en filmproducer? kort og godt hvad laver han/hun? hvis jeg har forstået det rigtig inden på forskellige hjemmesider og bøger så er det bare den person som holder orden i budgettet og sørger for redskaber/kulisser til en film?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Det er forskelligt. I bredeste forstand kan produceren blot være ham der holder pengene så at sige. Men typisk er de langt mere involveret end det, og man kan sige at de i hvert fald sidder øverst på kransekagen. Peter Ålbæk er producer. Han er ofte med til at vælge projekterne helt fra starten, til at udvikle dem løbende og holde snor i alle de personer der er involveret.
Castiel: Hvis du har lyst til at blive involveret i noget low-budget ninja her i Århus så smid mig en PM med noget kontaktinfo. Så skal jeg huske dig til næste projekt :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
indtil videre går det rigtig godt jeg er ca. halvvejs. jeg har indtil videre skrevet om filminstruktør, filmproducer og manuskriptforfatter og jeg tror jeg har lavet en forside, men regner med at tage 2 personer mere idag også den sidste imorgen så jeg kan sætte det hele sammen :)
jeg kunne godt bruge noget hjælp til at finde billeder der på en måde beskriver de forskellige job indenfor. filminstruktør filmproducer manusrkiptforfatter skuespiller filmfotograf filmklipper det kunne være rart hvis i vile prøve, gerne med kendte ;)
Nu vil jeg bare give dig et råd. Da jeg skrev OSO skrev jeg HTX vs. Gymnasium. Jeg opsatte det hvor jeg hele tiden sammenlignede de to uddannelser mod hinanden og hele tiden min egen holdning om hvad der passer bedst til mig. Det er meget vigtigt at du hele tiden drager dine meninger ind i opgaven. Hvis du er interesseret i at se hvordan den kunne opbygges eller har brug for hjælp til når du har skrevet den må du endelig sige til! Fik mit første og eneste 13 tal i den opgave.
#29 hmm det ved jeg ikke rigtig jeg har hørt at det skulle være om vores fremtid sådan har det altid været på den skole, men en jeg kender som går i en anden 10. på efterskole sagde at de skulle skrive om fagforeninger. så jeg tror det er lærerne der vælger hovedemne?
#21 MOVIE1000 15 år siden
hvis jeg har forstået det rigtig inden på forskellige hjemmesider og bøger så er det bare den person som holder orden i budgettet og sørger for redskaber/kulisser til en film?
#22 gi-jones 15 år siden
Castiel: Hvis du har lyst til at blive involveret i noget low-budget ninja her i Århus så smid mig en PM med noget kontaktinfo. Så skal jeg huske dig til næste projekt :)
#23 MOVIE1000 15 år siden
jeg har indtil videre skrevet om filminstruktør, filmproducer og manuskriptforfatter og jeg tror jeg har lavet en forside, men regner med at tage 2 personer mere idag også den sidste imorgen så jeg kan sætte det hele sammen :)
jeg kunne godt bruge noget hjælp til at finde billeder der på en måde beskriver de forskellige job indenfor.
filminstruktør
filmproducer
manusrkiptforfatter
skuespiller
filmfotograf
filmklipper
det kunne være rart hvis i vile prøve, gerne med kendte ;)
#24 davenport 15 år siden
http://www.britannica.com/blogs/wp-content/uploads...
http://pwbeat.publishersweekly.com/blog/wp-content...
http://www.dvinfo.net/forum/attachments/home-away-...
Der var lidt at starte på :)
#25 MOVIE1000 15 år siden
#24 beklager:( men ellers tak for billederne ;)
#26 Wangsgaard 15 år siden
Da jeg skrev OSO skrev jeg HTX vs. Gymnasium. Jeg opsatte det hvor jeg hele tiden sammenlignede de to uddannelser mod hinanden og hele tiden min egen holdning om hvad der passer bedst til mig. Det er meget vigtigt at du hele tiden drager dine meninger ind i opgaven. Hvis du er interesseret i at se hvordan den kunne opbygges eller har brug for hjælp til når du har skrevet den må du endelig sige til! Fik mit første og eneste 13 tal i den opgave.
#27 gi-jones 15 år siden
#28 MOVIE1000 15 år siden
#29 lagoni 15 år siden
#30 MOVIE1000 15 år siden