Desuden er det samme mønster gældende for de fleste kreationistiske fortalere - altså det med strømænd. Specielt når kreationismen forsøges funderet i videnskab og ikke et mere filosofiske/teologiske udgangspunkter. Hovind udmærker sig bare ved at være bevisligt fuld af løgn, og fuldstændig skruppelløs.
... så de andre er også "fulde af løgn", men det finder du dig i, fordi det ikke er "bevisligt" ;D
Patriarch (11) skrev:
Manden er tosset... men ok, det er jeg nok også da jeg har set alt hans matriale og hans debatter... Know your enemy er den undskyldning jeg bruger ;D
Tja, jeg troede måske lidt bedre om dig ;) Det svarer vel til, hvis jeg plukker de dummeste og mest uduelige darwinister ud, modargumenterer dem og gennem sådan en proces finder en eller anden bekræftelse af, at jeg helt klart har ret. :P Hvis man virkelig søger sandheden, så opsøger man vel også dem, der kan udfordre en mest.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Men for lige at give et seriøst svar. Som jeg skrev i mit andet indlæg så er det netop Hovind som mange tager for gode varer. Når jeg debatterer kreationister så er det ofte hans argumenter jeg hører gengivet. For det andet må du endelig ikke tror at jeg begrænser mig til Hovind.
I øvrigt er det da en positiv ting at jeg, modsat mange kreationister, rent faktisk sætter mig ind den anden side, læser primærkilderne, og ikke blot læser mine meningsfælders karikaturer af deres synspunkter.
Selvfølgelig er det en rigtig god ide at sætte sig ind i hvad modparten mener, af samme grund var jeg til et fordrag med Leif Asmark fra www.intelligentdesign.dk
Her blev det dog lynhurtigt tydeligt at han netop ikke havde sat sig ind evolution, selvom han skulle have beskæftiget sig med dette emne i mange år...
Dette fik også nærmest fatale følger for hans foredrag som han insisterede på at de skulle være (altså at man ikke måtte afbryde ham), da halvdelen af salen var fyldt op med biologer fra Århus universitet :)
Det fik nærmest salen til at eksplodere da han fremviste Haeckel's foster tegninger og påstod at de blev brugt idag på universitet... (en direkte løgn) http://en.wikipedia.org/wiki/Recapitulation_theory Og selvfølgelig igen da han begyndte at plapre om irreducibel kompleksitet og musefælder, som kreationister jo elsker at tale om :)
haha, ja, det er fucked up. Det er lidt sørgeligt... men ok.. modigt at holde foredrag foran biologer fra AU :D
I øvrigt er irreducibel kompleksitet i det mindste et hædeligt forsøg på at lave en hypotese for design og kreationisme. Det er bare skidt at de ikke erkender når der ikke er noget at komme efter, og alle deres eksempler er skudt ned. Det var en interessant idé i udgangspunktet, men ikke så interessant ved nærmere eftersyn.
Kom da i sving med, at producere nogle videoer fra "den anden side".
Jeg er professionel klipper og har rådighed over alt det udstyr der skal til, for at producere en troværdig video, måske endda en lille film - hvis du har materiale til det.
Ja. Jeg har bare ikke udstyret til det nemt at gøre det, eller tiden til at forfatte hvad jeg skal sige så jeg kommer ordenligt omkring det - for ikke at nævne tiden det tager at researche ting ordenligt (et problem han ikke har). Jeg startede på én af hans første videoer, men havde kommentarer til det hele :D Så hvert minut han bruger kunne blive til et 10min svar :)
I første omgang er det vel et spørgsmål om at afkræve ham det svar som han nægtede at give i kommentarene. I første omgang handler det jo om at udstille ham som den svindler han er. Jeg skal gerne hjælpe dig teknisk, selvom der jo desværre er lidt luft imellem os :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#11 Patriarch 15 år siden
#12 Riqon 15 år siden
... så de andre er også "fulde af løgn", men det finder du dig i, fordi det ikke er "bevisligt" ;D
Tja, jeg troede måske lidt bedre om dig ;) Det svarer vel til, hvis jeg plukker de dummeste og mest uduelige darwinister ud, modargumenterer dem og gennem sådan en proces finder en eller anden bekræftelse af, at jeg helt klart har ret. :P
Hvis man virkelig søger sandheden, så opsøger man vel også dem, der kan udfordre en mest.
#13 Patriarch 15 år siden
Men for lige at give et seriøst svar. Som jeg skrev i mit andet indlæg så er det netop Hovind som mange tager for gode varer. Når jeg debatterer kreationister så er det ofte hans argumenter jeg hører gengivet. For det andet må du endelig ikke tror at jeg begrænser mig til Hovind.
I øvrigt er det da en positiv ting at jeg, modsat mange kreationister, rent faktisk sætter mig ind den anden side, læser primærkilderne, og ikke blot læser mine meningsfælders karikaturer af deres synspunkter.
#14 Moog 15 år siden
Selvfølgelig er det en rigtig god ide at sætte sig ind i hvad modparten mener, af samme grund var jeg til et fordrag med Leif Asmark fra www.intelligentdesign.dk
Her blev det dog lynhurtigt tydeligt at han netop ikke havde sat sig ind evolution, selvom han skulle have beskæftiget sig med dette emne i mange år...
Dette fik også nærmest fatale følger for hans foredrag som han insisterede på at de skulle være (altså at man ikke måtte afbryde ham), da halvdelen af salen var fyldt op med biologer fra Århus universitet :)
Det fik nærmest salen til at eksplodere da han fremviste Haeckel's foster tegninger og påstod at de blev brugt idag på universitet... (en direkte løgn) http://en.wikipedia.org/wiki/Recapitulation_theory
Og selvfølgelig igen da han begyndte at plapre om irreducibel kompleksitet og musefælder, som kreationister jo elsker at tale om :)
#15 Patriarch 15 år siden
I øvrigt er irreducibel kompleksitet i det mindste et hædeligt forsøg på at lave en hypotese for design og kreationisme. Det er bare skidt at de ikke erkender når der ikke er noget at komme efter, og alle deres eksempler er skudt ned. Det var en interessant idé i udgangspunktet, men ikke så interessant ved nærmere eftersyn.
#16 b e c h 15 år siden
@Partiarch
Kom da i sving med, at producere nogle videoer fra "den anden side".
Jeg er professionel klipper og har rådighed over alt det udstyr der skal til, for at producere en troværdig video, måske endda en lille film - hvis du har materiale til det.
Jeg ofrer gerne nogle timer i evolutionens navn.
#17 gi-jones 15 år siden
#18 Patriarch 15 år siden
Ja. Jeg har bare ikke udstyret til det nemt at gøre det, eller tiden til at forfatte hvad jeg skal sige så jeg kommer ordenligt omkring det - for ikke at nævne tiden det tager at researche ting ordenligt (et problem han ikke har). Jeg startede på én af hans første videoer, men havde kommentarer til det hele :D Så hvert minut han bruger kunne blive til et 10min svar :)
#19 gi-jones 15 år siden
#20 evermind 15 år siden