Trolls findes jo i flere afskygninger, der er både de ondskabsfulde, der angriber andre brugere eller ansporer til strid, og så de vanvittige der bare rabler irrelevant materiale af sig. Nogle af sidstnævte kan være ret morsomme. Nogle gange kommer jeg lige til at scrolle ned over EB's brugerforum Nationen efter at have læst en artikel på EB. De har nogle ret intelligente og/el blot sindsyge vanvidstrolle.
Jeg tror, det bedste man kan gøre i kampen mod trolling og mudderkastning er ved selv at snakke om film og derved drukne det andet fnidder. Det er fint med mig, at der i øvrigt er højt til loftet herinde (med passive admins), og at folk selv kan administrere sig ud af det gennem brug af ignore-funktionen.
Helt enig. Og jeg vil faktisk gerne sige undskyld for min stædighed overfor dig. Jeg regner dig som sagt for en fornuftig fyr. Er stadig uenig med dig i visse principielle ting, men denne uenighed har ikke ligeså høj prioritet som freden og den gode tone her i forummet.
#22 Nu er Nazionen også et klasseeksempel på en råden debattone. Så slemt er det dog heldigvis ikke herinde. Faktisk mener jeg stadig at dette forum har en meget sober og konstruktiv debat sammenlignet med så mange andre steder. Det håber jeg vi bliver ved med at have.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
#23 - Tak, det sætter jeg da pris på, og så er der da i hvert fald den ting at være enige om. I øvrigt føler jeg for at nævne, jeg ikke tilslutter mig alt det høvl, du har høstet den sidste uge. I nogle tilfælde har det været decideret usmageligt, ikke mindst Aljosja's indlæg. Selv om jeg ikke er vild med din facon, så kan ingen benægte, du er her for at snakke om film, mens andre personer virker til bare gerne at ville se forummet brænde...
The only way to beat a troll is to not play their game.
I nogle tilfælde har det været decideret usmageligt, ikke mindst Aljosja's indlæg.
Jeg synes da blot at Aljosja påpegede at der var nogle kaffesøster, der kævlede og gjorde sig selv til grin, og at tråden burde handle om film? Det har jeg da svært ved at være uenig i - ikke for at starte den op igen :-)
#21 doom WAD 11 år siden
#22 doom WAD 11 år siden
#23 BN 11 år siden
Helt enig. Og jeg vil faktisk gerne sige undskyld for min stædighed overfor dig. Jeg regner dig som sagt for en fornuftig fyr. Er stadig uenig med dig i visse principielle ting, men denne uenighed har ikke ligeså høj prioritet som freden og den gode tone her i forummet.
#24 Kisbye 11 år siden
Nu er Nazionen også et klasseeksempel på en råden debattone.
Så slemt er det dog heldigvis ikke herinde.
Faktisk mener jeg stadig at dette forum har en meget sober og konstruktiv debat sammenlignet med så mange andre steder.
Det håber jeg vi bliver ved med at have.
#25 Riqon 11 år siden
#26 BN 11 år siden
Måske skulle man kalde dem Jokere, sådan med tanke på de associationer du giver med til butleren Alfreds udtalelse om Jokeren i 'The Dark Knight'. ;-)
#27 doom WAD 11 år siden
#28 doom WAD 11 år siden
Jeg synes da blot at Aljosja påpegede at der var nogle kaffesøster, der kævlede og gjorde sig selv til grin, og at tråden burde handle om film? Det har jeg da svært ved at være uenig i - ikke for at starte den op igen :-)
#29 Riqon 11 år siden
#30 Riqon 11 år siden