har lige set den på tv.. og nu det spørgsmål jeg også havde da jeg så den i biografen...
Hvad sker der lige i slutningen? denne gang forsdøgte jeg virkelig at fange hver en detalje for at få en forklaring men altså... wow.... fatter den stadig ikke....
Nogen der ved noget om den, eller kan forklare mig den? for God jeg er godt nok lost .. har forsøgt at finde forkalringer på IMDB, men det hjalp ikke synderligt....
#2 - I know.... dvs... det her er altså bare en total fiasko slutning (ja undskyld men når selv instruktøren ikke ved det så.....) uden forklaring eller mening? eller er det simpelthen op til en selv at mene hvad man mener?
Så vidt jeg ved var det lavet som en hyldest til den oprindelige slutning på Pierre Boulles roman, hvor astronauten mødes af aber, da han vender tilbage. Men jeg har ingen anelse om hvad slutningen skal betyde...
Jeg har indtil i aften undgået filmen - mest pga. alt den negative omtale den har fået - men jeg synes ikke at den er så dårlig som den er blevet gjort til.
Ok, slutningen er lidt intetsigende, men indtil da får vi da severet en udmærket historie, med action, flotte scener, god make-up, osv.
Mht. til filmens slutning, så synes jeg at Johan, som anmeldte DVD'en her på siden, giver en meget plausibel forklaring: http://www.filmz.dk/forum/item/6503/#6
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
På IMDB har de også prøvet at komme med teorier om det. Læs her
Synes at filmen er blevet totalt undervurderet, ved godt nok er den ikke den gamle tro. Men visuelt er den noget pænere end den gamle, den eneste hage ved den er jo, som sagt slutningen. Den gamle film fra '68 vil altid være filmen over, "planet of the apes" :)
#6 Et af problemerne med den forklaring, selvom den virker som den mest fornuftige jeg har hørt, er at planeten han lander på til sidst har to måner, så det kan ikke være jorden? (Læste det i en kommentar på imdb, har ikke tjekket efter selv).
#7 Og du har så også lige gravet et af de fede quotes frem til brug i din signatur, lækkert :)
Jeg synes heller ikke denne er helt godnat, men originalen er mange, mange gange bedre.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
True, har lige skimmet tråden på IMDB igennem. Den detalje har jeg sgu ikke lagt mærke til.
Yes the Boulle novel is borrowed from, and with the exception of Thade's image replacing Lincoln and everywhere else, Burton's ending might have been a nice twist. Having Thade's image makes no sense unless the two planets in the story are actually the same planet, and THAT is clearly not the case (two moons, people?). The writer(s) clearly screwed up. Perhaps Thade's character was used to "illustrate" the irony?
og en anden:
Folks..........The two moons are the clue that Leo is not on Earth!When He leaves the Ape Planet He gets caught up once again in the Magnetic Storm ...Gets catapulted into the future again goes in one big circle and returns once again to the Ape Planet unbeknownst to Him.Centuries into the future where Thade had escaped and led a revolt against the Human/Ape peace treaty not long after Leo had left the planet.Forget the instruments in his pod the Magnetic Storm screws up the compasses and the date gauges!Of course the Apes had duplicated Human Earth history and built replicas of DC and it's historic figures and monuments and made their own versions of what was Human Earth History!The clue is how fast he gets back to what He thinks is Earth!That journey would take much longer in reality.He arrives there so quickly because he never leaves the orbit space of the Ape Planet!
YOU MANIACS. YOU BLEW IT UP. DAMN YOU. GOD DAMN YOU ALL TO HELL.
ahh good old Charlton Heston, eller også bare Homer simpson hehe det også sjovt der hvor han skal fortælle om hvorfor han sku ha lov at komme ud i rummet.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#1 Martindan 21 år siden
Hvad sker der lige i slutningen? denne gang forsdøgte jeg virkelig at fange hver en detalje for at få en forklaring men altså... wow.... fatter den stadig ikke....
Nogen der ved noget om den, eller kan forklare mig den? for God jeg er godt nok lost .. har forsøgt at finde forkalringer på IMDB, men det hjalp ikke synderligt....
Hjælp mig Filmz.dk brødre og søstre
#2 Patriarch 21 år siden
#3 DarkLight 21 år siden
We are all like "WHAT!?"
:D
#4 Martindan 21 år siden
ingen der har en logisk forklaring eller noget...
#5 maniac 21 år siden
#6 chandler75 21 år siden
Ok, slutningen er lidt intetsigende, men indtil da får vi da severet en udmærket historie, med action, flotte scener, god make-up, osv.
Mht. til filmens slutning, så synes jeg at Johan, som anmeldte DVD'en her på siden, giver en meget plausibel forklaring: http://www.filmz.dk/forum/item/6503/#6
#7 filmz-sanjo 21 år siden
Læs her
Synes at filmen er blevet totalt undervurderet, ved godt nok er den ikke den gamle tro. Men visuelt er den noget pænere end den gamle, den eneste hage ved den er jo, som sagt slutningen. Den gamle film fra '68 vil altid være filmen over, "planet of the apes" :)
#8 El vez 21 år siden
#7 Og du har så også lige gravet et af de fede quotes frem til brug i din signatur, lækkert :)
Jeg synes heller ikke denne er helt godnat, men originalen er mange, mange gange bedre.
#9 filmz-sanjo 21 år siden
og en anden:
#10 elwood 21 år siden
ahh good old Charlton Heston, eller også bare Homer simpson hehe det også sjovt der hvor han skal fortælle om hvorfor han sku ha lov at komme ud i rummet.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"