#29 og #30. Den obligatoriske selvvalgte opgave i 10. klasse skal have relevans til ens uddannelsesplan/uddannelsesønsker jf. bekendtgørelsen om den obligatoriske selvvalgte opgave i 10. klasse § 1 stk. 2 - https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id... (bekendtgørelsen er udarbejdet i henhold til folkeskolelovens § 19c)Med andre ord, det er ikke op til lærerene :) Det var noget, der blev indført tilbage '99, for at motivere eleverne til at finde ud af, hvad de vil med deres liv. Selv synes jeg, det lyder som et latterligt koncept, hvordan kan man forvente en 16/17 årig ved, hvad han/hun vil med deres liv? Jeg vidste det i hvert fald ikke, da jeg var i den alder.
Its structural perfection is matched only by its hostility
Jeg var glad for at skrive min opgave, fro inden vidste jeg ikke hvilken uddanelse jeg ville vælge, men efter jeg havde skrevet min opgave stod valget meget klart for mig.
#31 - synes faktisk det er meget fornuftigt. Netop fordi du ikke ved, hvad du vil, så er det jo godt at få mere viden om nogen, man kunne forestille sig man ville lave
Da jeg var barn ude på landet havde vi ikke sådanne smarte forkortelser, vi måtte nøjes med projektopgave! :)
Jeg glæder mig lidt til at når en alder hvor jeg legitimt kan sige 'da jeg var ung' og kalde de yngre for lømler, mens jeg ryster en knyttet næve og taler om hvordan VHS og 5-ører var lykken.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Jeg kan huske første gang jeg brugte internettet og min første mobiltelefon (som jeg kun fik fordi jeg flyttede hjemmefra, der var da ingen grund til det ellers), mine søstre - der er 6 og 12 år yngre - synes jeg lyder ældgammel når jeg fortæller det :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Ja, VHS er virkelig lykken. Glemmer aldrig dagene, hvor man lejede en Movieboks og 2 film! Nu kan man ikke bruge tracking knappen længere, hvis der er kommet en rids i skidtet...
jeg er stort set færdig mangler bare at skrive den sidste del af min konklusion hvilket jeg vil gøre imorgen så vil jeg printe det ud, flede efter fejl, sove vågne til en dejlig fredag morgen og aflevere min rapport EFTER jeg har printet den rettede ud ;) :) :D, menjeg kan ikke spille cs :(
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#31 aero 15 år siden
#32 Wangsgaard 15 år siden
#33 Skeloboy 15 år siden
#34 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#35 lagoni 15 år siden
Jeg glæder mig lidt til at når en alder hvor jeg legitimt kan sige 'da jeg var ung' og kalde de yngre for lømler, mens jeg ryster en knyttet næve og taler om hvordan VHS og 5-ører var lykken.
#36 Skeloboy 15 år siden
Fortæl hellere om internet og en dejlig verden uden mobiltelefon...:)
#37 lagoni 15 år siden
#38 filmz-Martychris 15 år siden
#39 davenport 15 år siden
#40 MOVIE1000 15 år siden