så er der dømt (første) skæbneskamp for DK i morgen.
Og mine forhåbninger har indtil nu været.. ja små. indtil dagens super nyhed.
Danmarks uden tvivl bedste målmand, Jesper Christiansen, på mål. Nu begynder man da tro lidt på Morten Olsen igen.
Laursen har samtidig vist klassespil for Aston Villa, Agger er formentlig fast mand, Gravgaard er alternativ. at vi så backs'ne i Helveg og N.Jensen ligner noget der er løgn er noget andet. men dem der så chelsea-A.villa så Laursen lave en iron man - desværre må man sige - præstation. Så hvis Agger og Jesper C bare holder niveau og Laursen igen leverer en he-man indsats jamen så ser det defensivt rigtig godt ud.
Sverige er alt at dømme bare et hyped hold. Jo offensivt ser det flot ud men hvad har de realistisk set defensivt... intet er jo sandheden.
Rommedahl, Grønkjær og Jon Dahl og forhåbentlig Bendtner i front bør kunne klare det.
så hvis vi holder os fra fodboldfjolser og mentale kiks, jamen så tror jeg herfra på en 2-0 sejr til DK
ja lad os nu se, indtil videre er det ikke gået alt for godt med FCK'ere på banen. Jeg nævner bare Jesper Christiansens indsats mod Irland, Niklas Jensens halvdumme udvisning mod Spanien, samt Gravgaards snart utallige fejl, der har endt i mål til modstanderen. Og så var der jo også Christian Poulsens tankeløshed, som han nok uden tvivl har lært i FCK. Min teori er jo færre FCKere jo bedre. Tænk bare på EM i '92; hvor mange FCKere var der på det hold? eller VM i '98? Jeg ville også nævne VM i '86 men det ville nok være lidt unfair, da FCK ikke eksisterede.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Håber vi taber, så Olsen kan få sparket og vi kan komme videre med at bygge et nyt hold op, for vi har efterhånden potentialet til at komme videre. Olsen er blot brændt ud!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg synes faktisk ikke at Olsen gør noget galt. Grunden til at vi taber er som regel personlige og somme tider ret dumme fejl, fra spillernes side. Jeg må dog indrømme at jeg ikke helt forstår hans facination af Rommedahl og Gravgaard.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Som kommentatorerne til U21-landskampen i dag bemærkede, så har Morten Olsen en fremragende fodboldfilosofi. Det eneste problem er, at den ikke virker. Og han er for stædig til at ændre på det, når den ikke virker.
Meget sigende har han haft hurtig exit i de klubber, han før har været træner for. Han skaber sig og skaber opmærksomhed omkring sin person under kampen - og ikke på en god måde. Han får rødt kort, er et dårligt eksempel for holdet og det leder så op til det famøse 0-3 nederlag.
I et hvilket som helst andet land end Danmark var han røget ud for længst, men han er jo en del af det romatiserede billede af 80'er holdet, og sådan et river man ikke bare i stykker.
Han skal selvfølgelig ikke have hele skylden: Danmark mangler profiler i Laudrup-klassen, og de bedste vi har får måske lidt spilletid på deres klubhold, men de er langtfra klubbens stjernespillere. Og har vi nogensinde før haft så mange spillere på landsholdet fra den hjemlig liga? Det er aldrig et godt tegn...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#1 Martindan 18 år siden
Og mine forhåbninger har indtil nu været.. ja små. indtil dagens super nyhed.
Danmarks uden tvivl bedste målmand, Jesper Christiansen, på mål. Nu begynder man da tro lidt på Morten Olsen igen.
Laursen har samtidig vist klassespil for Aston Villa, Agger er formentlig fast mand, Gravgaard er alternativ. at vi så backs'ne i Helveg og N.Jensen ligner noget der er løgn er noget andet. men dem der så chelsea-A.villa så Laursen lave en iron man - desværre må man sige - præstation. Så hvis Agger og Jesper C bare holder niveau og Laursen igen leverer en he-man indsats jamen så ser det defensivt rigtig godt ud.
Sverige er alt at dømme bare et hyped hold. Jo offensivt ser det flot ud men hvad har de realistisk set defensivt... intet er jo sandheden.
Rommedahl, Grønkjær og Jon Dahl og forhåbentlig Bendtner i front bør kunne klare det.
så hvis vi holder os fra fodboldfjolser og mentale kiks, jamen så tror jeg herfra på en 2-0 sejr til DK
#2 frahm-2 18 år siden
#3 chandler75 18 år siden
Yes! - er Kasper Schmeichel udtaget? ;)
# 2 Men uden FCK'erne er det jo desværre lidt svært at finde danske spillere, der kan være med på topniveau...
#4 filmz-maxhh 18 år siden
I øvrigt, det MÅ give street-cred at have så store lårmuskler, at man skal opereres for at få plads til dem... ;o)
Mvh
MaxHH
#5 filmz-Bruce 18 år siden
#6 chandler75 18 år siden
Der er længe til han skal på pension - vi kan nå mange missede slutrunder endnu.
#7 filmz-Bruce 18 år siden
#8 frahm-2 18 år siden
#9 chandler75 18 år siden
Meget sigende har han haft hurtig exit i de klubber, han før har været træner for. Han skaber sig og skaber opmærksomhed omkring sin person under kampen - og ikke på en god måde. Han får rødt kort, er et dårligt eksempel for holdet og det leder så op til det famøse 0-3 nederlag.
I et hvilket som helst andet land end Danmark var han røget ud for længst, men han er jo en del af det romatiserede billede af 80'er holdet, og sådan et river man ikke bare i stykker.
Han skal selvfølgelig ikke have hele skylden: Danmark mangler profiler i Laudrup-klassen, og de bedste vi har får måske lidt spilletid på deres klubhold, men de er langtfra klubbens stjernespillere. Og har vi nogensinde før haft så mange spillere på landsholdet fra den hjemlig liga? Det er aldrig et godt tegn...
#10 filmz-Bruce 18 år siden