Gravatar

#41 filmz-vassago 21 år siden

#39:

Hvis jeg ikke husker helt forkert, så bliver der i filmen forklaret (eller måske i Tim Burton bogen), at den/det der kommer først ind, kommer sidst ud. Først ryger aben igennem, så ryger Leo igennem, og så 'moderskibet' - omvendt så er det først 'moderskibet' der lander på planeten, så Leo og til sidst aben Pericles.

Det forklarer også hvorfor Jorden ser ud som den gør. Alt hvad der forlader 'abernes planet' efter Leo, vil ramme Jorden før ham. Problemet er bare at de ikke har noget at forlade planeten i - plothole.

At Jorden ikke har ændret sig giver heller ikke nogen mening, hvilket er ret latterligt. Hvis Thades hader mennesker så meget, ville han så beholde hele det 'look'. Der er jo ikke nogen forskel. Selv politiuniformerne og logoer er ens. Og hvordan er det lige lykkedes for ham at overtage jorden...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#42 Hive 21 år siden

Jo mere jeg tænker over slutningen, jo mindre mening giver den. Føj for noget makværk!
Gravatar

#43 filmz-WSTE_M 21 år siden

dvs. konklusiionen er at der er ingen forklaring...
Filmens slutning giver blot ikke mening, ligesom de talende mennesker, der jo var det store omdrejningspunkt i den første film.

Den nye film er bedre lavet med vore nymoderne tekologiske tingeltang, men det har ikke resulteret i større "filmkunst" som nogen ville kalde det.
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout,
descend on us all this day, and for evermore.
Gravatar

#44 LaPPe 21 år siden

Jeg kan langt bedre lide den originale filmatisering, hvor
man til sidst opdager, at han er på jorden langt ude i fremtiden, hvor jorden som vi kender det, er blevetædelagt pga. atom-krig.

Slutningen, hvor han finder Frihedsgudinden er perfekt som den er,

og Tim Burtons slutning er efter min mening elendig i forhold til den originale.
Gravatar

#45 lagoni 21 år siden

Det var da godt du lige fortalte hvordan den ender, så behøves de andre ikke engang se filmen :)

Sæt evt en spoileradvarsel/spoilertag på.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#46 filt 21 år siden

Ja, en spoilerwarning, tak! Nu afslørede du lige slutningen! :(
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#47 Ikari 21 år siden

[Spoiler-markering er nu blevet tilføjet til #44]
Gravatar

#48 filt 21 år siden

Kan man så ikke lige få modificeret sin hukommelse, så man glemmer hvad man læste?
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid

#49 21 år siden

For mig er det f.s.v.a. Burtons film fuldkomment sekundært, om slutningen giver mening eller ej. Det afgørende er, at filmen ville være dårlig uanset hvordan den slutter: Den er simpelthen uspændende fra 20 min. inde i filmen og frem! Så er det da fucking ligemeget, hvordan den slutter. Omvendt, havde filmen været spændende/vedkommede, så havde den vel været god, selvom den har en uafklaret slutning. Næ, giv os den gamle abefilm.
Gravatar

#50 chandler75 21 år siden

# 41

Men det er jo så ikke Jorden-Jorden som han vender tilbage til, idet den har to måner... hvad det så betyder ved jeg heller ikke.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: