Gravatar

#1 filmz-Bruce 19 år siden

Cute

Jeg tager hatten af for Bono og Shakiras intentioner fejler intet, men er det en naturlov, at man skal udtale sig og få spalteplads, som film/sangstjerne, når der er internationale konflikter?

Jeg er sikker på alle ønsker fred, men jeg tvivler på en Woodstock III i Gaza striben med fællesbadning løser problemet ej heller at man påpeger:

Vi behøver ikke ledere som skaber mere afstand og had. Vi har behov for ledere, der interesserer sig for menneskers velbefindende.

Gad vide hvorledes en sådan leder ser ud i Shakiras verden? En lyserød My Pony hest?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 filmz-kaotmus 19 år siden

#1: Er du sikker på at alle ønsker fred? Det er jeg ret sikker på, at der er ret mange på begge (alle) sider, der ikke ønsker...

Jeg kan godt dele din irritation over mere eller mindre smarte kendisser, der udtaler sig om politik, men reelt set er det vel ret få af dem, der gør det (selvom det nogle gange føles modsat), og man kan da håbe at det har den effekt at deres unge fans får øjnene en lille smule op for hvad der foregår...
Gravatar

#3 filmz-Bruce 19 år siden

#2 Nej jeg er absolut ikke sikker på at alle ønsker fred. Der er en stor interesse i at holde "kedlen i kog" dernede. På statsniveau plan, tror jeg hverken Libanon eller Israel er interesserede i konflikt, men når flere stater plejer deres interesser "undercover" via håndlangere, ja så er det nærmest uoverskueligt.

Jeg vil dog påstå, at lederne i både Libanon (som ikke styrer deres eget land) og Israel i allerhøjeste grad interesserer sig for menneskers velbefindende, men når man opererer i så "grumset farvand", som disse non-statskonflikter er, så er intet sort/hvidt.

Mht. Shakira og andre for den sags skyld, er det sørgeligt, hvis fans hovedløst accepterer deres idols udtalelser, uden at have dannet sig egne indtryk først. For mange teenagere er de rollemodeller, hvorfor mange sluger en del kritikløst.
Gravatar

#4 filmz-kaotmus 19 år siden

#3: Enig, enig
Gravatar

#5 El vez 19 år siden

Er det ikke helt fint at folk med indflydelse (uanset hvilket niveau) udtrykker deres mening? Jeg synes nu det er helt fint det Shakira gør, også selvom hun måske ikke er særlig dyb. Det er op til alle at danne sig en mening frem for at klynge sig til andres, men at påstå at Shakiras udtalelse er propaganda er sgu lidt over the top :)

Det er vigtigt at folk udtrykker deres holdninger, uanset hvad de måtte være. Du lader ikke til at være synderligt uenig med hende, men blot det faktum at en berømthed udtrykker din mening? Strange..

Jeg synes hendes udtalelse er fin.. Ja det er den let naive 'jeg synes bare i skal være søde ved hinanden' uden at tilbyde en konkret løsning på problemet. Men det er der jo heller ikke andre der kan, så jeg kan ikke se hvorfor hun ikke skal have lov til at sige sin mening ligesom alle andre..

Ligesom dig, Bruce :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#6 The Insider 19 år siden

#5: Enig, enig
War. War never changes.
Gravatar

#7 filmz-Bruce 19 år siden

Jo du har helt ret i, at hun skal have lov at sige sin mening, jeg er jo ikke imod ytringsfrihed :)

Min kritik er en udnyttelse af min selvsamme rettighed til ikke kun at signalere min uenighed med hende (jeg ER uenig med hende, for jeg mener ikke lederne i de to lande ikke interesserer sig for menneskers velbefindende, ej heller at de ønsker at skabe afstand og had), hendes naivitet skal være hende velundt, men også at kritisere at medier bruger forside spalteplads på, hvad jeg mener er, en fuldstændig ligegyldig kommentar som hvis man havde bedt hjemmegående mrs. Leslie fra Southampton om at udtale sig om Mellemøstkonflikten.

Leslie har dog ikke mulighed for at påvirke en fanskare på millioner, hvoraf mange med en ligeså begrænset viden om konflikten som Shakira, så bare kunne forfalde til at optage Shakiras subjektive opfattelse af skyldsspørgsmålet.
Gravatar

#8 inflector 19 år siden

Havde nu ellers Shakira mistænkt for at være en warmonger, vi kan jo alle tage fejl...
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#9 Lowkey 19 år siden

[...]men er det en naturlov, at man skal udtale sig og få spalteplads, som film/sangstjerne, når der er internationale konflikter?

Det er faktisk et godt spørgsmål. Jeg tror at svaret er ja, men det er nok ikke noget som der er mange videnskabsfolk der gider at beskæftige sig med. De vil garantere hellere opfinde flyvende skateboards eller en kur mod cancer, så de selv kan blive berømte og få spalteplads.

Ukendt mand udtaler sig mod krig
"Krig er noget rigtigt skidt og det gør rigtigt mange mennesker kede af det," udtaler tilfældig mand "desuden rammer det næsten altid uskyldige."
Manden fortsætter med at fortælle om at vold og tyveri også er forkert og at folk i fattige lande skulle have forøget deres levestandard.
"Can't we all just get along" lyder mandens budskab på med stærk dansk accent og han fortsætter "tænk hvis jeg var kendt, så ville sådan en udtalelse blive betragtet som en nyhed."

Daisy, Daisy...
Gravatar

#10 filmz-Bruce 19 år siden

#8 Hun skal være velkommen til en one-on-one!

Skriv ny kommentar: