Gravatar

#21 filmz-Bruce 18 år siden

Hvis man kan huske 80'erne med kartoffelkure etc. som var affødt af en kolossal gældssætning, så har man ikke lyst til den slags igen. Vi har i 35 år betalt en kolossal mængder milliarder i renter pga. det morads.

Udlandsgælden røg af fløjten i 2006 og de årlige store overskud på statsfinanserne bruges til at nedbringe Danmarks statsgæld, som var på 328 milliarder DKK i slutningen af 2006, en reduktion med 90 mia. DKK på et år. 1. april 2007 var hele den offentlige sektors nettogæld faldet til 12 milliarder DKK, et fald på 33 milliarder DKK på tre måneder, et tal, der antyder et stort overskud på de offentlige finanser for hele året.

Hvor meget velfærd kan Danmark ekstra få om året, når gælden er ude af verden, når vi ikke skal betale et to cifret milliardbeløb i renter hvert år?

Nogle vil forvalte, andre vil formøble!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#22 DarkLight 18 år siden

Naser har virkelig ikke udnyttet sin forøgede skærmtid særlig godt. Jeg havde nærmest mere respekt for ham tidligere.

Fogh nægter jeg at stemme på. I debatprogrammer er han rigtig god til at love "nedsætning af udvalg" og så finder vi ud af dit og dat EFTER valget. Sådan spiller klaveret altså ikke.

Pia er nok den eneste som kan gøre mig fysisk syg at se og høre på. Har partiet overhovedet andet end et hadsk underlændingepolitik? Nååå, jo. Hun ville jo have morgensang i skolerne. Jamen Hurra, Pia. Nu kører der da virkeligt!
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#23 DarkLight 18 år siden

#21, på bekostning af blandt andet afskaffelse af hjælp til forældre med spædbørnsdød. Jamen, jeg kan da godt se det er vigtige at gælden kommer væk.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#24 davenport 18 år siden

Jeg kan sku godt huske 80erne, der betød meget for min familie, så jeg giver dig helt ret, Bruce.
Vi skal ikke have den slags igen.
Det er tit derfor folk forbinder V-K med noget negativt, og økonomisk stramt, fordi de er S´s skraldemænd.
Disse folk tænker ikke på, at de røde partier bare bruger løs, og ikke fremtidssikrer samfundet, som jeg synes er tydeligt at V-K gør.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#25 wiseguy 18 år siden

Jeg stemmer på de Konservative senere i dag.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#26 filmz-Bruce 18 år siden

Jeg vil på ingen måde sige, at alt denne regeringen har gjort er godt. Hvis man tror, man får 100% nirvana, når ens foretrukne parti ryger ved roret, så er man godt naiv. Der er meget jeg ville gøre anderledes og ting jeg ville lave om, som denne regeringen har stået for og der er ligeså mange skrækeksempler ved regeringen Nyrup, som vil kunne trækkes frem af hatten.

Det rykker bare ikke ved, at OECD i deres rapport om Danmark sagde:

Ulighed set ud fra et livsindkomstperspektiv fik i 2005 OECD til at fremføre om Danmark: “There is virtually no poverty when considered over a full lifetime”.

Rapport

Hvis jeg skulle overbevises og stemme ud fra enkeltsager, så kunne jeg ligeså godt stemme blank. Men det er en kendsgerning, at Nyrup havde planlagt at lade de offentlige budgetter stige med 17 mia. mellem 2001-2007. Under Fogh steg de dobbelt så meget.

Havde Socialdemokraterne siddet ved roret i de sidste 6 år, havde de frydet sig over mange af de resultater, som var kommet i hus, bl.a. aftaler med fagforeningerne. Det er bare ikke sjovt, at se en borgerlig regering være bedre til arbejdet. Derfor er kritikken langt hen ad vejen ret, rimelig skinger, med mindre man ville have lynchet Nyrup, havde han været statsminister.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#27 filmz-yoshimura 18 år siden

#23 Pointen er jo netop at ved at skære i nogle (indrømmet: væsentlige) udgifter, så vil man inden for en overskuelig årrække være i stand til at skille sig af med vores gæld, og derefter vil der måske blive plads til dobbelt så meget hjælp til "forældre med spædbarnsdød" og mange andre gode sager, som givetvis bør støttes.

Overvej lige, hvor mange mia vi ville have til velfærd, hvis der ikke var en gæld, der skulle betales af på!

SÅ kan vi da virkelig købe hele verden :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#28 filmz-Kadann 18 år siden

Jamen, jeg tror lige jeg skal have et par gode øl med hjem og hygge mig i aften med lidt valg.

SF bliver det herfra, men jeg er også blevet lidt "lyserød" på mine gamle dage. Før i tiden stemte jeg Ø.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#29 filmz-mrhands 18 år siden

Venstre herfra. VKO igen, please!
Gravatar

#30 DarkLight 18 år siden

#26,
enig. Man kommer aldrig til at være total enig med et parti på alle dens punkter. Derfor må man vel først afgøre hvilke sager der er vigtige for en.

#27,
Det kan da ikke passe at vi skal sparer på sådan noget nu, for så at give det tilbage senere. Giver jo ingen mening. Der må kunne findes et rimelig kompromis, uden at det går ud over gruppen som bestemt ikke har fortjent det. I den sammenhæng, betyder et par år så, så meget?

Skriv ny kommentar: