"Raising Arizona" er den af Coen-filmene jeg synes mindst om.
Den er rimelig wacky og tegnefilms-agtig og bestemt ikke for enhver smag. Coen-brødrene har da heller ikke senere lavet en film i samme stil (selvom "Hudsucker Proxy" låner visse elementer).
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Ja, det er en ret typisk amerikansk komedie i den sære ende. Den er da morsom, men jeg giver chandler ret i at den er den mindst gode Coen-film. Den er ligesom ikke så raffineret, som deres senere komedier. Dog har John Goodman en fed rolle.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Af Fink og Hudsucker foretrækker jeg nu også sidstnævnte. IMO er Arizona nu en ganske underholdende film. The Coens does slapstick. Indrømmet, det er langt fra deres bedste film, men der er nogle gode grin i den.
If there was a god then why is my arse the perfect height for kicking?
"Hudsucker" er en lille finurlig film men "Barton Fink" er et mesterværk. Virkelig ambitiøs og med flere lag man kan give sig i kast med.
John Turturro spiller en romanforfatter som bliver hyret af Hollywood til at skrive manuskripter til wrestling-film. Han forstår dem dog ikke, og en dag vågner han op ved siden af en død kvinde. Som El vez siger, meget Lynch-agtig.
Filmen vandt forøvrigt De Gyldne Palmer i Cannes.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#1 Kalle Ferm 22 år siden
Er den i samme stil som andre af deres film?
Overvejer om jeg skal købe den.
#2 chandler75 22 år siden
Den er rimelig wacky og tegnefilms-agtig og bestemt ikke for enhver smag. Coen-brødrene har da heller ikke senere lavet en film i samme stil (selvom "Hudsucker Proxy" låner visse elementer).
#3 davenport 22 år siden
Dog har John Goodman en fed rolle.
#4 Kalle Ferm 22 år siden
Har aldrig set Hudsucker Proxy eller Barton Fink heller. :-(
Hvad er bedst af de to?
#5 El vez 22 år siden
Barton Fink er en lidt Lynch'ish drama/krimi.
Begge er fede, har dog kun set BF én gang og har ikke købt den endnu.
#6 davenport 22 år siden
Men kast dig bare ud i Hudsucker, hvis du kan lide deres mærkelige form for humor og skøre replikker.
#7 Captain Vallo 22 år siden
IMO er Arizona nu en ganske underholdende film.
The Coens does slapstick.
Indrømmet, det er langt fra deres bedste film, men der er nogle gode grin i den.
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#8 Kalle Ferm 22 år siden
Skal have fat i dem begge - men Hudsucker først!
#9 chandler75 22 år siden
John Turturro spiller en romanforfatter som bliver hyret af Hollywood til at skrive manuskripter til wrestling-film. Han forstår dem dog ikke, og en dag vågner han op ved siden af en død kvinde. Som El vez siger, meget Lynch-agtig.
Filmen vandt forøvrigt De Gyldne Palmer i Cannes.
#10 Kalle Ferm 22 år siden
Hmm nu er jeg i tvivl om hvad jeg skal købe først... :-/