Hvad med Miyazaki? VI har heldigvis stop-motion og Walter og Trofast! Der skal nok komme tegnefilm fra andre. Der skal nok være et marked for mindre studier!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Tegnefilmene skal nok få deres retro-periode, vil jeg tro. Det er bare fordi det andet er så nyt at det er populært... Vi kommer jo nok til at se en del 3D film floppe i den kommende tid, og så skulle de forhåbentlig komme lidt ned på jorden igen
Det skræmmende ved den artikel er ikke, at den traditionelle tegnefilm erklæres for død. Det medie har stadig et hjerte, som Hollywood bliver nød til at grave op igen før eller siden. Det skræmmende er mængden af 3d-animationsfilm om dyr. Det er helt ulækkert så mange film om kunstige dyr, de hælder i biograferne. Og de fleste af filmene ligner ikke noget, der er specielt interessant for andet end børn (og narniabævere), hvilket siger lidt om, hvad de store studier betragter deres publikum som.
Skitserne mv. er jo altid lavet i hånden først og senere scannes tingene ind og rentegnes på computeren, og det er uanset om det er 3D eller 2D figurer som i "Asterix og Vikingerne".
Jeg vil altid holde på at det er hjertet som banker i animatoren, som skaber figuren uanset om den bliver lavet i 3D eller 2D på computeren, for de animationer jeg har lavet er altid startet i hånden og på papir. Computeren gør bare visse ting nemmere og billigere.
Claymation, Stop-motion og andre genrer under animation, som ikke er "tegne"-film i traditionel form, vil altid kunne leve side om side, så længe historierne og figurerne er gode nok.
Jan Swankmeyer, Nick Park, Jiri Trnka, Peter Lord, Tim Burton, Hanry Selick, Will Vinton, diverse danske osv. osv. er jo gode eksemplemer på animatorer/instruktører på alternativer til dem fra Disney, DreamWorks og Pixar.
personligt tror jeg også at den ædle form aldrig uddør...lidt ligsom med digitaluret da det kom frem...alle mente at nu var det analoge ur en uddød race....men hvor mange har flydene krystaller i deres urskive idag...? Not me... Jeg elsker de nye film...eller ihvertfald størstedelen af dem...men dyrene slipper vi nok aldrig fra, de har jo altid været temaet i tegnefilm lige siden bambi og dumbo...så de er nok kommet for at blive.... så det er godt vi stadig har Simpsons, family Guy og southpark..bare sådan når alt det andet bliver lidt for disneysukkersødt...
#1 filmz-bullettooth 19 år siden
en sørgelig nyhed.... men det måtte jo komme.
...kommer til at savne tegnefilm.
Håber nogen kommer med et dementi, og siger den ikke er død alligevel!
#2 filmz-Bruce 19 år siden
#3 elwood 19 år siden
Har en signerede bog omkring hele tilblivelsen af The Curse Of the were rabbit, satme et arbejde det har været at lave den.
Og hans projekter imponere mig hver gang.
Rart at nogen som ham og Tim Burton holder liv i stop motion genren endnu.
Men jeg tror nu også at de små selskaber vil tage tegnefilmene op, så de kan blive ført videre.
Fordi selv om animerede film kan være nok så flotte så er der noget speciel over de gamle tegnefilm.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#4 maniac 19 år siden
#5 El vez 19 år siden
#6 mr gaijin 19 år siden
#7 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
Jeg vil altid holde på at det er hjertet som banker i animatoren, som skaber figuren uanset om den bliver lavet i 3D eller 2D på computeren, for de animationer jeg har lavet er altid startet i hånden og på papir. Computeren gør bare visse ting nemmere og billigere.
Claymation, Stop-motion og andre genrer under animation, som ikke er "tegne"-film i traditionel form, vil altid kunne leve side om side, så længe historierne og figurerne er gode nok.
Jan Swankmeyer, Nick Park, Jiri Trnka, Peter Lord, Tim Burton, Hanry Selick, Will Vinton, diverse danske osv. osv. er jo gode eksemplemer på animatorer/instruktører på alternativer til dem fra Disney, DreamWorks og Pixar.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#8 filmz-bullettooth 19 år siden