Jeg er helt med på at det ville være at foretrække at se ALT... Jeg siger bare at der er det bedste vidnesbyrd om hvad der skete derinde (noget der har været en del mytedannelse omkring - hvad der skete udenfor har vi jo set - av). Så jeg vil bare sige at der ikke er tale om en redigeret video. Det er ret væsentligt synes jeg. Hvis vi snakkede om en gennemklippet video udgivet 2 uger efter begivenheden ville jeg ogsp være dybt betænkelig.
Og det undrer mig, at folk æder det råt.
Jeg forholder mig kun til hvad vi ser på videoen. Og her er det ret tydligt at alt ville havde foregået i fred og fordragelighed og uden balade hvis asylansøgerne havde fulgt med. Ingen drama what-so-ever.
Husk i øvrigt at indtil igår, åd vi alle råt historien om kamp-klædte betjente, der skræmte de stakkels asylansøgere, mens de stod foran den lidende kristus... Jeg mener denen video er et sundt (parts)indlæg for at nuancere sagen en anelse.
Jeg fatter ikke at der aldrig er nogen, der undrer sig over at vi har med lovovertrædere at gøre, der endda havde fået en ret lang snor. Lov er sku lov, og politiet udfører altså deres arbejde, noget som mange autonome kunne lære lidt af... ! Og det hjælper stadig ikke at smide sig foran en politibil, for så bliver man fjernet, fordi det er ret vigtigt at lige netop den del af samfundet virker. Og det gør den i mine øjne, når en betjent sætter livet på spil, for at vi andre kan ha det godt. Hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, må man stemme når den tid kommer, ellers må man ytre sin mening på en ikke-voldelig vis. Ellers får man på frakken, for i sidste ende ville det jo blive noget anarki, hvor sortklædte goth-unger kunne smide rundt med sten efter forgodtbefindende, fordi de ikke har andet at lave, og tror de støtter en eller anden sag, som de alligevel ikke ved en skid om. Optøjer for optøjernes skyld...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#61 Kan helt sikkert klart købe den tankegang og er helt enig heri ... i en ideel verden. Og man kan sagtens mene, at politiet selvfølgelig bør gå først ... hvad angår det ideelle.
Der er blot meget stærke kræfter, som altid forsøger at få politiet til at se dårlig ud ... dårligere ud, de gange politiet helt klart SER dårlig ud! Det gør man ved at bedrive falsk vidnesbyrd og i den forbindelse ser jeg intet galt i, at politiet begynder at dokumentere deres aktioner, fra start til slut, som vil kunne bruges i tilfælde af, at indholdet af vidnesbyrd varierer. Jeg er sikker på, at det er mennesker med speciale udi medieteknikker, som er med til at gennemse denne slags bevismateriale og jeg kan ikke se, at det skulle være værre med mere video materiale fra en begivenhed end mindre.
Der er jo ingen, forhåbentlig, som vil påstå, at det allerede viste materiale, hvor politiet trækker stave og slår, bliver mindre værd af den grund. Men det videoklip, kan jo ligeså godt være taget ud af kontekst, via redigering, inden det blev offentliggjort. Al materiale af den art, kan siges at være partsindlæg, når det tydeligt er leveret af en af parterne. Men måske bliver sammenhængen lidt mere gennemskuelig, når det ikke kun er den ene part, som er leveringsdygtig i bevismateriale.
Hvis politiet begynder at benytte sig af video optagelser, så helt fint for mig, ligesom jeg håber, at man begynder at bruge det i Superligaen, så vi kan få bugt med alle de irriterende frispark, advarsler og straffespark, som begåes og ikke begåes.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#74 Ja, jeg skal ikke lægge skjul på, at jeg altid har fundet manden knivskarp og så er han jo også blevet klogere med alderen :)
Men hvad han skriver er ikke nogen overraskelse, men vel nærmest ... "sådan er det bare!". Der var heller ingen selvkritik over Guldbrandsens science fiction program, "Den Hemmelige Krig" og den der var, den blev holdt på email "inde i huset", da gamle DR journalist Bent Stückert skrev "vi har en sag der stinker", med henvisning til den citatfusk og manipulation, der var bedrevet i programmet.
Så hr. Pittelkow har ret. Hvis man ikke kan regne med, at TV Avisen og Nyhederne har interesse i at finde frem til sandheden, så er selvdokumentation, da absolut en legitim måde at fremlægge bevismateriale på. Hvorfor skulle kun den ene part, med den politiske agenda at stå i opposition til den nuværende regering og den førte politik, have mulighed for at fremlægge deres partsindlæg, som ligeså vel som politiets, kan være (eller rettere ER i denne situation) redigeret og manipuleret med?
Skal vi gøre det filmrelateret, så er Johnny To's Breaking News en glimrende film om emnet, hvor forbrydere og politi kæmper om, at levere information til befolkningen, som skal styre opinionens holdninger.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#73 Ja, lad os få indført brug af videooptagelser til støtte for dommerne i Superligaen. Men jeg vil gerne sikre mig, at videofotografen ikke er ansat og aflønnet af FCK, inden jeg føler mig helt tryg ved ordningen :-)
There are two types of people that I can't stand in this world. People who are insensitive of other people's culture, and the Dutch
#71 Patriarch 15 år siden
Jeg forholder mig kun til hvad vi ser på videoen. Og her er det ret tydligt at alt ville havde foregået i fred og fordragelighed og uden balade hvis asylansøgerne havde fulgt med. Ingen drama what-so-ever.
Husk i øvrigt at indtil igår, åd vi alle råt historien om kamp-klædte betjente, der skræmte de stakkels asylansøgere, mens de stod foran den lidende kristus... Jeg mener denen video er et sundt (parts)indlæg for at nuancere sagen en anelse.
#72 davenport 15 år siden
Lov er sku lov, og politiet udfører altså deres arbejde, noget som mange autonome kunne lære lidt af... !
Og det hjælper stadig ikke at smide sig foran en politibil, for så bliver man fjernet, fordi det er ret vigtigt at lige netop den del af samfundet virker. Og det gør den i mine øjne, når en betjent sætter livet på spil, for at vi andre kan ha det godt.
Hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, må man stemme når den tid kommer, ellers må man ytre sin mening på en ikke-voldelig vis. Ellers får man på frakken, for i sidste ende ville det jo blive noget anarki, hvor sortklædte goth-unger kunne smide rundt med sten efter forgodtbefindende, fordi de ikke har andet at lave, og tror de støtter en eller anden sag, som de alligevel ikke ved en skid om. Optøjer for optøjernes skyld...
#73 filmz-Bruce 15 år siden
Der er blot meget stærke kræfter, som altid forsøger at få politiet til at se dårlig ud ... dårligere ud, de gange politiet helt klart SER dårlig ud! Det gør man ved at bedrive falsk vidnesbyrd og i den forbindelse ser jeg intet galt i, at politiet begynder at dokumentere deres aktioner, fra start til slut, som vil kunne bruges i tilfælde af, at indholdet af vidnesbyrd varierer. Jeg er sikker på, at det er mennesker med speciale udi medieteknikker, som er med til at gennemse denne slags bevismateriale og jeg kan ikke se, at det skulle være værre med mere video materiale fra en begivenhed end mindre.
Der er jo ingen, forhåbentlig, som vil påstå, at det allerede viste materiale, hvor politiet trækker stave og slår, bliver mindre værd af den grund. Men det videoklip, kan jo ligeså godt være taget ud af kontekst, via redigering, inden det blev offentliggjort. Al materiale af den art, kan siges at være partsindlæg, når det tydeligt er leveret af en af parterne. Men måske bliver sammenhængen lidt mere gennemskuelig, når det ikke kun er den ene part, som er leveringsdygtig i bevismateriale.
Hvis politiet begynder at benytte sig af video optagelser, så helt fint for mig, ligesom jeg håber, at man begynder at bruge det i Superligaen, så vi kan få bugt med alle de irriterende frispark, advarsler og straffespark, som begåes og ikke begåes.
#74 Patriarch 15 år siden
#75 filmz-Bruce 15 år siden
Men hvad han skriver er ikke nogen overraskelse, men vel nærmest ... "sådan er det bare!". Der var heller ingen selvkritik over Guldbrandsens science fiction program, "Den Hemmelige Krig" og den der var, den blev holdt på email "inde i huset", da gamle DR journalist Bent Stückert skrev "vi har en sag der stinker", med henvisning til den citatfusk og manipulation, der var bedrevet i programmet.
Så hr. Pittelkow har ret. Hvis man ikke kan regne med, at TV Avisen og Nyhederne har interesse i at finde frem til sandheden, så er selvdokumentation, da absolut en legitim måde at fremlægge bevismateriale på. Hvorfor skulle kun den ene part, med den politiske agenda at stå i opposition til den nuværende regering og den førte politik, have mulighed for at fremlægge deres partsindlæg, som ligeså vel som politiets, kan være (eller rettere ER i denne situation) redigeret og manipuleret med?
Skal vi gøre det filmrelateret, så er Johnny To's Breaking News en glimrende film om emnet, hvor forbrydere og politi kæmper om, at levere information til befolkningen, som skal styre opinionens holdninger.
#76 filmfan 15 år siden
#77 Patriarch 15 år siden
#78 filmz-Bruce 15 år siden
#79 filmfan 15 år siden
#80 filmz-Bruce 15 år siden
http://www.bt.dk/bttv/clip/4512