I næste uge står den på OSO, men jeg vil gerne starte lidt nu så jeg ved hvad jeg skal i næste uge. Vores hovedemne er at laven en rapport omkring vores uddannelser/jobs efter 10. (vores fremtid) og jeg er ikke sikker på hvad jeg skal, så jeg har valgt mit emne som at finde ud af hvilke personer der skal bruges til at lave en film, også skrive om de forskellige uddannelser, job, samarbejde og hvor jeg passer ind i det. jeg har valgt 4 personer/erhverv/uddannelser at skrive om Instruktør Manuskriptforfatter Skuespiller Producent det er hvad jeg har fundet ud af indtil videre at de skal bruges til at lave en film, mangler jeg noget eller er der noget der skal rettes? En forside? jeg synes det skal være et billed der beskriver alle de arbejdsområder. men ellers skal i have endnu engang tak for hjælpen :D og jeg vil opdatere hvis jeg finder ud af noget som skal ændres og vil gerne høre jeres mening om det, men lige nu er det bare at komme igang ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Jeg vil måske også synes det er temmelig vigtigt at få cinematografen, key grip'en og editoren (både lyd og billede) med. Du vil ikke have særlig meget film uden det først er optaget og efterfølgende klippet... Men #2's link siger det hele :)
Its structural perfection is matched only by its hostility
Fotograf (cinematographer om du vil) Lysmester Klipper Komponist Tonemester
Og derudover en masse andre, men især fotografen er da altafgørende, og typisk den person der, næstefter instruktøren, har den største kreative indflydelse.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
okay :) måske skulle jeg have skrvet det lidt anderledes, jeg skal bare skrive om de mest vigtige personer, de uddannelser som man kan tage i DK, jeg må og kan slet ikke skrive så meget det skulle vidst fulde 10-15 sider :)
Cinematografen (=fotografen) er stadig - som gi-jones skriver - en af de allervigtigste. Uden ham ingen film. Og de har filmfotograf-uddannelsen på filmskolen.
Its structural perfection is matched only by its hostility
Nja.. på god gammeldags dansk måske (og i DK), men han laver meget mere end blot at stå bag kameraet, han er med til at sætte lys, laver framing osv Meget meget kort fortalt - alt det som gør en film bedre at se på end tante Olgas ferieminder fra Norge.
#9 ok tak det lyder til at jeg har glemt alt om fotografen/kameramanden og han/hun kan selvfølgelig ikek undværes tak. lige nu er jeg igang med Filminstruktør det går lidt sløvt, men jeg ved at når jeg er færdig emd den så går det som en leg ved resten da jeg så har fundet ud af hvordan min rapport skal være :D
#1 MOVIE1000 15 år siden
Vores hovedemne er at laven en rapport omkring vores uddannelser/jobs efter 10. (vores fremtid) og jeg er ikke sikker på hvad jeg skal, så jeg har valgt mit emne som at finde ud af hvilke personer der skal bruges til at lave en film, også skrive om de forskellige uddannelser, job, samarbejde og hvor jeg passer ind i det.
jeg har valgt 4 personer/erhverv/uddannelser at skrive om
Instruktør
Manuskriptforfatter
Skuespiller
Producent
det er hvad jeg har fundet ud af indtil videre at de skal bruges til at lave en film, mangler jeg noget eller er der noget der skal rettes?
En forside? jeg synes det skal være et billed der beskriver alle de arbejdsområder.
men ellers skal i have endnu engang tak for hjælpen :D
og jeg vil opdatere hvis jeg finder ud af noget som skal ændres og vil gerne høre jeres mening om det, men lige nu er det bare at komme igang ;)
#2 sluppermand 15 år siden
#3 aero 15 år siden
#4 gi-jones 15 år siden
Lysmester
Klipper
Komponist
Tonemester
Og derudover en masse andre, men især fotografen er da altafgørende, og typisk den person der, næstefter instruktøren, har den største kreative indflydelse.
#5 Corgan 15 år siden
#6 MOVIE1000 15 år siden
#7 aero 15 år siden
#8 MOVIE1000 15 år siden
#9 aero 15 år siden
http://www.denstoredanske.dk/Kunst_og_kultur/Film/...
http://www.ug.dk/job/mediekulturunderholdningogspo...
#10 MOVIE1000 15 år siden
det lyder til at jeg har glemt alt om fotografen/kameramanden og han/hun kan selvfølgelig ikek undværes tak.
lige nu er jeg igang med Filminstruktør det går lidt sløvt, men jeg ved at når jeg er færdig emd den så går det som en leg ved resten da jeg så har fundet ud af hvordan min rapport skal være :D