nazistisk. Ja, de 12 tegninger var søreme farlige.
52:15
Børneopdragelse part II.
54:50
Dæmoniseringen af jøder (TV set af hundredevis af millioner)
And on and on and on...
#36 Æsop9000 19 år siden
#37 filmz-Bruce 19 år siden
#38 filmz-vassago 19 år siden
Men mest trist var at en ægyptisk taxi-chauffør, vendte sig smilende om til os, og spurgte hvor vi var fra. Vi svarede Danmark - og så var der ikke meget smil på hans læber mere. Spurgte så igen "Why do you hate us..." :(
#39 duuk74 19 år siden