Gravatar

#1 natterjack 14 år siden

Jeg fandt endelig en grund til at starte et nyt emne. :) Jeg havde en ret interessant oplevelse i går. Jeg sad og lyttede til en amerikansk radioudsendelse med en creationist (David Van Koevering) via Skype og pludselig siger værten, "Okay, the next caller, 'fookhar', could you identify yourself?" ('fookhar' er mit brugernavn derinde) og pludselig var jeg i radioen. :S David havde talt en del om "the anthropic principle" (The cosmos is fine-tuned to permit human life. If any of several fundamental constants were only slightly different, life would be impossible.), og det sad jeg tilfældigvis og læste om på TalkOrigins.net, så jeg fik fremstammet nogle argumenter (og fik også i min forvirring blandet et par pointer sammen til sidst). Han svarede ikke rigtigt på mine pointer, men begyndte i stedet at tale om, at vi kun kan se en meget lille del af universet og noget med en nærdødsoplevelse, men det var stadig en ret interessant oplevelse. :)

Lydklippet kan høres her: http://fookhar.dk/wp-content/fookhar_radioshow.mp3
Gravatar

#2 Skeloboy 14 år siden

#1 - apropos næroplevelser, så har tjekkiske forskere måske fundet årsagen til, at man ser hvidt lys og at personer kan fortælle den samme historie: det er simpelthen CO2-niveauet i blodet, der stiger kraftigt.
Gravatar

#3 natterjack 14 år siden

Suk, hvor er det trist at læse det her interview: http://politiken.dk/kultur/film/article929799.ece

EDIT: Det er måske knap så relevant ift. emnets titel.
Gravatar

#4 filmz-Bruce 14 år siden

#3 If a blind person leads a blind person, both will fall into a pit!

Han er i sandhed blind!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 Moog 14 år siden

#3 Han bliver ved at med snakke om Islam som en fredelig samtale religion, men den måde han taler på har en konstant, slet skjult, truende stemning...
Eksempelvis her:

Artikel skrev:
Nej. Vi accepterer det overhovedet ikke. Men jeg er nødt til at tro på, at I kan forstå vores holdning og vores måde at se tingene på, så I ikke gentager det i fremtiden. I er nødt til at spørge jer selv: Hvorfor have det her opgør med en milliard muslimer rundt om i verden. Hvorfor gøre det? Vil I vinde eller tabe på det.

og

Artikel skrev:
Ja, de kan sige, hvad de vil. Men vil man kritisere islam, må man argumentere for det. Og man må være meget varsom...

En anden ting jeg faldt over i artiklen:

Artikel skrev:
Jeg ved godt, at man i Vesten har diskuteret religion i mange år. Men for os i Mellemøsten er religion et privat, helligt og urørligt sted.

Privat? Det er nok det sidste det overhovedet er! Der går jo næsten ikke en dag hvor man ikke hører fra en eller anden Imam, muslimsk organisation eller anden religiøs interessegruppe omkring alt fra love i andre lande, til politik i deres eget land.
Gravatar

#6 filmz-Bruce 14 år siden

#5 Men for os i Mellemøsten er religion et privat, helligt og urørligt sted.

Ja det har det også været for os, men nu er vi ligesom kommet over middelalderen, men vi respekterer da, at I stadig står midt i den, men vi har for det første ikke til hensigt at vende tilbage dertil og for det andet, så vil vi til hver en tid bruge ytringsfriheden (et begreb I måske vil lære at kende selv, skulle I komme forbi middelalderen) til at kritisere menneskeretskrænkende forhold, vi selv forlængst har afskrevet, fordi vi kom frem til, at de netop var ... menneskeretskrænkende.

Hvorfor have det her opgør med en milliard muslimer rundt om i verden. Hvorfor gøre det? Vil I vinde eller tabe på det.

Hvorfor? Fordi de værdier islam indtil dato har formået at promovere, ikke fungerer indenfor rammerne af et sekulært system, hvor individets rettigheder er ukrænkelige. Historien viser, at vi taber på det, hvis vi ikke tager kampen op, hver gang en ny totalitær isme dukker op og historien viser, at det gode altid knepper det totalitære i røven til sidst. Uanset hvor uoverkommelig opgaven skulle være, så er det bare at gå igang.

Det er muligt du tror du ligner en intellektuel filmskaber med gråt langt hår, men faktisk er du blot en eksponent og lejesvend for ufatteligt intolerante kræfter.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 Patriarch 14 år siden

Jeg er lige blevet informeret om at der i Den Sorte Diamant er ateistisk konference denne weekend hvor bl.a. Richard Dawkins skal tale i morgen.

ARG! Jeg har knap penge eller tid til det - men fuck jeg er bange for at jeg fortryder til evig tid hvis ikke jeg omrokerer weekenden for at kunne deltage. Shit.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#8 Zabriskie 14 år siden

#1 - Marcus?
Le temps détruit tout
Gravatar

#9 natterjack 14 år siden

#7 JA! Jeg læser til eksamen. :(

#8 - Søren Peter? :-O
Gravatar

#10 Patriarch 14 år siden

Til dem som ikke ved det og som det evt. måtte interessere: Christopher Hitchens har fået strubekræft (en kræftform med meget dårlige udsigter).
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: