jeg synes reelt også, at det er sørgeligt at SF kan fordoble sit mandattal på, at formanden bliver entertainer i Nattergale klassen. Skal man tale om fordummende, så har Villys valgkamp da været langt længere fra reelle politiske emner end DF. DF forsøgte faktisk at undgå at blive drevet ind i spinnet og muligvis er det det, som har givet dem den fortsatte tilslutning.
Derudover så synes jeg hele denne valgkamp har været en farce over en bred kam, hvor 90% af mulige temaer druknede i velfærdsmoradset. Derudover har vore public service kanaler, virkelig vist deres upartiskhed når det kommer til at belyse sager omhandlende de respektive partier. Vestager og Thorning fik med fløjshandsken og Pia blev behandlet svinsk af en kælling, som direkte misinformerede Pia i et interview, for at udstille hende. Dette slog tilbage som en boomerang. Igen er jeg ikke imponeret over vore nyhedsmediers upartiskhed!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#98 Sprogundervisning, - har du set hvordan det foregår til sådan nogen? Det er så latterligt, at du tror det et er løgn (tingene har måske ændret sig siden dengang). Måden man skal gøre det på, er at sende de udlændinge der har problemer med sproget, ud til pladser hvor der kun arbejder dansker. På den måde er man nødt til, at lære det danske sprog. Sådan er det sket for både min far og mor, og de klarer sig glimrende i samfundet. Kan huske at der var en landmand, der søgte medarbejdere. På det tidspunkt kunne min far kun snakke engelsk og moderssproget, men han tog chancen alligevel. Efter et stykke tid begyndte han, at snakke bedre og bedre dansk.
Snakken om asyl center, det kan jeg da også svarer på. Da jeg selv har boet i sådan en i tre år. Jeg har set mange mennesker rundt omkring mig i de centre går ned. Vi var 7 mennesker der boede i 10m^2 i næsten 2år. Dem der går ud over i de centre, er helt klart børnene. Hvis landet ikke er interreseret i at bibeholde flygtninge, så send dem til et land som ønsker det. Man skal ikke lege med folks liv, som sådan.
Det der "reddede" os dengang var de frivillige danskere som tilbød os nogen jobs, og gjorde en forskel. Den dag i dag er jeg stadigvæk meget taknemmelig for det de har gjort for os. Vi har stadigvæk bibeholdt kontakten, efter mange år.
Det er syndt at DF har så meget, at sige i politik i nutidens Danmark. Gør bestemt ikke situationen bedre for de indvandrer/flygtninge som er godt integreret og prøver at på være en del af samfundet.
Nu ved jeg at du er fra Balkan, Sanjo, og i er virkeligt et folk, der ikke har haft det let. De værste historier jeg hørte i min tid som socialrådgiver, var fra den krig, og jeg tager hatten af, for at du har klaret den så godt som du har. Det var virkeligt uhyggeligt og et sort kapitel i Europas historie. Min observation er ikke specielt rettet mod bosniere, selvom der er mange syge kvinder blandt, som ikke er specielt interesserede i at komme videre. (Hvilket er forståeligt, da de er utroligt traumatiseret!) (Det har vi vidst vendt på et tideligere tidspunkt?) Jeg har intet i mod asylansøgere. Det jeg har noget i mod, er der i mod dem der ikke ØNSKER integrationen, og vil leve som de altid har gjort. Det kan man jo ikke i et nyt land, hvor forholdene er anderledes. Nu skal vi heller ikke få mig til at lyde som Johnny Hansen, for det er slet ikke det jeg vil.
I Kolding har vi en meget stor (og dyr!) sprogskole, som yder et meget dygtigt arbejde. Det koster 30.000 i måneden at have en indvandrer på sprogkursus, hvilket jeg ved, da jeg har godkendt 1000 bevillinger. Til den pris (både til kroner/ører og samfundet) synes jeg godt man kan gøre en indsats, så integrationen virker. Er det helt forkert at synes det? Det er trods alt skattekroner, som i alle betaler til. Så må man da forvente at eleverne følger med? Det er vel i alles bedste interesse?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Tak for de saglige svar Davenport, det synes jeg ikke tit man ser fra DF-vælgernes side. Er enig med dig i, at de indvandrere der gerne vil integreres og arbejde, lære dansk osv skal hjælpes alt det de kan. Men vil stadig gerne vide om du synes DF's synspunkter seriøst afspejler virkeligheden. Mange af de udmeldinger partiets topfolk kommer med er jo ikke andet end racistiske tåbeligheder, der ikke har noget hold i virkeligheden? Synes du DF er et parti der varetager nogle af de emner jeg nævner i sidste indlæg? For det eneste jeg synes man hører fra DF's side er, at de vil holde Anders Fogh i ørene mht. en stram udlændingepolitik og synes altså ærlig talt (som tidligere nævnt) at det virker tåbeligt, næsten kun at snakke om dette i en valgkamp.
Jamen, jeg synes vi skal have en stram udlændingepolitik. Men det er jo ikke i mod dem der bare er en del af vores naturlige samfund. Som sagt, så er det dem der undrager sig og laver ballade. Og dem synes jeg tilgengæld vi skal være hårde overfor. Jeg kan ikke acceptere klovne i BMVer, der kører ud og voldtager og røver. Det kan jeg ikke forestille mig nogen gør. Nu lyder det selvfølgelig unuanceret at kæmme alle på den måde, men jeg synes statistikkerne taler for det. Det er altid en indvandrer der gør noget lort. Bare tag den sag med hende der var indespærret i 9 dage, og blev tortureret pga. noget religionsting. Selvfølgelig gør danskere også ugerninger, men jeg synes altid man hører om "en etnisk dansker" i nyhederne, og man tænker "ja, selvfølgelig!" Om det så er en FoxNewseffekt skal jeg ikke kunne sige, men jeg kan givetvis kun aggere ud fra hvad jeg hører. Og derfor stemmer jeg som jeg gør. Men også for DFs syn på at tage vare på de svage og påtage sig en strammere politik indenfor retsområdet. Håber det er svar nok, ellers uddyber jeg gerne?
Du høre ikke altid om en "etnisk dansker" - for det er en "oprindeligt dansker". Det du høre tit om (og det gør man) er anden generationsinvandrere, og danskere med anden etnisk baggrund.
#107 - Du brugte udtrykket "etnisk dansker" i indlæg #105. Det hedder det ikke. En "etnisk dansker" er blot en ganske almindelig dansker. Hvis det er en indvandrer, 2. generations indvandrer eller lignende, hedder det "dansker med anden etnisk baggrund". Get it?
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Jeg kunne komme på andre ord, men det vil jeg ikke ind på.. Synes "etnisk dansker" er ok i mit vokabularium, og pointen når jo frem uanset hvad.. Vi ved jo godt hvad vi snakker om, ik?
#101 filmz-Bruce 18 år siden
Derudover så synes jeg hele denne valgkamp har været en farce over en bred kam, hvor 90% af mulige temaer druknede i velfærdsmoradset. Derudover har vore public service kanaler, virkelig vist deres upartiskhed når det kommer til at belyse sager omhandlende de respektive partier. Vestager og Thorning fik med fløjshandsken og Pia blev behandlet svinsk af en kælling, som direkte misinformerede Pia i et interview, for at udstille hende. Dette slog tilbage som en boomerang. Igen er jeg ikke imponeret over vore nyhedsmediers upartiskhed!
#102 filmz-sanjo 18 år siden
Sprogundervisning, - har du set hvordan det foregår til sådan nogen? Det er så latterligt, at du tror det et er løgn (tingene har måske ændret sig siden dengang). Måden man skal gøre det på, er at sende de udlændinge der har problemer med sproget, ud til pladser hvor der kun arbejder dansker. På den måde er man nødt til, at lære det danske sprog. Sådan er det sket for både min far og mor, og de klarer sig glimrende i samfundet. Kan huske at der var en landmand, der søgte medarbejdere. På det tidspunkt kunne min far kun snakke engelsk og moderssproget, men han tog chancen alligevel. Efter et stykke tid begyndte han, at snakke bedre og bedre dansk.
Snakken om asyl center, det kan jeg da også svarer på. Da jeg selv har boet i sådan en i tre år. Jeg har set mange mennesker rundt omkring mig i de centre går ned. Vi var 7 mennesker der boede i 10m^2 i næsten 2år. Dem der går ud over i de centre, er helt klart børnene. Hvis landet ikke er interreseret i at bibeholde flygtninge, så send dem til et land som ønsker det. Man skal ikke lege med folks liv, som sådan.
Det der "reddede" os dengang var de frivillige danskere som tilbød os nogen jobs, og gjorde en forskel. Den dag i dag er jeg stadigvæk meget taknemmelig for det de har gjort for os. Vi har stadigvæk bibeholdt kontakten, efter mange år.
Det er syndt at DF har så meget, at sige i politik i nutidens Danmark. Gør bestemt ikke situationen bedre for de indvandrer/flygtninge som er godt integreret og prøver at på være en del af samfundet.
#103 davenport 18 år siden
De værste historier jeg hørte i min tid som socialrådgiver, var fra den krig, og jeg tager hatten af, for at du har klaret den så godt som du har. Det var virkeligt uhyggeligt og et sort kapitel i Europas historie.
Min observation er ikke specielt rettet mod bosniere, selvom der er mange syge kvinder blandt, som ikke er specielt interesserede i at komme videre. (Hvilket er forståeligt, da de er utroligt traumatiseret!) (Det har vi vidst vendt på et tideligere tidspunkt?)
Jeg har intet i mod asylansøgere.
Det jeg har noget i mod, er der i mod dem der ikke ØNSKER integrationen, og vil leve som de altid har gjort. Det kan man jo ikke i et nyt land, hvor forholdene er anderledes.
Nu skal vi heller ikke få mig til at lyde som Johnny Hansen, for det er slet ikke det jeg vil.
I Kolding har vi en meget stor (og dyr!) sprogskole, som yder et meget dygtigt arbejde. Det koster 30.000 i måneden at have en indvandrer på sprogkursus, hvilket jeg ved, da jeg har godkendt 1000 bevillinger.
Til den pris (både til kroner/ører og samfundet) synes jeg godt man kan gøre en indsats, så integrationen virker.
Er det helt forkert at synes det? Det er trods alt skattekroner, som i alle betaler til. Så må man da forvente at eleverne følger med? Det er vel i alles bedste interesse?
#104 hey now 18 år siden
#105 davenport 18 år siden
Som sagt, så er det dem der undrager sig og laver ballade. Og dem synes jeg tilgengæld vi skal være hårde overfor. Jeg kan ikke acceptere klovne i BMVer, der kører ud og voldtager og røver. Det kan jeg ikke forestille mig nogen gør. Nu lyder det selvfølgelig unuanceret at kæmme alle på den måde, men jeg synes statistikkerne taler for det.
Det er altid en indvandrer der gør noget lort. Bare tag den sag med hende der var indespærret i 9 dage, og blev tortureret pga. noget religionsting.
Selvfølgelig gør danskere også ugerninger, men jeg synes altid man hører om "en etnisk dansker" i nyhederne, og man tænker "ja, selvfølgelig!"
Om det så er en FoxNewseffekt skal jeg ikke kunne sige, men jeg kan givetvis kun aggere ud fra hvad jeg hører.
Og derfor stemmer jeg som jeg gør.
Men også for DFs syn på at tage vare på de svage og påtage sig en strammere politik indenfor retsområdet.
Håber det er svar nok, ellers uddyber jeg gerne?
#106 Patriarch 18 år siden
Du høre ikke altid om en "etnisk dansker" - for det er en "oprindeligt dansker". Det du høre tit om (og det gør man) er anden generationsinvandrere, og danskere med anden etnisk baggrund.
:)
#107 davenport 18 år siden
#108 Bony 18 år siden
#109 davenport 18 år siden
Vi ved jo godt hvad vi snakker om, ik?
#110 Patriarch 18 år siden