Så vil jeg sparke gang i tråd #3. Denne gang i anledning af at nogle celebre kreationister har fået en ”god” idé. De har lavet en udgave af Darwins On the Origins of Species med et 50 siders forord skrevet af dem selv. Denne udgave kan nu købes på Amazon og 1000 eksemplarer vil blive givet væk her en af dagene.
Prøv selv at se denne reklame for bogen. Kan i forestille jer en mere flabet, uredeligt uhæderligt, uærligt og ulækker måde at omvende folk?
Ja, Mr. Pharyngula, PZ Myers, har også været ude med riven. Hvad fanden har Hitler, Darwins holdninger om kvinder og Gud og livets opståen med evolution at gøre? Det er ikke bare til grin, det er så ignorant, skræmmende og flabet, at det gør mig vred.
Nej jeg så det ikke. Det er ikke klart for mig hvad han mener helt nøjagtigt eller om han er seriøs. Men jeg har hørt andre sige at "det ikke er meningen" og at Gud sabotere det. Det kan ikke overraske at jeg synes den slags er lidt fjollet :)
Vidste du i øvrigt at en af de ting CERN skal er at prøve at bekræfte om her er andre dimentioner end de tre vi opfatter? Det er et interessant indspark i vores snak om dimenstioner, og multiverses. Spændende tider!
Har du i øvrigt set videoen i #7? Gør den indtryk på nogen måde? Jeg synes selv det er en ret overbevisende præsentation, og det er beyond me hvis den ikke rykker noget for en tvivler :)
#9 - Tjek interviewet med ham (videoen), det giver måske lidt mere klarhed.
Nu gav jeg jo Jerry Coyne en god time af mit liv til at "bashe creationists" (og give dem fingeren) foran sine venner, og jeg er mindst lige så overvældet over, at præsentationer fra modsat side ikke gør større indtryk, f.eks. når der tales om proteinernes specifikke funktioner og sandsynlighedsberegningerne (læs mere her). Jeg synes egentlig, at folk på begge sider har gode argumenter, selv den stakkels ukarismatiske fyr i #6, der forsøger at verbalisere, hvad andre har sagt langt bedre (men alligevel er det ham, du giver din opmærksomhed og peger fingre af her på filmz).
The only way to beat a troll is to not play their game.
#1 Patriarch 15 år siden
Prøv selv at se denne reklame for bogen. Kan i forestille jer en mere flabet, uredeligt uhæderligt, uærligt og ulækker måde at omvende folk?
Heldigvis er der nogle folk der har reageret:
Den fabelagtige Thunderf00t
Den skønne og sjove ZOMGitsCriss
#2 natterjack 15 år siden
#3 inflector 15 år siden
#4 inflector 15 år siden
#5 Patriarch 15 år siden
Ja ikke? Jeg synes bare også i skulle have lov at se videoen det hele handler om i sin fulde, modbydelige herlighed. :)
#6 Patriarch 15 år siden
:D
#7 Patriarch 15 år siden
Viola....
#8 Riqon 15 år siden
http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2009/11/20/173500.... :)
#9 Patriarch 15 år siden
Vidste du i øvrigt at en af de ting CERN skal er at prøve at bekræfte om her er andre dimentioner end de tre vi opfatter? Det er et interessant indspark i vores snak om dimenstioner, og multiverses. Spændende tider!
Har du i øvrigt set videoen i #7? Gør den indtryk på nogen måde? Jeg synes selv det er en ret overbevisende præsentation, og det er beyond me hvis den ikke rykker noget for en tvivler :)
#10 Riqon 15 år siden
Nu gav jeg jo Jerry Coyne en god time af mit liv til at "bashe creationists" (og give dem fingeren) foran sine venner, og jeg er mindst lige så overvældet over, at præsentationer fra modsat side ikke gør større indtryk, f.eks. når der tales om proteinernes specifikke funktioner og sandsynlighedsberegningerne (læs mere her). Jeg synes egentlig, at folk på begge sider har gode argumenter, selv den stakkels ukarismatiske fyr i #6, der forsøger at verbalisere, hvad andre har sagt langt bedre (men alligevel er det ham, du giver din opmærksomhed og peger fingre af her på filmz).