Gravatar

#11 El vez 19 år siden

Så fik du da også sagt at hun bare er en dum tøs, men lækker nok til at få et dyt i bamsen?

Nej jeg må sige jeg er helt uenig med dig, bruce. Jeg synes det er fint at hun udnytter sin position som kendis til at videreføre et budskab. Og hvis alle bare holdt deres kæft og aldrig sagde deres mening ville det da være en kedelig verden.

Og jeg kan da sagtens følge hende i den tro at der er mange af verdens ledere der ikke synes at være interesserede i menneskers velbefindende. Igen, det er ikke særlig dybt, men jeg har meget svært ved at se hvordan det kan skade.

#7 Det var Shakira (evt. Bono?) og ikke medierne du kritiserede i den første post, glem ikke det :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#12 filmz-Bruce 19 år siden

#11 Så fik du da også sagt at hun bare er en dum tøs, men lækker nok til at få et dyt i bamsen?

Jeg skal ikke benægte, min høje levealder til trods, at diverse urdrifter stadig er aktive :) Jeg synes godt om Shakiras musik, synes ikke hun er dum (klart klogere end Hilton, Lohan og Aguillera, som er deciderede idioter), synes blot hun afleverede en dum bemærkning.

#7 Det var Shakira (evt. Bono?) og ikke medierne du kritiserede i den første post, glem ikke det :)

I den kritik indgik med fed:

men er det en naturlov, at man skal udtale sig og få spalteplads?.

Jeg har ikke noget imod Shakira gør hvad hun gør, selvom jeg er uenig i hendes standpunkt. Jeg har noget imod, at hun får så meget eksponering i medier som hun gør, når det åbenlyst er en vilkårlig sød Barbie bemærkning afleveret uden meget begreb om faktuelle forhold. Som sagt tager jeg hatten af for Bono. Han udnytter som Shakira, hans kendis position, men forskellen er, at han er velbevandret om emner han udtaler sig om.

Hvis Shakira vil være FN ambassadør som Angelina Jolie, vil det da være fint.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#13 El vez 19 år siden

Jeg vil da hellere høre om det her frem for enelleranden der drikker sit urin for 15 minutes of fame.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#14 filmz-Bruce 19 år siden

#13 Sådan stillet op, så er jeg helt og aldeles enig :)
Gravatar

#15 davenport 19 år siden

Jeg drikker gerne mit urin for penge...Hvor mange har i? (Jeg har en tømrerregning der skal betales....)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#16 pulse83 19 år siden

Shakira udtaler sig jo sandsynligvis om sagen da hun selv har libanesisk blod i årerne (som artiklen nævner), og derudover kan det jo være en tilfældig udtalelse, som f.eks. et svar på et spørgsmål hun er blevet stillet af en journalist. Hun er ikke nødvendigvis gået ud og ytret sin mening fuldstændig umotiveret.

#15 Jeg har hørt at tømrere er tilbøjelige til at acceptere urin som betalingsmiddel. Så er du fri for selv at drikke det. :)
Excuse me, Flo!
Gravatar

#17 filmz-Bruce 19 år siden

Mit budget er lagt, så ikke en krone for mig :) Men der kommer eftersigende en marathon onani udsendelse (læste jeg i BT) på engelsk Channel 4, hvor du kan vinde mange penge ;)

Det var vist en officiel udtalelse. Og selvom jeg er helt enig i, at krig er noget lort og børn fortjener MEGET bedre, men det er ikke Libanon vs. Israel og dermed op til disse ledere at ende konflikten. Det er en terrororganisation med 12000 raketter som styrer sydlibanon med støtte fra Iran og Syrien og de har i årevis ikke vist nogen respekt for civile menneskeliv.
Gravatar

#18 filmz-Kadann 19 år siden

#17 -

Respekt for menneskeliv er vist heller ikke i højsædet hos Israel. Vi taler om et land som prøver at dræbe enkeltpersoner med helikopterangreb blandt andet.. og den der historie med fejlangrebet på FN-posten lugter også lidt muggent.

Hvem der har ret af de to parter dernede, har jeg opgivet at beslutte mig for. Den ene part er ikke bedre end den anden, efter min mening. :)

Edit: og det gælder både Israel vs. Hizbollah og Israel vs. PLO. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#19 The Insider 19 år siden

Det er en anden diskussion, men jeg har personligt absolut ingen medfølelse eller respekt Israel p.t., hvilket jeg dog sjældent kan siges at have haft.
War. War never changes.
Gravatar

#20 filmz-Bruce 19 år siden

Min respekt for Israel røg meget af fløjten da Sharon kom til og ødelagde alt som Begin, Rabbin og Peres havde bygget op indtil da. Palæstinenserne har lidt og lider meget, men for mig ligger den skyld hos FN, som i 1947 fik overladt problemerne fra England og Folkeforbundet og delte Palæstina op i 56% jødisk og 43% arabisk stat, samt en 1% international zone.

Fred kommer der kun med det internationale samfunds hjælp og det lykkedes næsten under Carter og Clintons præsidentembede, men som sædvanlig er de amerikanske republikanerne gode til hurtigt at smadre, hvad andre møjsommeligt har bygget op.

Israel HAR vist intentioner tidligere mht. at ville give palæstinenserne land og få deres egen stat også mht. at ville rømme ALLE deres bosættelser. Problemet er at der IKKE er nogen interesse i at godkende Israel som stat. Hizbollah og Hamas og deres støtte fra de fundamentale islamister og regeringerne i Iran og Syrien, vil aldrig gå så vidt som at anerkende en Israelsk stat. Det står i koranen, at jøder er svin og rotter og skal udryddes. Det kan ses dokumenteret i adskillige tv udsendelser på Memri's hjemmeside. Israel og jøderne er for islamister, hvad jøderne var for nazisterne. Og i det lys ville jeg som jøde i et lille land omgivet af ikke venligtsindede lande i den grad forsøge at gå i flæsket på samtlige organisationer, som selvmordsbomber og sender raketter mod civile mål. At jøderne kun stoler på sig selv og tager forholdsregler derefter, ja det viser historie og handlinger siden krigen, nok ikke er det dummeste.

Det er meget muligt den ene part ikke er bedre end den anden. Jeg er dog glad for at Israel ligger, hvor det gør og er bolværk mod en ideologi, jeg mener er ligeså farlig som nazisme, i den populærfortolkning vi ser tiden. Det er ufattelig synd for civilbefolkningen i Palæstina og nu det skrøbelige demokrati i Libanon. Men hvis man ikke kan styre sit eget land og lader en terrororganisation angribe og dræbe israelske soldater og tager disse som gidsler, samtidig med, at man beskyder byer med raketter, ja så smadr Hizbollah til pindebrænde. Jeg græder meget tørre tårer, når jeg ser at Hizbollah nu er halvt smadret, håber bare Israel når at gøre jobbet færdigt. Og når de er færdige der, så ser jeg gerne de smadrer de iranske a-kraftbestræbelser. Hvad er forskellen på at Israel og Iran har A-bomber? Well, Israel har haft dem i 40 år og ikke brugt dem. Jeg har mine tvivl om Iran har dem i 40 dage, førend deres sindssyge præsident har fyret dem af.

Når jeg ser billeder fra hele Europa med arabiske demonstrationer mod Israel, som vi så i weekenden med "Islam will dominate", "God will send the mushroom cloud from the sky on Israel" og Hisb-ut-tahrir i København demonstrere for Khalifatet og Jihad og en gammel mand blive overfaldet ved en bus, fordi han havde et israelsk og et dansk flag i en plasticpose, ja så ved jeg godt hvem og hvad jeg er bange for.

Danskerne kan sagtens samle hundreder til antinazistiske demonstrationer i Greve med sang udenfor "bunkeren" hver aften i måneder. Det symboliserer virkelig fællesskab mod 30-50 halvfede wannabe nøder, i en organisation som ikke har nogen som helst tag i befolkningen. Hizb-ut-tahrir derimod får lov at sprede sin had til vores livsstil, vores kultur, opfordre til folkemord på jøder og vise foragt for kvindekønnet og det i stor organiseret stil. Og de selvsamme mennesker, som står udenfor bunkeren i Greve, vil nu sige, at det da er denne minoritets ret og at vi skal beskytte minoriteter. Jo der er virkelig kontinuitet i folks meninger og handlinger.

Lidt autisme her før sengetid :)

Skriv ny kommentar: