#89 Det er et spørgsmål om at tage flere flygtninge end man kan opsuge, uden at have nogen integrationsvisioner OVERHOVEDET på plads og uden at tænke på de affødte problemer deraf.
Jeg mener ikke, at det er "lidt ærgerligt". Det er en katastrofe, fordi det har fyldt alt for meget i debatten i Danmark og derved givet DF uforholdsmæssigt meget indflydelse. Men det er folket som har talt, fordi folket har mærket konsekvenserne i den periode. Vi har et ansvar ja, men også et ansvar mod befolkningen. At ghettoisere flygtningene og skabe parallelsamfund er ikke en løsningskaber, men en problemskaber. Det er blot at kigge til Malmø og Londons forstæder for de lide udvidede udgaver af miseren.
Og jeg er helt uenig omkring Radikal politik. Jelved førte netop politik på samme måde, ved at holde de borgerlige uden for indflydelse på mange af de store mærkesager.
Hvad jeg ER enig i er, at brede forlig er det bedste. Men NA skal bare uddø og så skal Radikale have deres mandater tilbage næste valg. For det er nytteløst med to partier, som reelt set er de samme.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#90 Nå, men det er vi så enige om at være uenige i. Jeg tror da absolut heller ikke det er en dans på roser at være lære i dagens Danmark. Lange aftner hvor man skal læse stile og alt mulig andet + forældremøder + lærermøder + forberedelser til alle mulige emner, man er lærer i og sikkert en hel masse andet jeg ikke aner en skid om!...
Så jeg er tilfreds med min 37 timer om ugen ;-)
Tror også jeg vil gå i seng og drømme sødt om de næste 4 år...
Det er meget hårdt at være lærer. Jeg er læreruddannet men har valgt ikke at gå lærervejen, da jeg ikke gider knokle mig selv ihjel for 22.000 kr om måneden.
Det er blevet meget værre at være lærer under VKO regeringen, da der går ufatteligt lang tid med elevplaner, årsplaner og hvad ved jeg - og så værdsætter politikerne ikke engang lærernes indsats. Jeg tror at meget få af dem egentligt har en fornemmelse af hvad de har sat i gang. Systemet er spændt til bristepunktet.
Eksempel: der er afsat 5 minutter til hver enkelt elevs elevplan. Det forventes at der om hver elev står en hel side med information om hvor eleven er i udviklingen, hvordan eleven skal komme videre mm.
You do the math... det er umuligt.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
stakkels dk... Det går jo den forkerte vej. Jeg selv er offentligt ansat, Kort & Matrikelstylrense - vedligeholder og udbygger infrastrukturen i det det danske samfund - Presset herinde er kolosalt stort, folk går ned med stress. Gennemsnitsalderen er over 50, de yngrer siger op og går til private virksomheder, og lønnen er elendig.. Det er gået ned ad bakke de sidste 6 år, hvorfor skulle det blive bedre nu.
Til dato det latterligste indlæg nogensinde læst på filmz.
"Vi vandt igen, fordi danmark ikke vil ha anarki og latterlige kulturjomglørere, og fordi vi vil det bedste for Danmark!"
For Helle og co. vil jo ikke det bedste for DK og ønsker kun anarki og kaos eller hvordan? Overfladisk, ensidig og unuanceret billede du har der mester..
Jamen alle brokker sig jo. Vi lever jo i Danmark og mantraet i denne valgkamp har været velfærd og flere hænder og alt hvad denne regering har præsteret har jo været elendigt, trods det, at man har brugt 18 mia.
Du har ret. Det er bare lige det at det er cheferne i det offentlige som har fået en lønstigning, mens de ansatte stort set ingenting har fået.
#96Du har ret. Det er bare lige det at det er cheferne i det offentlige som har fået en lønstigning, mens de ansatte stort set ingenting har fået.
Jeg er overhovedet ikke uenig i, at flere grupper i det offentlige skal have mere i lønningsposen. Jeg er tilhænger af omprioriteringer af de penge der bruges i det offentlige.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Nu må i da holde op! Det var da bare for sjov, derfor smileys. Jeg var bare lidt overstadig (og lidt stiv) ;D
Men det lægger ikke en dæmper på min glæde. Det kunne ikke have gået bedre, og det er fedt at se demokratiet virke. (Især når det falder ud til ens egen fordel!) ;)
"Og uanset hvor meget man strammer udlændingepolitikken, har udlændingene sjovt nok stadig svært ved at blive integreret i det danske samfund... Mon det kunne have noget at gøre med den måde, danskerne agerer på...?"
- Eller måske den måde de selv agerer på? Har du overvejet, at de faktisk SELV havde et integrationsproblem? Næ, for udlændinge er jo ufejlbarlige. Det er os der er slemme skurke! Give me a break. Hvis de gad opføre sig ordentligt, så var der sku nok ikke alt det bøvl. Vi betaler en formue til sprogundervisning, som tydeligvis ikke hjælper til bedre sprogforståelse. Og præcis det har jeg arbejdet med i mange år, og set dovne elever, der ikke gider møde op, fordi de lider af alle mulige sigøjnersygdomme. Og sådan er det altså! Jeg har udført 500+ af sådanne samtaler, og set hvordan de hellere vil hænge i deres onkels døgnkiosk, end at integrere sig. Jeg har så også set det modsatte, men det er fanme sjældent.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Og dit arbejde afspejler ALLE indvandreres holdning/situation? Du snakker meget om 'dem' og 'os', som om udlændinge er en helt udifinerbar størrelse, som ikke kan integreres. Jeg kan virkelig ikke se at problemer med integration kan løses ved at skærpe den i forvejen helt sort/hvide politik, som regeringen/DF fører på det felt. Desuden synes jeg det er sørgeligt at et parti som DF kan få så mange stemmer, når de reelt kun har to-tre mærkesager. Selvfølgelig er ældrepleje og indvandredebatten relevant, men ting som klima, Irak/Afghanistan og folkeskolen(DK's fremtid) f.eks, var måske lidt mere interessante at hive fat i.. Jeg mener virkelig at Pia K og DF har en særdeles fordummende indvirkning på dansk politik.
Som sagt før, så har jeg intet i mod dem der yder deres. Så dermed ja, til dit spørgsmål. Jeg arbejdede med kontanthjælpsmodtagere og førtidspensionssøgende. Og de er gennemgående for "syge" til at yde noget som helst, mest fordi de ikke gider, når det hele bliver serveret på et sølvfad. Du skulle have set hvor mange, der pludselig var i stand til at arbejde, da vi indførte den nye lovgivning med optjening af arbejdstimer. Så gjorde det ikke så ondt længere, og der blev svedt noget dovensved ud. Det er en førstehåndsbetragtning, som jeg kan dele med ca. 80 kolleger hvor jeg arbejdede, så det er altså ikke noget jeg bare finder på for at være på tværs. Jeg velkommer i øvrigt dem der gider at integrere sig, og ikke laver ballade. Jeg køber også pizza og kinamad og frugt og grønt, eller snakker med konsulenter, der ikke nødvendigvis hedder Jens Hansen.
Min søster er iøvrigt fra Indien, og stemmer sku det samme som jeg!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#91 filmz-Bruce 18 år siden
Jeg mener ikke, at det er "lidt ærgerligt". Det er en katastrofe, fordi det har fyldt alt for meget i debatten i Danmark og derved givet DF uforholdsmæssigt meget indflydelse. Men det er folket som har talt, fordi folket har mærket konsekvenserne i den periode. Vi har et ansvar ja, men også et ansvar mod befolkningen. At ghettoisere flygtningene og skabe parallelsamfund er ikke en løsningskaber, men en problemskaber. Det er blot at kigge til Malmø og Londons forstæder for de lide udvidede udgaver af miseren.
Og jeg er helt uenig omkring Radikal politik. Jelved førte netop politik på samme måde, ved at holde de borgerlige uden for indflydelse på mange af de store mærkesager.
Hvad jeg ER enig i er, at brede forlig er det bedste. Men NA skal bare uddø og så skal Radikale have deres mandater tilbage næste valg. For det er nytteløst med to partier, som reelt set er de samme.
#92 MuManden 18 år siden
Jeg tror da absolut heller ikke det er en dans på roser at være lære i dagens Danmark. Lange aftner hvor man skal læse stile og alt mulig andet + forældremøder + lærermøder + forberedelser til alle mulige emner, man er lærer i og sikkert en hel masse andet jeg ikke aner en skid om!...
Så jeg er tilfreds med min 37 timer om ugen ;-)
Tror også jeg vil gå i seng og drømme sødt om de næste 4 år...
#93 Kalle Ferm 18 år siden
Det er blevet meget værre at være lærer under VKO regeringen, da der går ufatteligt lang tid med elevplaner, årsplaner og hvad ved jeg - og så værdsætter politikerne ikke engang lærernes indsats. Jeg tror at meget få af dem egentligt har en fornemmelse af hvad de har sat i gang. Systemet er spændt til bristepunktet.
Eksempel: der er afsat 5 minutter til hver enkelt elevs elevplan. Det forventes at der om hver elev står en hel side med information om hvor eleven er i udviklingen, hvordan eleven skal komme videre mm.
You do the math... det er umuligt.
#94 rendesten 18 år siden
Det går jo den forkerte vej. Jeg selv er offentligt ansat, Kort & Matrikelstylrense - vedligeholder og udbygger infrastrukturen i det det danske samfund - Presset herinde er kolosalt stort, folk går ned med stress. Gennemsnitsalderen er over 50, de yngrer siger op og går til private virksomheder, og lønnen er elendig..
Det er gået ned ad bakke de sidste 6 år, hvorfor skulle det blive bedre nu.
#95 hey now 18 år siden
Til dato det latterligste indlæg nogensinde læst på filmz.
"Vi vandt igen, fordi danmark ikke vil ha anarki og latterlige kulturjomglørere, og fordi vi vil det bedste for Danmark!"
For Helle og co. vil jo ikke det bedste for DK og ønsker kun anarki og kaos eller hvordan? Overfladisk, ensidig og unuanceret billede du har der mester..
#96 rendesten 18 år siden
Du har ret. Det er bare lige det at det er cheferne i det offentlige som har fået en lønstigning, mens de ansatte stort set ingenting har fået.
Eks. på dette
#97 filmz-Bruce 18 år siden
Jeg er overhovedet ikke uenig i, at flere grupper i det offentlige skal have mere i lønningsposen. Jeg er tilhænger af omprioriteringer af de penge der bruges i det offentlige.
#98 davenport 18 år siden
Det var da bare for sjov, derfor smileys.
Jeg var bare lidt overstadig (og lidt stiv) ;D
Men det lægger ikke en dæmper på min glæde. Det kunne ikke have gået bedre, og det er fedt at se demokratiet virke. (Især når det falder ud til ens egen fordel!) ;)
"Og uanset hvor meget man strammer udlændingepolitikken, har udlændingene sjovt nok stadig svært ved at blive integreret i det danske samfund... Mon det kunne have noget at gøre med den måde, danskerne agerer på...?"
- Eller måske den måde de selv agerer på? Har du overvejet, at de faktisk SELV havde et integrationsproblem?
Næ, for udlændinge er jo ufejlbarlige. Det er os der er slemme skurke!
Give me a break. Hvis de gad opføre sig ordentligt, så var der sku nok ikke alt det bøvl.
Vi betaler en formue til sprogundervisning, som tydeligvis ikke hjælper til bedre sprogforståelse. Og præcis det har jeg arbejdet med i mange år, og set dovne elever, der ikke gider møde op, fordi de lider af alle mulige sigøjnersygdomme.
Og sådan er det altså! Jeg har udført 500+ af sådanne samtaler, og set hvordan de hellere vil hænge i deres onkels døgnkiosk, end at integrere sig.
Jeg har så også set det modsatte, men det er fanme sjældent.
#99 hey now 18 år siden
Du snakker meget om 'dem' og 'os', som om udlændinge er en helt udifinerbar størrelse, som ikke kan integreres. Jeg kan virkelig ikke se at problemer med integration kan løses ved at skærpe den i forvejen helt sort/hvide politik, som regeringen/DF fører på det felt. Desuden synes jeg det er sørgeligt at et parti som DF kan få så mange stemmer, når de reelt kun har to-tre mærkesager. Selvfølgelig er ældrepleje og indvandredebatten relevant, men ting som klima, Irak/Afghanistan og folkeskolen(DK's fremtid) f.eks, var måske lidt mere interessante at hive fat i.. Jeg mener virkelig at Pia K og DF har en særdeles fordummende indvirkning på dansk politik.
#100 davenport 18 år siden
Jeg arbejdede med kontanthjælpsmodtagere og førtidspensionssøgende. Og de er gennemgående for "syge" til at yde noget som helst, mest fordi de ikke gider, når det hele bliver serveret på et sølvfad.
Du skulle have set hvor mange, der pludselig var i stand til at arbejde, da vi indførte den nye lovgivning med optjening af arbejdstimer. Så gjorde det ikke så ondt længere, og der blev svedt noget dovensved ud.
Det er en førstehåndsbetragtning, som jeg kan dele med ca. 80 kolleger hvor jeg arbejdede, så det er altså ikke noget jeg bare finder på for at være på tværs.
Jeg velkommer i øvrigt dem der gider at integrere sig, og ikke laver ballade. Jeg køber også pizza og kinamad og frugt og grønt, eller snakker med konsulenter, der ikke nødvendigvis hedder Jens Hansen.
Min søster er iøvrigt fra Indien, og stemmer sku det samme som jeg!